Facelift bezoekerscentrum Soester Paardenkamp

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Facelift bezoekerscentrum Soester Paardenkamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 23:54

www.gooieneemlander.nl


Boerderij Vosseveld van Stichting De Paardenkamp in Soest gaat drie maanden in de steigers. Het bezoekerscentrum van het rusthuis voor oude paarden wordt wél gemoderniseerd, maar niet hip.
De ontvangstruimte wordt vernieuwd en vergroot. ,,Om grote groepen en schoolklassen comfortabeler te ontvangen'', zegt bestuurslid Michel Groenewegen. Het winkeltje met allerhande paardenprullaria verhuist naar twee historische paardenstalletjes in het pand, wc's worden vernieuwd en asbest wordt uit het dak en plafonds verwijderd. ,,Asbest werd destijds veel toegepast en begint los te laten.''

Vosseveld aan de Birkstraat 96 is begin 19e eeuw gebouwd en biedt sinds 1965 onderdak aan het bezoekerscentrum. De ruimte waar vroeger het winkeltje zat is al gerestyled tot koffieruimte. ,,Niet hip en design, maar in grootmoedersstijl. Passend bij De Paardenkamp.'' Als komende zomer de bejaarde paarden in de wei staan, zijn de dertig jaar oude houten stallen aan de beurt. Ook daaruit wordt asbest verwijderd en ze worden vergroot, zodat de oudjes meer bewegingsruimte krijgen. De Paardenkamp richt zich op de toekomst. ,,We willen bezoekers blijven boeien. Niet met een grote kinderspeeltuin, maar ook niet door alleen paarden rond te laten lopen. Het moet meer een belevenis worden. Met bijvoorbeeld borstelmiddagen voor gehandicapte kinderen.''
De verbouwing zou maandag van start gaan, maar is vanwege vorst uitgesteld. De Paardenkamp blijft tijdens de werkzaamheden gewoon open.

josewoos

Berichten: 4813
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Facelift bezoekerscentrum Soester Paardenkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 23:56

Ik ben benieuwd! Na de verbouwingen wil ik echt weer een keer kijken, de laatste keer was wel 10 jaar terug dat ik daar was!

wallycoti09
Berichten: 22
Geregistreerd: 06-01-09

Re: Facelift bezoekerscentrum Soester Paardenkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:44

ook super benieuwd, ga ook weer een keer langs........