BWP-kampioen in Nederlandse handen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

BWP-kampioen in Nederlandse handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 14:04

www.dehoefslag.nl

De 55e editie van de BWP-hengstenkeuring leverde 33 hengsten op die zich op mogen maken voor de beslissende derde fase. In de kampioenskeuring, die enkel voorbehouden is voor driejarige BWP-geregistreerde hengsten (overigens niet de beste groep op de keuring), ging Gigolo van de Padenborre (Quidam de Revel x Chin Chin) er met het kampioenslint vandoor.

De hengst is een van de vele succesproducten uit 'de Padenborre-fokkerij' van Andre Leemans en heeft Erwin De Wolf als medefokker op het stamboekpapier staan. Een dag voor de kampioenskeuring wisten de Nederlanders Joop van Uytert en Egbert Schep al beslag te leggen op deze patente hengst die in zijn eerste verrichting beter uit de verf kwam dan tijdens zijn tweede optreden in de kooi. Hengstenhouder Van Uytert had met de IPS Horse Group nog meer succes in Moorsele. De aangeboden KWPN-hengsten United, Amazing Star, Andretti en Zhivago zijn allen nog in de running voor een BWP-dekbrevet.

hoopvol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:31

De achter kleinzoon van onze merrie Golondro vd Nachtegaal is ook door.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:52

ik heb hem toegevoegd op paardenfokken *D
ik vind het jammer want hij komt niet André zijn goede merrielijn van Himalaya
Gigolo van de padenborre

Heb overgrootmoeder Olina indertijd nog gereden ... hoop dat haar karakter niet in de hengst zit := :=

HB07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:26

besita schreef:
ik heb hem toegevoegd op paardenfokken *D
ik vind het jammer want hij komt niet André zijn goede merrielijn van Himalaya
Gigolo van de padenborre

Heb overgrootmoeder Olina indertijd nog gereden ... hoop dat haar karakter niet in de hengst zit := :=

hah, ik had gister pas de moeder toegevoegd op paardenfokken! :D
die combi Lugano x Codex kan wel interessant zijn.

had die overgrootmoeder dan zo'n slecht karakter?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:38

amai nog niet ..die kon niet los op stal of ze kon niet meer gevat worden ....kon je ook nooit alleen opzadelen ze beet en sloeg gericht ..ze werd denk ik ook nooit geborsteld ..dat was levensgevaarlijk ..
en een lelijke merrie ..je wil het niet weten ..ramshoofd ( typisch codex) een heel doorzakte rug (en dan niet van de leeftijd ) en een buikje die helemaal tot beneden hing ..terwijl ze niet eens zoveel producten heeft gehad