De vierspanrijders hebben in Mechelen hun warming-up voor de wereldbekerwedstrijd in de Nekkerhal achter de rug. Slechts wildcardhouder Michael Brauchle uit Duitsland bleef foutloos, maar zijn tijd kwam niet in de buurt van de concurrentie, zodat hij genoegen moest nemen met de derde plaats. De warming-up werd een Nederlandse aangelegenheid. IJsbrand Chardon was verreweg het snelst maar hij reed wel drie ballen van de kegels, zodat zijn omgerekende eindtijd op 140.63 seconden kwam.
Koos de Ronde maakte in zijn race tegen de klok twee fouten, waarmee zijn tijd op 139.95 seconden kwam. De tijd van Brauchle was 141.21 seconden. De anderen op de startlijst, Christoph Sandmann (Duitsland), Gert Schrijvers (België) en de Zweden Tomas Eriksson en Fredrik Persson, maakten te veel fouten voor een goede klassering. Persson werd op de brug zelfs gediskwalificeerd.
Door de eerste en tweede plaats in de warming-up hebben Koos de Ronde als laatste op de startlijst voor de wereldbeker en IJsbrand Chardon als één na laatste starter een goede uitgangspositie voor de eigenlijke wereldbekerwedstrijd, die morgen in Mechelen wordt gehouden.
Welke paarden heeft Koos in zijn span lopen? we hebben een volle broer gehad van 1 van de paarden van hem nl. Orchidee, die heeft blijkbaar de WEG Aken 2006 gelopen.
Als ik het goed had is Orchidee(Mappie) naar Freund gegaan...... Verder lopen Mario,Mister mee van zijn vader en Gerrit(de schimmel) van zijn moeder En als ik het goed heb Charley(de donkere).... Meerdere paarden van hem zelf op zijn site www.koosderonde.nl
Koos de Ronde heeft ook Nietje hij noemt hem een van de betere paarden uit de mensport.
dat is toch dat wat kleinere paardje, die af en toe naast een huele grote staat ingespannen? Grappig combi vind ik dan.
IJsbrand heeft 3 manegepaarden bij zich, waaronder een paard wat van Koos is geweest. Weet niet hoe die toen heette, maar hij heet nu......... Koos (hoe originineel kan je zijn )
Nee, Nietje is een grote vos de eigenlijk altijd achter loopt(meestal links achter)en bijna nooit indoors. Jij bedoeld denk ik Orchidee en die is weg........ dat was de kleinste.....