Studenten van Tinley zoeken paarden met gedragsproblemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Studenten van Tinley zoeken paarden met gedragsproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 00:15

oke..bedankt voor het hier neerzetten gratchen! ik heb nameijk nog niks gehoord ;) maar dan weet ik nu in iedergeval meer!

Berwicowa
Berichten: 980
Geregistreerd: 15-07-06
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 14:21

Ik kreeg net een telefoontje over dat ik een tijdje geleden formulieren heb gekregen via de mail. Nu is onze laptop er mee opgehouden dus die mail heb ik nooit gelezen.
Nu is het zo dat er een krant is die dit een interessant project vindt en er een stuk over willen schrijven. En nu is mijn knollie er voor uitgekozen is. :D :o

6 maart komen ze langs.

0maris0
Berichten: 5811
Geregistreerd: 16-04-05

Re: Studenten van Tinley zoeken paarden met gedragsproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 14:25

Ik heb nog steeds niets gehoord..

foxy80

Berichten: 7908
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 15:14

en ik ook niet :(

0maris0
Berichten: 5811
Geregistreerd: 16-04-05

Re: Studenten van Tinley zoeken paarden met gedragsproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 15:39

Jammer he

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 21:42

ik heb een tijd terug een mail gekregen dat het nog wel even ging duren enzo...mar heb tot nu toe ook nog niks gehoord...echt jammer...maar goed we wachten nog even af

PearllG

Berichten: 619
Geregistreerd: 10-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 23:53

Ik meld me hier ook aan. Kwam er wat laat achter en heb dus gelijk gebeld. Werd vanavond teruggebeld en ze heeft me gelijk de formulieren gestuurd! *D
Mijn paardje heeft een waslijstje aan problemen (ofja, ik ben het ermee eens dat het een wisselwerking is tussen ons). Ze heeft voernijd, zuigt lucht, is agressief naar andere paarden, dominant naar mensen (vooral DA en hoefsmid ;) ) en is bijna niet te laden. :Y) Verder best oke! :D
Ik ga morgen de papieren printen en snel opsturen. Ben heel erg benieuwd. Ben me ook aan het orienteren in grondwerk van Emiel Voest. Hoop dat we in de toekomst samen vooruit kunnen gaan!

Berwicowa
Berichten: 980
Geregistreerd: 15-07-06
Woonplaats: drachten

Re: Studenten van Tinley zoeken paarden met gedragsproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:52

Zo vandaag de eerste training gehad. Het is leuk en denk dat het positief gaat werken bij onze merrie. Wij hebben ook een intervieuw gehad met de krant erbij en er zijn foto's gemaakt.

ellepel

Berichten: 47376
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:58

nou dat is een heel positief bericht :D
wil je er wat meer over vertellen?
ik ben wel benieuwd namelijk

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:14

Berwicowa schreef:
Zo vandaag de eerste training gehad. Het is leuk en denk dat het positief gaat werken bij onze merrie. Wij hebben ook een intervieuw gehad met de krant erbij en er zijn foto's gemaakt.

wat leuk! wel heel raar dat ze bij jou al geweest zijn en dat ik nog geen eens een reactie heb gehad van wanneer ze komen, vind ik een beetje vreemd en niet zo leuk, want je neemt toch de tijd om al die papieren in te vullen en dan krijg je bericht dat ze wel even tijd nodig hebben om alles te lezen en dat er contact opgenomen zou worden omdat je wel bent uitgekozen (wij hebben er 2 op stal die behandeld moeten worden voor meerdere dingen) maar dan hoor je niks meer. Vind ik toch wel wat vervelend. Je rekend erop en hoopt er ook op

cissy

Berichten: 19840
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Studenten van Tinley zoeken paarden met gedragsproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:12

maak je nog een verslagje Berwicowa? wat het probleem is, wat ze gedaan hebben en hoe jij nou verder moet?

Berwicowa
Berichten: 980
Geregistreerd: 15-07-06
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 00:24

Ik zal mijn best doen om het hier zo goed mogelijk neer te zetten.

