Vierspanrijder Edwin van der Graaf stopt er even mee

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Vierspanrijder Edwin van der Graaf stopt er even mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 10:07

www.hoefnet.nl

De kreditcrisis is ook voelbaar in de mensport. De Westlandse vierspanrijder Edwin van der Graaf is er niet in geslaagd voldoende sponsorondersteuning voor 2009 binnen te halen. Daarom is, in overleg met de ondersteunende Stichting Vierspan Westland, besloten dat Vierspan Team Edwin van der Graaf komend seizoen niet aan de start van de Internationale menwedstrijden zal verschijnen.

Stichting Vierspan Westland zal zich in samenwerking met Edwin van der Graaf gaan richten op het geven van mencursussen en het trainen en opleiden van mensen en paarden, met als toekomstperspectief in 2010 weer actief deel te nemen aan de wedstrijdsport.

Suzanne F.

Re: Vierspanrijder Edwin van der Graaf stopt er even mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:31

Sneu maar begrijpelijk. De sport is hartstikke duur. Ik ben eigenlijk blij dat ik geen wedstrijdpaarden meer heb. Ik had het ook niet meer kunnen opbrengen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:05

ahh wat k*t voor hem!!! Ik heb een tijdje terug zijn paarden onder de man gereden en zelf mee mogen maken hoe hard hji en zijn vrouw ervoor werken om dit ieder jaar te realiseren.. Al ik het iemand gun, zijn zij het wel!!!

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:35

Citaat:
komend seizoen niet aan de start van de Internationale menwedstrijden zal verschijnen.

Hij zal wel op nationaal niveau blijven starten?

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:35

Heel sneu, maar inderdaad begrijpelijk. Het kost allemaal zo gigantisch veel, de reis erheen, de extra verzorging van de paarden, de stalling daar, het inschrijven en ga zo nog maar even door.. Ik ben zelf 2 seizoenen meegeweest met een internationaal vierspan, en als je dan inderdaad ziet hoe hard er naar toe getraind word..Moet dit echt een hele grote teleurstelling zijn.......

Elske_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:41

Albert schreef:
Citaat:
komend seizoen niet aan de start van de Internationale menwedstrijden zal verschijnen.

Hij zal wel op nationaal niveau blijven starten?

Ja dat vroeg ik ook af. Zou je er wel uit afleiden..

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:17

Ik hoop dat hij inderdaad nog nationaal kan starten. Lijkt me dat je daar ook een hoop van je motivatie uithaalt.
Met een tandem pony's stond ik al te kijken wat een weekend op wedstrijd kost. Laat staan als je voor 4 paarden boxen moet huren, kampeerplaats moet huren en eten verzorgen. Daarbij natuurlijk dieselgeld en de gewone kosten die je voor ieder paard al kwijt bent. Want met 4 heb je er te weinig.

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:32

Dat is wel heel erg zuur! Maar wel begrijpelijk! Kost een hoop sport, helemaal met die vierspannen!

Elske_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:33

Post Kogeko heeft zoveel in de hippische sport geinvesteerd afgelopen jaar, zonder ook maar iets van resultaat te zien, dat het logisch is dat ze pas op de plaats maken.

Voor Edwin is er, naar mijn idee, nog geen man overboord, als je op wedstrijden als Horst en Zelhem je paarden kunt kwalificeren voor een internationaal jurylid. Kan hij in 2010 kijken hoe de vlag erbij hangt. Voorlopig is er maar 1 menner die zeker weet dat hij z' n paarden aan de andere kant van de oceaan krijgt.

Droen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 16:53

Niet alleen Post Kogeko, maar ook Zegwaard. En Post heeft niet zo te klagen van de crisis - of Zegwaard - staan beiden nog rustig in de Quote, maar de reden is inderdaad: geen resultaten en wel beloften denk ik zo! En Romyv...... zijn relatie met Syl is al even voorbij....!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:19

Droen schreef:
Niet alleen Post Kogeko, maar ook Zegwaard. En Post heeft niet zo te klagen van de crisis - of Zegwaard - staan beiden nog rustig in de Quote, maar de reden is inderdaad: geen resultaten en wel beloften denk ik zo! En Romyv...... zijn relatie met Syl is al even voorbij....!

maar zij doet nog wel veel voor hem hoor!

Droen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:29

Prima, maar noem d'r dan niet zijn vrouw, geeft zo'n verwarring....! Maar jammer, stopt ie bij de Koninklijke Stallen & gaat ie een manege in Kijkduin samen met Anne runnen?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:31

Als ik het verhaal goed begrijp start hij voorlopig helemaal niet meer, ook niet nationaal. Dat sponsors in de Quote 500 staan heeft hier niet zoveel mee te maken. Kredietcrisis zorgt er wel voor dat mensen beter gaan kijken waar de centen heen gaan. En dan valt voor een sporter die de top (net) niet haalt, het doek. Jammer voor Edwin, hij heeft zo dit jaar een hoop tegenslagen gehad.
Hopen dat hij weer op een andere manier de sport in kan komen.

Ik hoorde inderdaad ook dat hij een soort bedrijfsleider gaat worden in Kijkduin. In ieder geval zou hij daar een groot deel van de lessen gaan verzorgen, in de avonduren. Dan kon hij overdag bij de Stallen blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 21:13

Manege in kijkduin?
Is er een manege in Kijkduin, of komt er een nieuwe?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 11:27

eevita schreef:
Manege in kijkduin?
Is er een manege in Kijkduin, of komt er een nieuwe?

Zover ik weet is er geen maar liggen er wel plannen voor een manage in ockenborgh (bij de sportvelden/kijkduinpark..) maar dat zijn geruchten.. Er is naar mijn weten nog geen vergunning of iets ook maar rond!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:27

Manege de Wildhoef

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:29

die is al overgenomen (door Dhr. Paagman, van paagman boekhandel) en dat is niet kijkduin maar bosjes van pex

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:46

Op steenworp afstand van Kijkduin.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:55

klopt Knipoog

heb trouwens een naam van de man die daar een stal wil beginnen, Jan-peter annes ofzo dacht.. Hij was eigenaar van een aantal hotels in den haag en kijkduin.. geld zat dus Knipoog

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:01

Hopen dat hij dan ook genoeg 'paardenverstand' heeft om een manege op te zetten. Is toch weer een heel anders soort bedrijf met heel andere prioriteiten dan een hotel.
Maar voor zover ik het begreep zou Edwin met name de avondlessen gaan verzorgen bij De Wildhoef en daarnaast nog wat werkzaamheden daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:32

oke, nou ben benieuwd naar die stal, ze zitten dan wel lekker dichtbij t strand... Ontopic weer even, wel rot voor edwin, hij werkte er hard voor.