Dierenarts laat ernstig verwaarloosde pony inslapen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110744
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Dierenarts laat ernstig verwaarloosde pony inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 19:52

http://www.regionieuws.nl


In Maastricht zijn in een weiland aan de Susserweg twee zwaar verwaarloosde pony's gevonden. Getuigen hadden de politie daarover ingeseind. Het dier kon zich nauwelijks bewegen en bleek ernstig ondervoed te zijn. Een dierenarts heeft de pony laten inslapen.

Een tweede pony die in een stal in de wei stond, bleek ook in slechte conditie. Die pony is naar elders gebracht. De politie onderzoekt wie de eigenaar van de dieren is.

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: Dierenarts laat ernstig verwaarloosde pony inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:54

Hoe kun je met de kou van afgelopen dagen...wat zal die pony het koud gehad hebben

Uppojono

Berichten: 3638
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Re: Dierenarts laat ernstig verwaarloosde pony inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:54

Het lijkt wel een hype te zijn, het verwaarlozen van je dieren. Echt niet normaal, maar ook deze eigenaar komt er vast weer vanaf met een klein boetetje, en koopt gewoon een nieuwe pony.
En deze arme diertjes lijden er weer onder..

judithM
Berichten: 1498
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Dierenarts laat ernstig verwaarloosde pony inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:05

Ik snap eigenlijk niet dat er nu ps aan de bel getrokken is!
Een dier raakt niet in een paar dagen ondervoed!

___Tessa___

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-04-07

Re: Dierenarts laat ernstig verwaarloosde pony inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:08

ja je hoort het idd steeds vaker, maar misschien werd er eerst niet zoveel over gepubliceerd...

Bentee

Berichten: 618
Geregistreerd: 26-06-08
Woonplaats: Veluwe

Re: Dierenarts laat ernstig verwaarloosde pony inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:31

Waarschijnlijk gebeurde het eerder ook al heel veel, maar vondt men dieren niet zo belangrijk om het te publiceren. (denk ik)
Kvindt het echt niet kunnen wat mensen met dieren doen. Verdrietig

tuintje70
Berichten: 52
Geregistreerd: 05-01-09

Re: Dierenarts laat ernstig verwaarloosde pony inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:32

ja dat denk ik ook, je hoort het steeds vaker maar eerder was het denk ik net zo vaak alleen werd er niet zoveel bekendheid aan gegeven

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: Dierenarts laat ernstig verwaarloosde pony inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:37

Arm beestje.. Die zal het echt koud hebben gehad de afgelopen week.. Je hoort het ook steeds vaker, ik heb ook het gevoel dat het steeds vaker voorkomt..

Petraa_
Berichten: 140
Geregistreerd: 29-10-08

Re: Dierenarts laat ernstig verwaarloosde pony inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:43

Echt vreselijk. Maar als je kijkt hoe er op het topic: zielig! Werd gereageerd, dat vind ik dan ook raar is er iemand die het aan de kaak stelt word die belachelijk gemaakt.

demiyolu
Berichten: 305
Geregistreerd: 02-08-07
Woonplaats: Zandvoort

Re: Dierenarts laat ernstig verwaarloosde pony inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:03

Vaak is het denk ik ook gebrek aan kennis. De aanschaf van een pony is financieel voor bijna iedereen haalbaar, daarna begint het echter pas, ook qua kosten. Ik verwacht wel dat er de komende jaren een strengere wetgeving komt op dat vlak maar helaas is dat voor sommige dieren veel te laat. Als het echt moedwillige verwaarlozing is vind ik helemaal dat de dader een flink proces aan zijn broek verdient.

garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Re: Dierenarts laat ernstig verwaarloosde pony inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:15

arme paarden

Manske
Berichten: 35
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Best

Re: Dierenarts laat ernstig verwaarloosde pony inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:31

De straffen voor dierenmishandeling/verwaarlozing zouden hier flink omhoog moeten. Misschien dat mensen zich dan een 'beter gaan gedragen' Boos!

brenin21

Berichten: 363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Dordrecht

Re: Dierenarts laat ernstig verwaarloosde pony inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:56

Helemaal mee eens!!!

bezelbub
Berichten: 228
Geregistreerd: 02-01-09

Re: Dierenarts laat ernstig verwaarloosde pony inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 22:10

Het is iets wat veel vaker gebeurt, wel goed dat er nu veel aandacht aan word besteed, ik vind dit walgelijk, arme kleine pony, wat zl het koud geweest zijn de laatste dagen, kan wel janken hier echt waar.
Opsluiten die eigenaar en heus niet levenslang maar jaartje of 2 met de kachel uit, een slecht mens bah

_Evanne

Berichten: 695
Geregistreerd: 14-06-06

Re: Dierenarts laat ernstig verwaarloosde pony inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 22:51

Zijn er echt veel de laatste tijd ...
Dit is gewoon echt te erg allemaal, dat ze maar eens flink hard gestrafd worden.

Anoniem

Re: Dierenarts laat ernstig verwaarloosde pony inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 23:03

judithM schreef:
Ik snap eigenlijk niet dat er nu ps aan de bel getrokken is!
Een dier raakt niet in een paar dagen ondervoed!


Dat was ook mijn eerste gedachte, dat men dit niet eerder gemeld heeft. Gelukkig is het beestje uit zijn lijden verlost. Een man hier uit het dorp is een welbekend gezicht bij de dierenbescherming, heeft ook weer een shetje staan. Ik zit al op de wacht.

_Evanne

Berichten: 695
Geregistreerd: 14-06-06

Re: Dierenarts laat ernstig verwaarloosde pony inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 23:29

Mindim schreef:
judithM schreef:
Ik snap eigenlijk niet dat er nu ps aan de bel getrokken is!
Een dier raakt niet in een paar dagen ondervoed!


