Prix St-Georges dressuurpaard Dacardo overleden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Prix St-Georges dressuurpaard Dacardo overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 08:51

http://www.eurodressage.com

Het Prix St-Georges dressuurpaard van Melissa Taylor, Dacardo, (D-Day x Calypso I) is overleden.

De afgelopen twee weken had de negen jaar oude Zweedse Warmbloed regelmatig last van blokkades in de nek, en op oudejaarsavond werd hij dan ook naar een paardenkliniek gebracht voor een MRI.

Al snel werd duidelijk dat er een fragment van zijn nekwervel afgebroken was. Dit zorgde ervoor dat zijn nek en lichaam continu bleven blokkeren.
Er was geen hoop meer tot herstel en in overleg met de veterinairen werd besloten dat het meest humane zou zijn om het paard te laten inslapen.

Dacardo maakte zijn wedstrijd debuut in 2004 onder de Deense Lars Petersen. Het paard viel direct op door zijn indrukwekkende manier van beweging en de kwaliteit van zijn gangen. Petersen bracht het dier uit op Prix St-Georges nivo in Florida, totdat eigenaresse Melissa Taylor besloot om Dacardo zelf te gaan rijden.
De combinatie won de Prix St-Georges wedstrijd in Devon en deed ook mee aan de Nationale Kampioenschappen in Amerika.

"Ik ben er ontzettend trots op dat ik dit mooie dier in bezit heb mogen hebben, en ik ben nog meer trots dat ik ook op hem heb mogen rijden," aldus een verdrietige Melissa. "Ik ben compleet gebroken en ik kan het nog steeds niet geloven dat hij er niet meer is. Maar dit was de beste keuze en het werd alleen maar moeilijker voor hem. Ik weet niet of ik ooit nog een paard zal krijgen met zoveel talent en liefde als Dacardo, en ik zal hem altijd dankbaar blijven.

Afbeelding