Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

kazary schreef:Een paard in een 4 x 4 box wat niet uit de stal komt heeft het ook niet beter.Die kan net zo min aan zijn loop behoefte voldoen.Alleen maar praten over hoe groot te box is,is naar mijn idee nogal kort door de bocht.(en dat is wel wat je het meeste hoort zeggen)Goed welzijn bestaat wel uit meer dingen,zoals elke dag een aantal tijd beweging.
Lielle schreef:maritha, en mijn paarden genieten van een crosstraining. Betekent dat dan dat iedereen verplicht met zijn paarden moet gaan crossen 1 * in de maand. Niet je eigen invulling zomaar op anderen projecteren, er zijn genoeg paarden die zonder in de bossen te komen een zeer afwisselend bestaan hebben, door een goed opgebouwde training en een zorgvuldig gekozen ritme. En daarnaast ken ik ook genoeg paarden die alleen maar rondhobbelen in het bos en zeer veel zouden opknappen van een gedegen dressuurmatige opleiding. Het leven is niet zwart/wit
broadway schreef:teveel afwijkend geboren,ongeschikt voor alles, zelfs grasmaaien....in beslag nemen
broadway schreef:Ik heb het over paarden die zo belabberd zijn dat ze echt niks meer kunnen, die toch de handel in worden gegooid of in maneges gedumpt, dus niet over paarden die in hun waarde worden gelaten door mensen die er voor kiezen het paard een paardwaardig bestaan te creeren in samenwerking met een dierenarts !