Losgebroken paarden veroorzaken aanrijding in Venray

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Losgebroken paarden veroorzaken aanrijding in Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 19:06

www.blikopnieuws.nl

Een 39-jarige automobilist uit Maashees heeft zaterdagochtend rond 08.00 uur op de Maasheseweg ter hoogte van Venray een aanrijding gehad met een paard. Het paard liep hierbij letsel aan een been op. De bestuurder bleef ongedeerd.

De politie in Venray kreeg de melding van twee loslopende paarden op de Maasheseweg. Zij ging polshoogte nemen, en net over de grens bij Brabant troffen ze de dieren aan. Eén van de paarden had een bloedende wond aan een been. Eeen dierenarts heeft de beide dieren meegenomen.

Rond 10.15 uur meldde de automobilist uit Maashees zich telefonisch bij de politie. Hij gaf aan dat hij een aanrijding had gehad met een paard. Ook kreeg de politie via het dierenasiel te horen dat de eigenaar van de paarden in Beugen woonachtig was. De automobilist en de eigenaar van de paarden zijn vervolgens gekoppeld zodat zij er verzekeringstechnisch uit konden komen.

CarpeDiem

Re: Losgebroken paarden veroorzaken aanrijding in Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:08

Best apart dat je een paard aanrijd, en je pas 2 uur later meld op het politie buro.. Voor hetzelfde geld was er nog iemand anders tegen aan gereden..
óf het paard ernstig geblesseerd geraakt..

Hij had in elk geval ter plekke de politie kunnen bellen.. Lijkt me..

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:09

Ligt het nou aan mij of gebeurd dit nou echt steeds vaker? of was dit vroeger ook al zo.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:19

denk dat het gewoon meer in het nieuws komt...

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:19

Ik hoor er ook steeds meer over, maar volgens mij wat het ook al zo...

Markkie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:21

Zou de bestuurder dronken geweest kunnen zijn? En dat hij zich daarom niet meteen bij de politie durfde te melden? Zulke dingen gebeuren vaker.

Ik hoop dat alles met dit paard weer goed komt.

Sunflower1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:57

Zijn deze paarden nu echt uitgebroken (is niet geheel duidelijk in het artikel)of uit de wei gehaald net als bij mijn pony???Krijg toch langzaam een idee dat er idioten aan de gang zijn en dit door het hele land flikken.Mijn pony die het niet overleeft heeft was het derde geval in Nederland.Drielsedijk doodgereden door vrachtwagen nadat hij de dijk opgejaagd was en van te voren uit de wei gehaald.Letterlijk een stuk uit de omheining geknipt. Er was gauw een witte auto weggereden. De politie is inmiddels het onderzoek gestaakt,maar toch nu weer twee paarden. Dus als er echt idioten aan de gang zijn ik heb nu al kippenvel ik gun niemand wat wij meegemaakt hebben net voor kerst dus enigste wat ik weet witte auto dus houd het in de gaten.En als ze ooit gepakt worden dan weet ik niet wat ik zou doen........pffff
Sterkte aan de eigenaars van de twee paarden

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:28

Kom er net achter dat de paarden van mijn collega zijn... Bloos
Hij had de paarden in de wei gezet, maar had niet gezien dat zijn vrouw (die de paarden uit de wei had gehaald ) achter in de wei de draad open had gelaten. En de paarden gingen vrolijk aan de wandel. Het paard heeft schijnbaar een kleine beenwond aan het ongeluk overgehouden, maar niet ernstig. Mijn collega was toch wel erg geschrokken.

miesje890

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:39

Woon zelf in venray en heb inderaad het een en ander meegekregen.

Vreselijk nieuws! Al ben ik wel blij dat de paarden zelf aan de wandel zijn gegaan en niet zijn vrij gelaten zoals bij Sunflower. Blij om te horen dat het paard een kleine beenwond en niets ernstiger heeft, had toch een stuk slechter kunnen aflopen!

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:19

Gelukkig zijn de echt grote verwondingen uitgebleven Lachen

Madeliefjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:25

manishdra schreef:
Kom er net achter dat de paarden van mijn collega zijn... :o
Hij had de paarden in de wei gezet, maar had niet gezien dat zijn vrouw (die de paarden uit de wei had gehaald ) achter in de wei de draad open had gelaten. En de paarden gingen vrolijk aan de wandel. Het paard heeft schijnbaar een kleine beenwond aan het ongeluk overgehouden, maar niet ernstig. Mijn collega was toch wel erg geschrokken.

Wat apart zeg.