Eerste seawalker in Nederland een feit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JeDe
Berichten: 147
Geregistreerd: 30-05-05

Re: Eerste seawalker in Nederland een feit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 16:07

Ik was eerst een beetje sceptisch, maar het resultaat is duidelijk zichtbaar. Ons paard is nu veel losser in heel z'n lijf en veel vlugger in de achterhand. Sprong hij in de galop nog wel eens over omdat het hem te moeilijk werd, dat is helemaal weg.
Balans is veel beter, het hele plaatje oogt soepeler en sterker.
Dus zeker een aanrader voor paarden die vast zitten of moeite hebben de rug los te laten.

kitty_gomez
Berichten: 8093
Geregistreerd: 22-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 10:05

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Eerste seawalker in Nederland een feit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 15:12

Wat ik me afvraag is hoe mensen dit bekostigen, want alleen 'om uit te proberen' lijkt me ook niet iets dat een verzekering vergoed? En je kan natuurlijk niet ontkennen dat het vrij prijzig is! Zeker als je er ook nog eens een eind voor moet rijden.
En hoe lang staat een paard er gemiddeld, de tijd is om voor je het weet, maar de euro's tikken natuurlijk wel door dan. :+

Ik heb het voor mijn pony overwogen, maar de kosten zijn me toch gewoon te hoog, zeker als je nagaat dat zij er zeker zo'n maand zal moeten verblijven. (peesblessure)

kitty_gomez
Berichten: 8093
Geregistreerd: 22-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:24

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

JeDe
Berichten: 147
Geregistreerd: 30-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:07

Het is natuurlijk niet goedkoop, maar het is wel in het belang van de gezondheid van je paard. Tot nu toe heb ik nog geen negatieve berichten gehoord en zijn alle behandelde paarden er op één of andere manier beter van geworden. Voor ons paard is het natuurlijk ook nog afwachten hoe hij zich houdt, maar tot nu toe gaat hij alleen maar vooruit.
Het ligt aan "het mankement" aan je paard hoe lang hij er moet blijven. En als je alle veeartskosten bij elkaar optelt: fotootje hier, verdovinkje daar, een tas vol medicijnen enz. dan kom je ook een heel eind in de richting van de kosten van de Seawalker...

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:38

ik ben er vorige week geweest met mijn paard.
Ze heeft een osteopatische behandeling gehad en is zo'n 15-20 minuten in de seawalker geweest.

Ze zat achter d'r oren vast. Hield op links vast en een paar ruggewervels en d'r achterhand.
Ik heb wel het idee dat ze vooruit is gegaan.
Ik was 95,- kwijt.

Een ander paard heeft een groter probleem. Deze gaat steeds bokken als die rechtsom moet. Die mensen zijn overal al heen geweest en dit is hun laatste optie.
Beestje blijft er ca 2 weken staan. Kost rond de 300,- per week.

Het is natuurlijk wel afhankelijk van wat je paard mankeert.
Ik heb wel gehoord dat ze eigenlijk versteld stonden hoe snel de paarden met een peesblessure tot nu toe zo snel zijn hersteld.

Voor ons is het 1,5 uur rijden. Dus reken maar uit. Je bent een hele dag kwijt. Maar alles voor het goede doel :P

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6683
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Re: Eerste seawalker in Nederland een feit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:48

Ik was op de open dag geweest en weet nog dat ik de prijs erg mee vond vallen. Een "10 rittenkaart" was iets van 225 euro als ik me goed herinner.
Ik heb dan het grote geluk dat mn paardje op loopafstand staat en hem er dus niet hoef te stallen :D

Ik heb ook ontzettend goede verhalen erover gehoord, met name over resultaten. En ik was echt verbaasd toen ik zag hoe alle paarden de rug en alles lekker los gooiden na verloop van tijd.
Zelf zeggen ze dat ze zelden een paard hebben die er niet in wil. De meesten stappen er zo in. Nou is het ook wel erg ruim opgezet, dus niet erg benauwend voor ze.

kitty_gomez
Berichten: 8093
Geregistreerd: 22-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:51

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:55

De mijne is als de dood voor water.
Even longerlijn erachter en ze liep er eigenlijk zo in.
Dat terwijl ik d'r normaal nooit door een plas krijg.
Ze vond het echt heerlijk in de seawalker.

de prijzen staan trouwens ook wel op de site

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6683
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:01

kitty_gomez schreef:
ik zie mijn pony er dus echt niet zo in stappen :')

Ik weet zeker dat het scene word :=


En je wil niet weten hoeveel eigenaren dit samen met jou denken! En toch komen ze het zelden tegen. Menig paard heeft daar al hun eigenaar met open mond doen staan :D
De mijne zal ook niet zonder blikken of blozen erin stappen, maar met een beetje overtuiging (met name van andere paarden) zal het heus wel lukken.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Eerste seawalker in Nederland een feit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 21:25

Ik heb zowel het zwembad als de seawalker overwogen. Het zwembad kost zo'n 700,- voor een maand en de seawalker is 225,- per week en ik kreeg dan voor 4 weken 10% korting.

Het zijn in ieder geval geen bedragen van 'baat het niet schaadt het niet'.
Bovendien heb ik ook nog eens een pony die nogal last heeft van heimwee + dat ze water haat. (zelfs als 10 paarden voor haar de zee of een ondiep meertje inlopen gaat zij er met een boog van 10km omheen :+) Dat zijn dingen die natuurlijk een genezingsproces niet ten goede komen.
Daarnaast had ik ook nog andere opties, namelijk shockwave therapie of een half jaar rust en anders bekappen. Ik heb voor het laatste gekozen omdat ze al erg goed gereageerd heeft op de nieuwe bekapte stand van de hoeven.

kitty_gomez
Berichten: 8093
Geregistreerd: 22-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 10:11

.