Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

LindyH schreef:Paardrijden in de vorm zoals wij die nu kennen, toegankelijk voor alle kinderen, is pas de laatste 30/40 jaar opgekomen.
), worden dressuurmatig, recratief en voor de koets gereden. En ik ........ ik ben nu 50 en geniet van deze weelde.
TurdusMerula schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat fietsen en wandelen me toch veiliger in de oren klinkt dan paardrijden. Zeker manegepaarden zijn lang niet altijd de braafste. Met alle respect, maar mensen die al iets ouder zijn zijn een stuk minder lenig dan jongeren; dat zul je ook merken als je valt.
Misschien wel weer erg leuk om te doen, als je dat vroeger altijd hebt gedaan, dat wel...
supercop schreef:Ik ben 59 jaar en probeer in ieder geval om de dag te rijden. Ik heb leren paardrijden op 6 a 7 jarige leeftijd in de Vondelmanege (die nu nog bestaat) in Amsterdam. Mijn ouders hadden al een eigen paard. Dit had niets met rijk zijn te maken. En volgens mij gaat het om 55+ die vroeger ook al gereden hebben. Ik wil in ieder geval zolang mogelijk door blijven gaan met paardrijden.
)