Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Jannepauli schreef:........ en misschien is het (verkapt) ook wel een excuus om met nieuwe entingen/middelen te experimenteren op die 'afgedankte' paarden..of ben ik dan té paranoïde?
ranna schreef:Hier wordt al jaren niets meer geënt. Als mensen eens wat kritischer zouden zijn en onderzoek zouden plegen wat tegenwoordig heel simpel te doen is via internet, zouden ze wijzer zijn en niet de kletspraatjes van farmaceuten geloven.
Simba_ schreef:Ik denk dat jullie de context van het bericht niet helemaal goed opvatten.
De dieren worden namelijk gevaccineerd om ze, nadat ze afgedankt en verwaarsloosd zijn geweest, er weer bovenop te helpen. Op die manier hoeft de toekomstige eigenaar die kosten niet te dragen. Dan werkt het zeker drempelverlagend. Het gaat hier immers niet per definitie om een jaarlijks terugkerende tetanus of influenza-enting, maar bijvoorbeeld antibiotica of ontstekingsremmers.
Nergens wordt gesproken over een jaarlijks terugkerende enting
ranna schreef:Hier wordt al jaren niets meer geënt. Als mensen eens wat kritischer zouden zijn en onderzoek zouden plegen wat tegenwoordig heel simpel te doen is via internet, zouden ze wijzer zijn en niet de kletspraatjes van farmaceuten geloven.
Prisca schreef:ranna schreef:Hier wordt al jaren niets meer geënt. Als mensen eens wat kritischer zouden zijn en onderzoek zouden plegen wat tegenwoordig heel simpel te doen is via internet, zouden ze wijzer zijn en niet de kletspraatjes van farmaceuten geloven.
Wil jij zeggen dat jij niet meedoet aan de jaarlijkse enting?.
Vele die ik ken enting uit paniek 2x per jaar en dan nog eens extra voor droes en de gehel ratteplan.
Ik ent het standaard verplichte voor de wedstrijden meer niet.
ranna schreef:Ik ent idd niets, geen hond, kat, kip, eend, paard helemaal niets, nakkes, nada.
Er zit zoveel rotzooi in entingen, waarvan zelfs DA'en hun licht niet over hebben opgestoken (!), dat ik een aantal jaren terug ben gestopt met die waanzin. Ik hou mijn dieren liever gezond.
Ik doe niet meer aan wedstrijden e.d. en dat is één van de redenen daarvan.
Het grootste gros van de mensheid denkt dat entingen heiligmakend zijn, dat dieren de ziekte waarvoor ze geënt zijn niet meer kunnen krijgen bladiebladiebla. Niets is minder waar.