Dat was ook mijn eerste gedachte, dat men dit niet eerder gemeld heeft. Gelukkig is het beestje uit zijn lijden verlost. Een man hier uit het dorp is een welbekend gezicht bij de dierenbescherming, heeft ook weer een shetje staan. Ik zit al op de wacht.


Als ik mijn zusje niet verkeerd heb begrepen hebben zij en een vriendin van haar al eerder een melding door (willen) geven van die zelfde pony's, maar hen werd gezegd (geen idee door wie, zal het morgen allemaal even navragen) dat er van die pony's al een melding was gedaan. En aangezien mijn zusje al een hele tijd al niet meer op de berg daar is geweest, lijkt het mij ook al een tijd geleden dat er een melding is gegeven.

Ik weet trouwens ook uit ervaring dat het een hele tijd kan duren voordat er actie wordt ondernomen.

antoinetje

Berichten: 1137
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Plaatsje bij het bos :-)

Re: Dierenarts laat ernstig verwaarloosde pony inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 02:50

Mindim schreef:
judithM schreef:
Ik snap eigenlijk niet dat er nu ps aan de bel getrokken is!
Een dier raakt niet in een paar dagen ondervoed!


Dat was ook mijn eerste gedachte, dat men dit niet eerder gemeld heeft. Gelukkig is het beestje uit zijn lijden verlost. Een man hier uit het dorp is een welbekend gezicht bij de dierenbescherming, heeft ook weer een shetje staan. Ik zit al op de wacht.


Dat zulke mensen nog dieren mogen kopen vind ik al niet best maar dat de dierenbescherming zelf (omdat jij de wacht houd) de situatie niet in de gaten heeft vind ik schandalig..

shera
Berichten: 2873
Geregistreerd: 17-06-07

Re: Dierenarts laat ernstig verwaarloosde pony inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:17

judithM schreef:
Ik snap eigenlijk niet dat er nu ps aan de bel getrokken is!
Een dier raakt niet in een paar dagen ondervoed!

Tsja.. en dan trekt iemand aan de bel en dan word je door bokt afgemaakt Knipoog
[YRT] Vervolg; ZIELIG!

Emster

Berichten: 3
Geregistreerd: 26-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:23

Ik weet wel van wie die wei is en ik ga aan die eigenaar van die wie vragen wie die verzorgster was.
In 1 week heb ik die verzorgster maar 2 keer gezien, eerste keer om alles aan de kant te vegen en de tweede keer om 2 kleine bieten neer te leggen.
Vroeger ging ik er iedere dag naartoe.
Het was een schattige schetlander met veel ste lange hoefjes:( en een Welsh achtige die harstike dun was en niet fatsoendelijk kon lopen en al heel vaak bijna! was uitgegleden.

Ik en een vriendin wilde al heel vaak de dierenbescherming bellen maar de moeder van een vriendin van ons die zei dat er al iemand heel vaak had gebeld, dus hadden we het maar niet gedaan. Als ik de eigenaar van de wei niet meer zie dat ga ik eens bij de beauty salon langs want daar blijkt de eigenares te wonen.
Als ik wat weet krijgen jullie het gelijk te horen.

P.S. Ik wist eerst de naam van de schetlander maar die ben ik alweer vergeten. Ik hoop dat ik erachter kom wie die eigenaares is.
Laatst bijgewerkt door Emster op 13-01-09 10:35, in het totaal 2 keer bewerkt

iertje2valen

Berichten: 316
Geregistreerd: 14-03-07
Woonplaats: 't Harde

Re: Dierenarts laat ernstig verwaarloosde pony inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:23

Arme dieren! Je hoort het steeds vaker. Ik vind het ook raar hoor dat als er inderdaad al eerder melding is gedaan, dat ze er dan niet wat eerder wat aan gedaan hebben. Had het diertje het misschien nog wel gered.

Binckydenice

Berichten: 5858
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Dierenarts laat ernstig verwaarloosde pony inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:27

Triest dat die dieren nog hebben moeten lijden voordat ze aan hun einde kwamen, onbegrijpelijk....

Emster

Berichten: 3
Geregistreerd: 26-12-08

Re: Dierenarts laat ernstig verwaarloosde pony inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:28

iertje2valen schreef:
Arme dieren! Je hoort het steeds vaker. Ik vind het ook raar hoor dat als er inderdaad al eerder melding is gedaan, dat ze er dan niet wat eerder wat aan gedaan hebben. Had het diertje het misschien nog wel gered.


De dierenbesscherming vond het onbelangrijk of zoiets. Er was al iets van 3 of 4 keer gebeld.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Dierenarts laat ernstig verwaarloosde pony inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:39

ik vraag me soms af waarom de db er is....
Mijn ervaring is...in dit soort gevallen...blijven bellen 3x per dag,tot ze er doodziek van worden...

Als ik het zie bij mij in de buurt,neem ik het recht in eigenhand en ga hooi voeren....wachten op de dierenbescherming heeft in mijn geval een dood paard opgeleverd,dus dat doe ik niet meer.

Of zou het komen dat ze meldingen in deze periode niet meer zo serieus nemen omdat iedere (goedbedoeld)leek belt vanwege paarden die in de wei staan met kou?

En hoe moeilijk is het om GEEN paarden te hebben!!
Ik heb meer respect voor mensen die geen dieren willen omdat ze geen zin hebben om er voor te zorgen...dan mensen die dieren hebben en er niet naar omkijken...

sjar
Berichten: 429
Geregistreerd: 17-11-08

Re: Dierenarts laat ernstig verwaarloosde pony inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:36

te triest voor woorden is het gewoon..
neem dan geen paard of gewoon helemaal geen dier!