Ludo Philippaerts wint wereldbekerwedstrijd in Mechelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

katrienh

Ludo Philippaerts wint wereldbekerwedstrijd in Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 22:48

http://www.dehoefslag.nl

De Belgische springruiters hebben hun stempel gedrukt op de wereldbekerwedstrijd van Mechelen. Van de acht in de barrage had de helft de Belgische nationalteit. Ludo Philippaerts won met de snelste foutloze barragerit. Hij reed met Cavalor’s Winningmood (Darco x Cassini I) in 38.53 seconden rond en verdrong de Duitser Christian Ahlmann, foutloos in 40.60 seconden, met Lorenzo (Lord Caletto x Pilot) van de eerste plaats.

Ahlmann zou uiteindelijk derde worden, want ook de Zwitser Daniel Etter liet met Peu à Peu (v. Polydor) in de staart van de barrage zien dat het sneller kon (foutloos in 38.90 seconden). Ludo Philippaerts verdiende met zijn wereldbekerzege in de Nekkerhal een Land Rover.

Beste Nederlander was Vincent Voorn. Hij bleef met Audi’s Alpapillon-Armanie zonder fouten, maar kreeg wel een strafpunt wegens tijdsoverschrijding. Voorn werd negende.
De andere Nederlanders in de wereldbeker Albert Zoer (Okidoki) en Harrie Smolders (Equis Oliver Q) maakten elk een springfout in de eerste omloop. Gerco Schröder maakte met Eurocommerce Seattle twee springfouten.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 31-12-08 07:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: aangepast naar regels van VN

Eponastable

Re: Ludo Philippaerts wint wereldbekerwedstrijd in Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 08:51

Prachtige prestaties in Mechelen!!!

Nederland was ook héél goed bezig, echt jammer van telkens die springfout!
Ik ben blij dat ik Okidoki nog is heb gezien... wat een zalig paardje!!

Toch ben ik ook blij dat we er weer een Belgische overwinning bij hebben!!!

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 08:59

Wat een week voor ludo eerst afscheid van de sport met parco en daarna de wereldbeker winnen met de volgende Darco. Echt super.

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 10:23

echt heel leuk voot Ludo!! dit is de bevestiging dat hij terug een topper onder het zadel heeft Lachen
de Belgen hebben het goed gedaan op jumping Mechelen Haha!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:57

Het paard dat voor mij echt goed sprong was die van Gerco ... die Eurocommerce...
die heeft nog een pak overschot op de sprong Haha!

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:46

't was een prachtige wedstrijd... met prachtige prestaties van de Belgen, maar ook de Nederlanders lieten hun van hun beste kant zien... ben blij dat ik het van dichtbij heb meegemaakt!

En Winningmood is zo'n prachtig paardje!!

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:02

Eponastable schreef:
Het paard dat voor mij echt goed sprong was die van Gerco ... die Eurocommerce...
die heeft nog een pak overschot op de sprong Haha!

Seatle, inderdaad, had veel ruimte over, maakte wel stevige achterbeenfout Lachen
Vond ik ook niet het meest imponerende paard. Paarden die mij opvielen waren Harald? Van een spaanse amazone. Heel mooi rondgereden, goede reflexen, wendbaar enz. Jammer van het balkje.
En Vigo d'arsouilles natuurlijk, wat een machtig paard. Wel zware fout gemaakt op de eerste dubbel, helaas Boos! Had ik graag in de barage gezien. Het blijft mijn favoriet.
En Ludo heeft mij voor het eerst in jaren weer kunnen overtuigen, nam risico maar Winningmood liet een fantastische snelheid op de sprong zien, chapeau! Jos nam overgens ook wat meer risico dan normaal met valentina. Jammer van het balkje...

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:18

ja die Spaanse... kwijl kwijl... wat een paard!!!
Seattle... jammer é want die zag ik ver komen anders...
Jammer van Jos, ik denk dat hij wat te nerveus werd door al dat gefluit... ik verdraag het niet als ze zo fluiten... die ene oxer was wel zwaar...

Vigo was ook goed maar misschien niet in zijn nopjes, die dubbel stond ook goed é eerst een trippelbar en een rechter erachter en dan die lange lijn naar die rechte... en die gele was een ramp van Zangersheide precies of het licht de paarden in de war bracht...
niet te vergeten de paarden zijn doodop... eerst 2 manches gereden als ik het juist heb.

Winningmood is voor mij de nieuwe Parco... helemaal hetzelfde.

Maar idd die Harald jawadde... een parel... en zo soepel en fijntjes...

T'was echt mooi!

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:03

Zangersheidesprong was inderdaad een adder onder het gras! Denk dat de ruiters zich voornamelijk hadden gefocusd op de driesprong, die écht moeilijk stond lange lijn, lange insprong,hele korte uitsprong.
Vigo was goed, maar ik denk dat hij concentratiefout gemaakt heeft, iets dat hem afleidde. Ik weet het niet, maar ik ben echt fan van dat paard. Groot, maar hij gaat er zo goed mee om; fantastische gallopade heeft hij!
Heb in elk geval genoten, we hebben mooie sport gezien!

Iemand de proef van de junoirs gezien? Vond de Belgische juniors heel teleurstellend, velen konden nog niet eens deftige wendingen nemen, fouten komen snel dan op dat niveau. De paarden werden trouwens te veel gestoord in de mond enz. De enige die ik goed vind rijden waren de Olivier Philipaerts en PJ Mertens. De Nederlanders deden het over het algemeen veel beter, moet ik zeggen!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:06

ja ik heb een deel van de Juniors gezien...idd teleurstellend tegenover vorig jaar... ik heb naar Seneca Melissa gekeken met Phelinni... ze had één foutje.
Olivier reed weliswaar héél goed, véél beter dan zijn broer (zo lomp)

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:38

die herald van die spaanse, werd vroeger gereden door meredith beerbaum, en kon er geen weg mee Knipoog maar toch chapeau voor die spaanse dat ze het kan en doet!

enja, wat een fantastische avond toch, ik ben en blijf toch fan van dat darco bloed!!

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:40

Super voor Ludo zeg !
Cavalor Winningmood is echt een superpaard,prachtig beest !
Gaat hij nog ver mee geraken volgens mij.

Rietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 20:39

Ik was er gisteren bij én hij heeft het verdiend! chapeau!
ik en mijn vriendin hebben nogal gesuporterd Vork , ofwel moest Philippaerts winnen ofwel Lansink.
En dat is Philippaerts geworden, prachtig paard heeft-ie ook!
zijn wij even blij dat wij nog een veulen van Winningmood hebben Lachen!

en inderdaad, sommige combinatie's hoorden daar gewoon niet bij die juniors, een beetje teleurstellend.
veel 'domme' fouten!

maar albijal een héél geslaagde avond, volgend jaar ga ik zeker terug Lachen

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:10

Belgen hebben het inderdaad goed gedaan dit jaar in Mechelen, petje af.
Dikke proficiat voor Ludo! OK dan!