De wil om beter te worden van Dane Rawlins en Sydney

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

De wil om beter te worden van Dane Rawlins en Sydney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 07:35

www.anky.nl

Regelmatig komen dressuurruiter Dane Rawlins en zijn topmerrie Sydney vanuit Groot Brittanië naar Nederland om met Sjef te bouwen aan hun toekomst.

Met Sydney wil Dane graag zo goed mogelijk Grand Prix leren rijden. ‘Ik rijd Sydney nu 4 jaar maar we trainen nog niet zo heel lang bij Sjef. Met hem werk ik vooral aan de losgelatenheid van Sydney. De oefeningen, die kan ze al. Door haar mooier los te krijgen en meer gebalanceerd te laten lopen, komen de oefeningen beter tot hun recht.’

Sydney is een tienjarige KWPN merrie die afstamt van Linaro. Ze is in eigendom van lady Harris. Dane vertelt: ‘We hebben haar gevonden via Stal Korenbloem van mijn broer Craig in Weert. We vonden haar meteen al heel leuk. Ze is erg leergierig en slim. En wat nog belangrijker is: ze is een fantastisch wedstrijdpaard. Ze wil er echt voor gaan in de ring.’

De afgelopen maanden hebben Dane en Sydney veel progressie geboekt en is iedere Grand Prix proef een beetje beter. Over zijn trainingen met Sjef zegt Dane: ‘Sjef is heel duidelijk en draait niet om de zaken heen. Ik leer veel over het opwarmen en los maken van de spieren. Daarin zie ik veel terug komen van mijn vorige sport, het boksen. Als je bokst ga je ook niet koud de ring in, dan warm je eerst je spieren op door middel van stretching. Dat zie ik nu terugkomen in het trainen met Sjef.’

In de toekomst hoopt Dane zijn land een keer te mogen vertegenwoordigen samen met Sydney. Aan hem en Sydney zal het niet liggen. Beide hebben de wil om beter te worden. Eén ding vindt Dane jammer: ‘dat ik niet in Nederland woon!’

Dane en Sydney zullen deze week in Zwolle deelnemen aan de Grand Prix tour.

Klik hier voor een foto.