Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
.
love_01 schreef:O oke bedankt ja daar kan je dus wel je prestaties mee beinvloeden!
Als iemand iets kwaads zou willen doen smeer je toch juist iets anders op?
magriet schreef:Lidocaine werkt pijnstillend. Als het op de huid gesmeerd wordt dan wordt de huid minder gevoelig tot gevoelloos
bobientje87 schreef:lidocaine is een plaatselijke verdoving geen pijnstiller
Sannessep schreef:Goh? Ik wist niet dat lido ook als doping gebruikt werd... Ik weet dat we het in het ziekenhuis gebruiken als verdoving bij puncties enzo. Ik weet niet wat het effect is als je het alleen op je huid smeert, het wordt namelijk ingespoten met een naald.
Mayflower_ schreef:Arnica wordt ook wel bij operaties gebruikt, dat smeren ze dan even op je hand en dan wordt de huid wat verdoofd, dat geeft wat minder pijn als het infuus er bijv. in gaat.
obsession schreef:Als de pony kreupel of niet rad is en je verdoofd de zere plek, kan er dus wel mee gereden en gestart worden. Het is niet om een prestatie te verbeteren!
Sannessep schreef:bobientje87 schreef:lidocaine is een plaatselijke verdoving geen pijnstillerSannessep schreef:Goh? Ik wist niet dat lido ook als doping gebruikt werd... Ik weet dat we het in het ziekenhuis gebruiken als verdoving bij puncties enzo. Ik weet niet wat het effect is als je het alleen op je huid smeert, het wordt namelijk ingespoten met een naald.
Eh... dat staat er toch ook?
snater schreef:obsession schreef:Als de pony kreupel of niet rad is en je verdoofd de zere plek, kan er dus wel mee gereden en gestart worden. Het is niet om een prestatie te verbeteren!
Jawel, want zonder die verdoving zou hij minder goed lopen dan met.