Mijn paardje heeft een trailerlaadprobleem. Bij haar vorige eigenaresse liep ze eerst altijd zo de trailer op. Op eens wou ze dat niet meer en was een jas de oplossing. Wij doen dat ook nog steeds op deze manier maar ik ben van mening als je het zonder jas hebt gekund dan moet het nu ook lukken.
Toen ze op stal kwam heeft ze eerst kennis gemaakt met Berwick en heeft ze even laten zien wat de bedoeling is. We gaan werken met de clicker, pion en lekkers (in ons geval appel). Ze mag dus ook geen appel meer hebben voor de lol alleen als we trainen.
Ze moet dan met haar neus de pion aanraken en doet ze dat dan click je met de clicker en krijgt ze appel als beloning. Dit moet ik nu oefenen op stal en later in de bak. Dit moet met veel geduld gebeuren. Na verloop van tijd moet het zonder clicker en pion kunnen.
Ik moest ook laten zien hoe ze reageert als ze de trailer op moet. Eerst zonder jas en toen met jas. Ook moest iemand anders het proberen om te zien of ze dan anders reageerde. Dit was niet het geval. Het blijkt dat ze deze gewoonte haar zelf heeft aangeleerd. Dus ze moet het afleren. Het is geen angst.
Over twee weken neemt ze weer contact op om te horen hoe het gaat. Mochten er zich problemen tussentijds voordoen of mocht ik vragen hebben dan kan ik tussentijds contact opnemen.

cissy

Berichten: 19840
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Studenten van Tinley zoeken paarden met gedragsproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 00:31

ok, target training dus, met een dikke vinger paard, interessant ;)
hoe lang zou je hiermee bezig moeten zijn om haar weer normaal te kunnen laten laden?

Berwicowa
Berichten: 980
Geregistreerd: 15-07-06
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 00:35

Nou voor onze volgende wedstrijd eind april moet het klaar zijn. En aangezien die van ons zeer intelligent is kan het ook nog eerder zijn. Je kan het ook als spelen zien. :D

cissy

Berichten: 19840
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Studenten van Tinley zoeken paarden met gedragsproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 00:38

dat zijn de leukste, de intelligente dikke vinger paarden! een uitdaging om het toch van ze gedaan te krijgen zonder dat ze denken dat ze het zelf doen.... erg leuk!
Spelen voor gevorderden is het dan, have fun!

ellepel

Berichten: 47376
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 12:40

haha wat een mooie benaming.."dikke vinger paard"
gelukkig heb ik niet zo eentje. :P

berwicowa clicker is vaak wel heel goed en hopelijk werkt het voor jullie harstikke goed :j

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Studenten van Tinley zoeken paarden met gedragsproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 14:50

wat een gedoe lijkt me dat met zo'n clicker lijkt me...ik het wel het 'dikke vinger paard' bij die van mij werkt het denk ik helemaal niet :P...hoop dat ik nog wel een keer wat hoor, en anders ga ik maar eens mailen ofzo..

Beeker

Berichten: 504
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 02:35

Ha, ik had me ook opgegeven maar nog niets gehoord. Ik ben benieuwd of ze nog iets laten weten. Zo deze reacties te lezen heeft bijna iedereen bericht gehad dat ze zijn uitgekozen. Ik ben benieuwd of ook iedereen geholpen wordt.
Mijn probleem is gelukkig bijna opgelost. Mijn paard was op geen enkele manier in de trailer te krijgen. Nu ben ik vorige week een week op cursus geweest van parelli. Het kostte nog heel veel moeite om haar zover te krijgen maar het is gelukt. Vandaag ben ik voor de eerste keer echt met paard en trailer op stap geweest en ik kon haar binnen 5 minuten laden nog niet helemaal perfect dus maar een hele grote vooruitgang. Ik helemaal happy *\o/* .
Ik ben benieuwd of ik nog iets van die tinley hoor als ik zo lees van die clickertraining raak ik daar niet gelijk enthousiast over maar ja dat was ik eerst ook niet over parelli en dat heeft mij super geholpen :D dus ja als je het niet probeert zul je het niet weten. Succes ermee.

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 12:43

Beeker schreef:
Ha, ik had me ook opgegeven maar nog niets gehoord. Ik ben benieuwd of ze nog iets laten weten. Zo deze reacties te lezen heeft bijna iedereen bericht gehad dat ze zijn uitgekozen. Ik ben benieuwd of ook iedereen geholpen wordt.
Mijn probleem is gelukkig bijna opgelost. Mijn paard was op geen enkele manier in de trailer te krijgen. Nu ben ik vorige week een week op cursus geweest van parelli. Het kostte nog heel veel moeite om haar zover te krijgen maar het is gelukt. Vandaag ben ik voor de eerste keer echt met paard en trailer op stap geweest en ik kon haar binnen 5 minuten laden nog niet helemaal perfect dus maar een hele grote vooruitgang. Ik helemaal happy *\o/* .
Ik ben benieuwd of ik nog iets van die tinley hoor als ik zo lees van die clickertraining raak ik daar niet gelijk enthousiast over maar ja dat was ik eerst ook niet over parelli en dat heeft mij super geholpen :D dus ja als je het niet probeert zul je het niet weten. Succes ermee.


inderdaad, ben ik het mee eens, ik ben ook niet echt enthousiast over dat clicker...maar misschien werkt het wel, geen idee...maar een paard moet gewoon de trailer in lopen vind ik, gewoon normaal zonder poespas, maar goed is mij tot nu toe ook nog niet gelukt...het blijft een gedoe die paarden :P

cissy

Berichten: 19840
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:16

ik laad ze ook op de manier van Parelli, gaat een stuk sneller dan ze eerst te leren wat die clicker is en dan targetten te leren en dán pas bij de trailer aan te komen. Plus dat je niet met voer hoeft te ´belonen´waar ze soms heel erg vervelend van kunnen worden. Ik heb niks tegen clickertraining hoor, begrijp me niet verkeerd, maar het is niet mijn ´ding´.

