Yan van Stal Langelo kampioen bij Shetlandhengsten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Yan van Stal Langelo kampioen bij Shetlandhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 07:58

Nieuwsredactie
Door bokker Arianne

Yan van Stal Langelo kampioen nieuwe jaargang Shetlandhengsten

Afbeelding
Beste driejarige; Yan van Stal Langelo
Foto door Arianne

Afgelopen vrijdag en zaterdag vond de premiekeuring voor de shetlandhengsten plaats in Marienheem. Vele hengsten waren aangemeld voor deze keuring. Met veel belangstelling werd gekeken naar de rubrieken met de hengsten uit de nieuwe jaargang, waarin 34 hengsten uitkwamen. Zeventien van deze hengsten zouden de felbegeerde 1e premie op hun naam krijgen, vijftien kregen een 2e premie en een tweetal hengsten kregen een 3e premie. De vier kopnummers hierin waren:
Minimaat: Xander v/d Axelse Buitenweg (84 cm, bruin, v. Perfect of Sportview)
Kleine maat: Zeus v/h Rieten Kasteel (88 cm, zwart, v. Kotonofico v. Stal Brammelo)
Midden maat: Zico v/d Kuiperij (97 cm, zwart, v. Nelantines v/d Groote Woerd)
Grote maat: Yan v. Stal Langelo (101 cm, zwart, v. Orient v/d Amstelhof)
Voor het kampioenschap beste driejarige nam dit viertal het tegen elkaar op. De uiteindelijke winnaar werd Yan v. Stal Langelo; een goed gelijnde hengst met een fraai hoofd en mooi behang.

Beste vierjarige hengst werd Walter van ’t Kleine Weitje, de grote maats hengst van 100 cm met als vader Nelantines v/d Groote Woerd. De hengst viel extra op met een zeer mooi front en goede bewegingen. Walter heeft tevens veel rasuitstraling.

Aan het eind van de dag werden de kampioenschappen voor de oudere hengsten gehouden. De maatkampioenen waren:
Minimaat: Ulster v. Stal de Noorderkempen (86 cm, bruin, v. Leandro v. Stal Brammelo)
Kleine maat: Richard v.d Kleine Steeg (92 cm, zwart, v. Hannes v.d Strengen)
Midden maat: Skerry v. Geldersoord (97 cm, zwart, v. Helmut v/d Brouwerij)
Grote maat: Up to Date of Shetlane (103 cm, zwart, v. No Fear v/d Romer).
Ook deze hengsten mochten het tegen elkaar opnemen voor het dagkampioenschap. De grote maat Up to Date werd hierin de winnaar. Up to Date is een aansprekende hengst met veel kap, een zeer mooi hoofdje, ruime stap en vlotte draf. Hij genoot duidelijk van de aandacht en liet zich daardoor ook steeds beter zien. Deze hengst mocht het voor het erekampioenschap nog opnemen tegen de oud-erekampioenen die aanwezig waren. Gezien het feit dat Up to Date in zeer goede vorm stak, zowel in beweging als in stand, was ook dit kampioenschap een prooi voor de pas 5-jarige hengst. Al met al een aantal zeer mooie kampioenen op deze hengstenkeuring!

De volledige uitslag is hier te vinden.

Anke

Re: Yan van Stal Langelo kampioen bij Shetlandhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 08:28

Geweldig zeg...als het goed is komt Richard van de Kleine Steeg uit Neer (ken de fokker dhr. Metsemakers)

Super om te horen dat de jonge hengsten het zo goed hebben gedaan dit jaar!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 09:23

Het was een hele mooie dag.

Ik kreeg kippenvel toen Manolito van het mallewegje binnen kwam bij het tuigen. Tjee wat kon die gaan, wat een achterbeen zit daar op. Helaas is hij wat klein voor mijn merries Knipoog.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 09:32

Ik was graag erheen gegaan....maar helaas kon ik niet.

Ik hoop dat nog wat foto's op bokt komen te staan.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 09:42

Zonde dat je niet kon gaan Anke; ik kon vrijdag ook niet, maar heb zaterdag volop zitten genieten! Lachen

Voor foto's sowieso maar weer de site van Leontien Ruissen in de gaten houden (www.fotografieleontienruissen.nl). Die heeft ze er meestal wel vlot op staan.

Ik ben niet zo'n men-fan, maar heb inderdaad ook bewonderend naar Manolito zitten kijken. Een klein, dapper ding zo voor de wagen.

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:09

Ik ben ook even geweest om wat plaatjes te schieten aangezien ik de webmaster van de Heemruiters ben.
Heb er verder weinig kijk op maar zaten erg leuke hengstjes tussen. Goed bezocht ook qua publiek, gezellig sfeertje Ja

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:17

Ik heb gewoon plaatsvervangende trost als ik julie opmerkingen over manolito lees.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:34

Ja, ik had zaterdag eigenlijk erheen willen rijden vanuit Volendam, maar was nog 150 km van daaruit. En aangezien ik een weekendje weg was met mijn moeder, vond ik niet dat ik het kon maken om naar de NSPS HK te gaan....
Ga de foto's bekijken, ben erg benieuwd!

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:47

haha wat een mooi paard