www.horses.nl
De Amerikaanse Laura Kraut won maandagavond de Grote Prijs van Londen-Olympia. Tot deze rit was ze op geen enkele dag foutloos rondgekomen tijdens dit kerstconcours. Met Miss Independent ging ze als tweede van start in de barrage met vier deelnemers, die werd geopend door Robert Whitaker met Lacroix. Hij had vier strafpunten.
Kraut bleef foutloos en voerde de spanning zo op. Ben Maher met Robin Hood W was de tweede die voor Groot-Brittannië het publiek op de banken wist te krijgen. Hij ging razendsnel foutloos rond en het leek dat hij de tijd van Kraut ging verbeteren. Hij kwam slechts zeshonderdste van een seconde tekort. Hij vertelt: ,,Ik denk dat mijn paard op de laatste hindernis net wat hoger sprong en daar verloor ik tijd mee.”
Denis Lynch uit Ierland deed als laatste nog een poging met Nebab’s Son, maar hij zag de een na laatste hindernis omvallen en eindigde zo op een derde plaats. Voor Kraut was het een mooie afsluiting van een topjaar, met als hoogtepunt natuurlijk het teamgoud op de Olympische Spelen in Hongkong.
De Nederlandse afvaardiging wist geen potten te breken. Zoer, Hoorn en Schröder zagen een of meerdere balken vallen en keren vandaag huiswaarts voor de kerstdagen.