Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Dan was die op zijn best. Lang losrijden zorgde voor te veel spanning van andere paarden (hij was bang voor grote paarden die rakelings langs hem door kwamn, hij was zelf nl maar een uk) en te veel afleiding.
Frekja schreef:Ik ken heel veel ruiters, die helaas maar 10 minuten los rijden. En daarvoor 2 1/2 minuut losstappen. Schande!
(ik ben nl zo'n ruiter geweest, en dat was niet omdat ik te lui was
)

(en dan praat ik al helemaal niet over de soms ondankbare en ronduit onbeschofte reacties ze af en toe krijgen van de ruiters waar ze het uiteindelijk dan voor doen... )
Je hebt er alleen profijt van
Minder kans op blessures ook. DL_ schreef:Ik weet niet op wat voor wedstrijden jij komt, maar het loopt zelden tot nooit een uur in zonder dat een organisatie het stil legt.
En bovendien kan je zelf ook nog altijd beslissen niet te starten, je móet niks.
Maar het komt gerust voor dat we aankomen en men zegt "zo, je mag binnen"
Indien dat niet nodig is, doe ik dat niet, maar als het zo komt, zeg ik wel "sorry.. Maar ik wil mijn paard losgereden hebben..." pharagirlke schreef:Frekja schreef:Ik ken heel veel ruiters, die helaas maar 10 minuten los rijden. En daarvoor 2 1/2 minuut losstappen. Schande!
Waarom? Het ene paard moet je nu eenmaal minder lang losrijden dan het andere.(ik ben nl zo'n ruiter geweest, en dat was niet omdat ik te lui was
)
Frekja schreef:Het is normaal dat je het paard minstens 10 minuten in stap loswerkt, althans dat vinden paardenmensen.
Het is apart, uitgerekend de mensen die zich zelf paardenmensen noemen, hebben een enorm gebrek aan communicatieve vaardigheden naar hun medemens tenzij het antwoord perfect in hun straatje past. Ik stel mij daar dan toch vragen bij.... pharagirlke schreef:Frekja schreef:Het is normaal dat je het paard minstens 10 minuten in stap loswerkt, althans dat vinden paardenmensen.
Ik zie dat je de veroordeling al meteen klaar hebt dus ik voel me niet geroepen om verder uit leg te geven hier aan.Het is apart, uitgerekend de mensen die zich zelf paardenmensen noemen, hebben een enorm gebrek aan communicatieve vaardigheden naar hun medemens tenzij het antwoord perfect in hun straatje past. Ik stel mij daar dan toch vragen bij....