http://www.anky.nl
Yessin Ramouni lest zo’n twee jaar bij Anky en is regelmatig te vinden in Erp. Hoe gaat het trainen met Anky en wat is het doel voor het nieuwe jaar?
Yessin (24) heeft zijn doel voor 2009 op paardrijgebied reeds vaststaan: ‘Ik zou graag in het A kader van de Rabo Future Test komen. Ik zit nu in het B-kader.’ De Rabo Future Test is een begeleidingsprogramma gebaseerd op een dressuurproef, de future test, die tussen het niveau van de Lichte Tour en de Grand Prix in zit. Met zijn paard Only Society heeft Yessin al enkele malen succesvol Grand Prix gestart met recente hoogtepunten tijdens Hippisch Hengelo en de Subtopwedstrijd in Beek. Pipo, zoals Only Society in de wandelgangen genoemd wordt, is Yessins eerste Grand Prix paard. ‘Ik rijd Pipo nu 3,5 jaar en ben begonnen in de Z2. Hij is nu 12 en ik heb hem zelf verder opgeleid naar de Grand Prix. Met Anky werk ik heel veel aan de losgelatenheid van Pipo en we hebben extra op de pirouettes getraind.’
Yessin is zelfstandig ondernemer: hij traint paarden en geeft les. Zijn paarden zijn gestald op Stal Visser (van Tommie Visser) in Vijfhuizen. Afgelopen zomer slaagde Yessin voor de Masterclass in Deurne.
Klik hier voor een foto.