'Al mijn paarden staan op Marktplaats'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

'Al mijn paarden staan op Marktplaats'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 22:16

www.ad.nl

De Oud-Beijerlanders Erick en Astrid Bijkerk hebben last van een paardenhouderij achter hun huis aan de Zinkweg.

Zo'n tien paarden en vele bezoekers moeten over het pad langs hun huis rijden. En dat terwijl er eigenlijk helemaal geen paardenhouderij mag staan.

De familie Bijkerk heeft met name 's zomers en op zaterdagen last van de bezoekers aan de paardenhouderij die over het pad rijden. De Oud-Beijerlanders lijken het recht aan hun zijde te hebben: de grond mag namelijk alleen worden gebruikt door een boer en is expliciet niet bedoeld voor paarden, zo staat in het bestemmingsplan.

Mariska Jacobs-van Dienst, eigenaar van de paarden, bestrijdt dat ze een paardenhouderij heeft. ,,De paarden zijn een pure hobby voor me. Wel verkoop ik er af en toe eens eentje om het allemaal te kunnen bekostigen.''

Volgens de paardenliefhebber is de overlast van de paarden beperkt: hooguit vijf auto's per dag komen op het pad langs het huis van de familie Bijkerk.

Erick Bijkerk heeft al in 2006 gevraagd of de gemeente Oud-Beijerland ervoor wil zorgen dat de paarden weggaan. Vele brieven zijn over en weer gegaan, maar de paarden zijn er nog steeds. De familie Bijkerk heeft zelfs een advocaat in de arm genomen om te zorgen dat de gemeente actie onderneemt.

Astrid Bijkerk: ,,Ons verzoek aan de gemeente is niet zo gek: neem gewoon een beslissing. De paardenhouderij mag er wel of niet zijn. Dan weten wij ook waar we aan toe zijn.''

Een woordvoerster van de gemeente laat weten dat er nu eenmaal een heel proces aan vooraf gaat voor de paarden op straat worden gezet. ,,Er is onderzocht of de paardenhouderij gelegaliseerd kon worden en dat heeft even geduurd.'' De paardenhouderij heeft inmiddels te horen gekregen dat die binnen twee maanden weg moet zijn.

Paardeneigenaar Jacobs-van Dienst is daar niet blij mee. ,,Ik heb bijna al mijn paarden maar vast op advertentiesite Marktplaats gezet, voor het geval ik echt weg moet. Dat vind ik moeilijk, want sommige paarden heb ik al hun hele leven.'' Ze hoopt het tij nog te keren door een gesprek met de gemeente.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:22

Dit is werkelijk waar bullshit

Heb hier zelf paarden gereden en toevallig waren ze allemaal voor verkoop. behalve 2 paarden. het is een handelsstal, want al een hele tijd staan bijna alle paarden op marktplaats. vind het logisch dat die mensen klagen want af en toe komen er best veel mensen kijken. heb een keer gehad dat er 6 mensen kwamen kijken. en dan hebben we natuurlijk ook de trailers nog die langsrijden en de tractor voor de mest.

en er staan ook meer dan 10 paarden.

Frantic

Re: 'Al mijn paarden staan op Marktplaats'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 08:04

ik vind 5 of 6 auto's over een "pad" ook erg veel, normaal zouden dat er toch 1 of 2 zijn, de eigenaar en evt. bezoekers...

Jammer maar helaas, als er echt staat, geen paardenhouderij, dan moeten ze verkassen, hadden ze ook zelf wel kunnen bedenken!

Sara_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 08:11

Als ze echt zoveel van die paarden houdt verhuist ze toch met haar paardenboel naar waar ze ze wel mag houden?
Het is gewoon duidelijk dat het daar niet mag, dus moet ze of verhuizen of ermee ophouden.
En 5 of 6 auto's per dag van mensen die komen kijken is best veel.
Bij een normale hobbyhouderij komen er echt niet zoveel langs.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:11

Het is ook te veel .

en dat er gelogen wordt over het feit dat het wel een handelstal is :n

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:12

Sara_N schreef:
Als ze echt zoveel van die paarden houdt verhuist ze toch met haar paardenboel naar waar ze ze wel mag houden?
Het is gewoon duidelijk dat het daar niet mag, dus moet ze of verhuizen of ermee ophouden.
En 5 of 6 auto's per dag van mensen die komen kijken is best veel.
Bij een normale hobbyhouderij komen er echt niet zoveel langs.

ze is al een keer verhuisd

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 15:03

ha grappig om te lezen
heel de paardenwereld weet onderhand dat het wel degelijk een handelsstal is. En dan heb ik het maar niet over de problemen die de mensen hebben met de paarden die ze daar kopen!!! Zou helemaal super zijn als dat gesloten werd. Volgens mij heeft deze persoon al meedere rechtzaken aan zijn broek hangen.

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 15:44

En dan te bedenken dat wij binnen een week gewoon op straat werden gezet (gelukkig uitstel gekregen).
Vind 5 a 6 auto's per dag wel heel veel.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 13:28

Omegamedo schreef:
En dan te bedenken dat wij binnen een week gewoon op straat werden gezet (gelukkig uitstel gekregen).

een week :7 dat zou wel erg kortdag zijn

jazz1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:58

Ben bekend met het terrein van de familie Bijkerk, volgens mij gaat het hier om een persoonlijke kwestie, en om voor deze vete nou de krant te gebruiken is wel heel laag hoor ...wat een niveau zeg.
Zal nog even uitleggen wie er onder anderen allemaal gebruik moeten maken van hetzelfde pad.

Het pad is de enige toegangsweg naar, als eerste het huis van de fam Bijkerk, dan de afslag voor de fam Jacobs en nog een andere meneer hierna komt de opfokstal van Tim Coomans en dan nog de volkstuinen en verkoop van coniferen verderop etc, al het verkeer komt als eerste langs de fam Bijkerk dus volgens mij zijn zij! niet eerlijk in dit artikel.

En ik vind dat dit dus niks met de paarden houderij te maken heeft...dus bekijk het ook eens van een andere kant mensen..

toosjeto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:02

wat fijn dat er toch nog zoiets als bokt bestaat
ik had het bericht gelezen in de ad en krijgt zowat medelijden met de mensen maar dat is dus allemaal kul wat ik uit bovenstaande verhalen begrijp

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:08

quera schreef:
Omegamedo schreef:

een week :7 dat zou wel erg kortdag zijn

als het zich erop aankomt gaat alles erg snel dan heb jij nog geen boe
geroepen en dan staat alles al op straat ;)

ik zou ook klagen als ik zoveel auto's op mijn oprit/weg had staan dag in dag uit

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:11

Dit is echt zulke vette onzin!

moet je eens kijken op marktplaats, ik ken die jacobs en dat is gewoon een handelsstal die al jaren paarden te koop aanbied op internet... het is gewoon een handelaar die ook bij ons eens een keer een valse pony op heeft gehaald, die 2 dagen later op marktplaats stond als lief braaf beestje... ik ben ernog wezen kijken toen, ik was toch erg benieuwd wat voor mega karakter verandereing pony-lief was ondergaan.. nou die stallen daar wordt je ook niet echt blij van..

dus ik weet niet wat die vrouw zit te zeggen over dat de paarden haar hobby is en dat ze sommige paarden al heel dr leven heeft, nou dan is er misschien toevallig is een veulen bij dr geboren, dan kan het de hele leven zijn, maar de rest is echt dikke onzin.. :(

(mn dorp wordt er weer lekker opgezet :P )
Laatst bijgewerkt door delerium op 23-01-09 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: reactie op belediging verwijderd