Belgische Pieter Devos AA talent van het jaar 2008

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Belgische Pieter Devos AA talent van het jaar 2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 21:32

www.galop.be / Nieuwredactie

De 22-jarige springruiter Pieter Devos uit Bekkevoort is op de Vlaanderens Kerstjumping 2008 uitgeroepen tot het AA Talent van het Jaar 2008. Pieter was op voorhand getipt als winnaar en voldeed aan de verwachtingen. Pieter volgt hiermee Niels Bruynseels op, die in 2007 de titel won. Met deze onderscheiding krijgt Pieter niet alleen een mooie trofee, maar hij krijgt ook een trainingspakket mee naar huis ter waarde van € 7.500,00.

Vijf talenten dongen mee naar de titel. Pieter Devos (springen), Jody Bosteels (springen), Julie De Deken (dressuur), Vincent Martens (eventing) en Sarah Van Hasselt (eventing). Het AA Talent van het Jaar wordt verkozen door de stemmen van vijf categorieën: het expertenplatform, de resultatenranking, de raad van bestuur VLP en de drie commissies eventing, dressuur en jumping, het publiek via de onlinepoll en de hippische pers. Bij het publiek was Jody Bosteels uit Affligem de lieveling, terwijl Pieter hier vrede moest nemen met de vierde plaats. De pers ging voor Sarah Van Hasselt, terwijl de Raad van Bestuur en de VLP-commissies kozen voor Pieter. Pieter Devos haalde het ook bij het expertenplatform. Sarah Van Hasselt eindigde op een mooie tweede plaats en Jody Bosteels vervolledigde het podium op de derde plaats.

Pieter Devos heeft het afgelopen jaar op de internationale scene zonder meer indruk gemaakt. Hij toonde met zijn toppaard Equipharma Tekila D meerdere malen een geduchte concurrent te zijn tijdens vier- en vijfsterrenwedstrijden. Zo behaalde hij vorig jaar op de Vlaanderens Kerstjumping de zesde plaats in de wereldbekerwedstrijd. Op het CSI 4* van Antwerpen en CSIO5* van Hickstead was hij heel dicht bij de overwinning in de GP. Hij eindigde telkens als tweede. In oktober lukte het dan toch. Op het CSI 3* van het Deense Odense won hij zijn eerste Grote Prijs met Riviera. En aan ambitie ontbreekt het hem zeker niet: de Olympische Spelen zijn ook voor hem een streven.

Uppojono

Re: Belgische Pieter Devos AA talent van het jaar 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 21:42

Hmm voor mij is een A talent iemand die het gevoel van rijden totaal niet in zich heeft. Maar blijkbaar heb ik dit verkeerd opgevat.. Tong uitsteken

Commentator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 21:57

dat heb je inderdaad verkeerd begrepen, mijn moeder heeft vroeger ook in Belgie gewoont, en daar ook in aanmerking gekomen voor het A - Talent, alleen gingen ze toen naar Nederland verhuizen omdat ze hier meer mogelijkheden hadden.

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 22:03

Proficiat aan Pieter, dik verdiend !

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 22:08

En ik maar duimen voor Jody, had het hem heel erg gegund. Haha!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 22:59

Uppojono schreef:
Hmm voor mij is een A talent iemand die het gevoel van rijden totaal niet in zich heeft. Maar blijkbaar heb ik dit verkeerd opgevat.. Tong uitsteken

AA is een sportdrank in België, die sponsort dit geloof ik, vandaar... Tong uitsteken

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 09:26

Idd het heeft te maken met AA drink.

We hebben niet genoeg voor Jody gestemd, maar hij heeft zich gisteren al bewezen in Mechelen en de 1m35 gewonnen!

kadet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:15

Eponastable schreef:
Idd het heeft te maken met AA drink.

We hebben niet genoeg voor Jody gestemd, maar hij heeft zich gisteren al bewezen in Mechelen en de 1m35 gewonnen!

Gisteren was Pieter Devos knap 4de in de WB proef 1.60m, misschien toch verdiend AA talent Knipoog

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:20

Die heeft echt super gereden!!! toekomstig internationaal talent???
Proficiat Pieter!!!Hij mag super fier zijn!!! Haha!