KNHS weigert verzoek om jurycursus vier- en zestallen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

KNHS weigert verzoek om jurycursus vier- en zestallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 18:15

www.horses.nl

Het afgelopen jaar ontving Stichting Hippische Juryleden 49 verzoeken van juryleden die in aanmerking willen komen voor een juryopleiding bij de KNHS voor vier- en zestallen. De KNHS is echter niet van plan om aan deze vraag te voldoen.

De KNHS stuurde de volgende reactie naar het juryplatform.
,,Vanuit de Regio wordt deze wens niet onderschreven. Er zijn ruim voldoende juryleden bij de KNHS met de bevoegdheid tot het jureren van de vier- en zestallen. Derhalve wordt door de KNHS geen jurycursus in de planning opgenomen in 2009.”

Het juryplatform raadt juryleden en verenigingen die (vaak) tevergeefs juryleden zoeken aan om hun wens kenbaar te maken aan de KNHS via info@knhs.nl met een kopie aan het regiobestuur van de provincie en het juryplatform.

Pebblesther

Re: KNHS weigert verzoek om jurycursus vier- en zestallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 18:28

Stom ja!
Zelf maakt het me niet zoveel uit want ik rij geen vier- en zestallen maar als je graag jurylid wilt worden en de opleiding niet mag volgen vind ik dat wel jammer.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:00

Echt weer een KNHS aktie...... _-:(
Ze zouden blij moeten zijn dat deze groep juryleden hier aan willen bijdragen!

zigoteau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:28

Knhs is ''topsport'' en zoals gewoonlijk komt de amateur weer niet aanbod. :n

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:36

Jammer zeg! Hadden ze eindelijk de kans om de juryleden wat te verjongen...
Het gros zijn oudere juryleden volgens mij!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:20

Germatje schreef:
Jammer zeg! Hadden ze eindelijk de kans om de juryleden wat te verjongen...
Het gros zijn oudere juryleden volgens mij!

Ja dat beeld klopt wel een beetje :+

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 23:43

Komt natuurlijk ook omdat het afdelingsdressuur rijden steeds minder actueel wordt en er volgens mij al jaren geen mensen meer voor opgeleid zijn. Daar wordt de gemiddelde leeftijd van je jurykorps zeker niet lager door :=

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 08:55

Ach what's new? natuurlijk luisteren ze niet, dat is al heel lang niet anders. Zou als ik hen was gewoon de 4- en 6 tallen gelijk afschaffen voor mensen dusdanig gedemotiveerd raken om wedstrijden te kunnen rijden omdat er geen juryleden te vinden zijn. Wellicht is dat iets wat allang bij ze speelt maar wat ze nog niet kenbaar willen maken maar dus geen zin hebben om energie te stoppen in het opleiden van meer juryleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 10:52

Erg jammer dat als mensen aangeven zich te willen bijscholen, ze daar geen mogelijkheid tot gegeven wordt.
Wij rijden al jaren viertal, zowel bij de pony's als bij de paarden. Helaas komen we steeds meer dezelfde juryleden tegen, zou leuk zijn als er eens wat verandering in zou komen.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 13:30

Bij ons op de club hebben we een viertal (rij ik in, friezen4tal) en 2 zestallen, dus bij ons is het wel redelijk in hoor!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 15:16

En dat is dan meteen het enige zestal van de hele provincie :+
Of zijn er inmiddels weer meer in opkomst?

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:54

hahah ja nou het is niet heel veel maar vorig seizoen waren er in noordholland iets van 6 4tallen...

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:44

Nou ja zeg! Willen ze afdelingsdressuur zo stimuleren, reageren ze hier zo op?! Dat rijmt in mijn ogen niet...

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:05

Als je inderdaad sommige juryleden ziet, vraag je je af of ze nog wel capabel zijn om überhaupt nog te jureren, echt zo oud als methusalem.
En onze vereniging heeft zowiezo 2 pony zestallen en zijn de paarden inmiddels met 10 ruiters, dus zullen die binnenkort ook wel gesplitst worden. Dus zo stil is het niet.

Wollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 12:22

Bij onze club hebben we de laatste jaren ook een stijging gezien. Tegenwoordig hebben we zomers 4 of 5 4-of zestallen!
Winters wordt er Merell cup gereden! En dat met allemaal zeer actief wedstrijdrijdende ruiters!
De laatste paar jaren zit er in ieder geval bij Merell elke keer hetzelfde jurylid te jureren, wat niet echt motiveert....
Ik geloof dat er al bijna in geen 15 jaar nieuwe juryleden zijn bijgekomen... het jurykorps veroudert dan echt snel!
Elk jaar horen wij tijdens de kampioenschappen weer (net zoals waarschijnlijk veel andere verenigingingen) dat het zo leuk is dat er bij ons nog zo actief wordt deelgenomen. Maar iets extra's doen ter ondersteuning (ook bv het commanderen weer opnemen in een Orun opleiding of iets dergelijks) ho maar. Ik kan begrijpen als de KNHS keuzes wil maken, maar maak dan de keuze en schaf het dan simpelweg af! Een sterfhuisconstructie is een minachtig voor alle nog actief zijnde verenigingen!