Ben ook heel benieuwd naar de andere mensen hier die uitgekozen zijn, zijn jullie al aan de beurt geweest en hoe is je´probleem´ opgelost?

Beeker

Berichten: 504
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 14:33

Ja dat vind ik ook een heel gedoe die paarden :o . Een paard moet zonder poespas de trailer inlopen als je zo om je heen kijkt is dat toch een probleem. Al dat geduw en getrek. Ik heb het bij mijn paard eerlijk gezegd ook geprobeerd omdat het mij met geduld echt niet lukte maar die is er gelukkig voor haar absoluut niet door over te halen. Bij enige vorm van druk blokkeert ze volledig of doet juist het tegenovergestelde het is een dominant paard dat zich niet laat dwingen. Ik ben blij dat ik nu meer van Parelli weet en mijn paard er nu zelf voor kiest de trailer in te lopen al moet ze er nog wel even over nadenken. Ik hoop dat ik me door meer in parelli te oefenen nog veel meer uit mn paard kan halen ik ben benieuwd.
Ik ben ook benieuwd wat voor manieren die tinley studenten aandragen en of het werkt en of ik ooit nog iets van ze hoor.

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:05

cissy schreef:
ik laad ze ook op de manier van Parelli, gaat een stuk sneller dan ze eerst te leren wat die clicker is en dan targetten te leren en dán pas bij de trailer aan te komen. Plus dat je niet met voer hoeft te ´belonen´waar ze soms heel erg vervelend van kunnen worden. Ik heb niks tegen clickertraining hoor, begrijp me niet verkeerd, maar het is niet mijn ´ding´.

Ben ook heel benieuwd naar de andere mensen hier die uitgekozen zijn, zijn jullie al aan de beurt geweest en hoe is je´probleem´ opgelost?

inderdaad, die van mij wordt vervelend als je haar veel voert uit de hand, dus beloond met eten
Laatst bijgewerkt door Phylos op 08-03-09 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:06

Beeker schreef:
Ja dat vind ik ook een heel gedoe die paarden :o . Een paard moet zonder poespas de trailer inlopen als je zo om je heen kijkt is dat toch een probleem. Al dat geduw en getrek. Ik heb het bij mijn paard eerlijk gezegd ook geprobeerd omdat het mij met geduld echt niet lukte maar die is er gelukkig voor haar absoluut niet door over te halen. Bij enige vorm van druk blokkeert ze volledig of doet juist het tegenovergestelde het is een dominant paard dat zich niet laat dwingen. Ik ben blij dat ik nu meer van Parelli weet en mijn paard er nu zelf voor kiest de trailer in te lopen al moet ze er nog wel even over nadenken. Ik hoop dat ik me door meer in parelli te oefenen nog veel meer uit mn paard kan halen ik ben benieuwd.
Ik ben ook benieuwd wat voor manieren die tinley studenten aandragen en of het werkt en of ik ooit nog iets van ze hoor.

parelli spreekt mij ook erg aan, heb daar ook eens een dvd van gezien, maar ga daar niet alleen mee aan het prutsen..ben benieuwd of ze van tinley verschillende methodes gebruiken en of ik nog wat hoor. als ik volgende week nog niks heb gehoord ga ik er wel eens achter aan mailen

Beeker

Berichten: 504
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:03

Nee idd ik had die dvd ook gezien, ik dacht dat ga ik eens proberen maar als je die achtergronden niet zo goed kent kun je daar niet echt mee uit de voeten (ik tenminste niet). Dus toen ben ik maar op die cursus gegaan, was toevallig bij mij in de buurt. Ik heb er echt van geleerd en de basis zit er nu goed in bij mijn paardje. Ik heb daar ook mensen bezig gezien die al aan een veel hoger niveau bezig waren. Die konden echt leuke dingen met hun paarden. Ik dacht dat wil ik ook :D

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Studenten van Tinley zoeken paarden met gedragsproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 22:21

daar zal ook wel een prijskaartje aanvast hangen aan zo'n cursus, wel heel gaaf