Jonge hengst overleden door aanval van hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Jonge hengst overleden door aanval van hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 07:36

http://www.bbc.co.uk / Nieuwsredactie

De politiebrigade van West Yorkshire is een onderzoek gestart nadat een paard stierf door een hondenaanval.

Cassidy, een 17 maanden jonge hengst brak zijn nek nadat hij over een stalen hek probeerde te springen. Hij probeerde dit om aan de aanval van een hond te ontsnappen.

Volgens ooggetuigen liep de hond, een Pitbull of Staffordshire bull terrier, los en ging de eigenaar van de hond er vandoor nadat hij de hond weer aan de lijn had.

De eigenaresse van het paard is ontroostbaar. "Hij moet in ontzettende paniek zijn geraakt toen hij probeerde te onsnappen aan zo'n gewelddadige aanval. Hij moet zo verschrikkelijk bang zijn geweest. Hij was mijn leven, mijn baby en ik voel me nu ontzettend leeg.

Ik wil dat de eigenaar van de hond word gevonden, want dit mag nooit weer gebeuren."

Ooggetuige Ann Parrott zag het gebeuren: "Het paard rende in paniek door de wei en werd achterna gezeten door de hond. Hij galoppeerde door de stallen heen, het open hek en probeerde over het tweede hek te springen, maar viel op zijn rug en nek. Hij had overduidelijk ontzettend veel pijn."

Ze probeerde het paard nog te helpen, maar het dier was te ernstig gewond.

De politie zoekt nu in de omgeving naar getuigen die deze hond of zijn eigenaar al vaker hebben gezien.

Fury08

Re: Jonge hengst overleden door aanval van hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 07:39

Wat erg! Ik zit dit met tranen in mijn ogen te lezen. Dat een veulen met zoveel paniek moet overlijden. Vreselijk.
En die hond en eigenaar, ja wat ze met hun moeten doen zal ik hier maar niet neerzetten~! Schandalig dat die er gauw vandoor gaat!
Ik wens de eigenaresse heel heel veel sterkte toe.!

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 07:41

Arm beestje!

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 07:44

Jakkes, het lijkt me vreselijk om zo je paard aan te treffen. Onbegrijpelijk dat bazen zulke honden los laten. Die mag goed bestraft worden.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 07:47

Verschrikkelijk voor het paard en de eigenaresse!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 07:49

Kippenvel! Dat mensen nog steeds niet nadenken en in zo'n geval gewoon de hond aanlijnen.

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 08:01

Ik heb ook zo'n hond (mechel) die mij in zo'n situatie zou kunnen brengen. Hij is fanatiek op alles wat gaat rennen en helaas bloedsnel dan. Heb hem uit een asiel vandaan toen hij 1,5 jaar was. Het werd al snel duidelijk dat als er iets te "jagen" viel, ik hem niet onder appèl had.

Zo heeft hij al eens een kat en een fietser te pakken gehad. Intensieve training met hem gevolgd, daarna geen incidenten meer gehad, gelukkig.

Toch zal ik nooit langs een weiland met bijv schapen met hem lopen, zeker niet los. Noem het intuïtie.

Mee naar stal is ook geen optie, eerst omdat daar ook schapen waren, deze zijn nu weg dus hem eens meegenomen om te kijken hoe dat gaat. Zette een paard van een stalgenoot in de wei. Had hem aan de lijn ernaast, ging harstikke goed totdat ik de merrie losliet en deze wegstoof, hij stoof mee..............maar ik had hem natuurlijk vast. Dat werd een ruglanding.....

Het is nooit te hopen maar mocht het toch ooit fout gaan zoals in dit nieuwsbericht, zal ik nooit mijn verantwoording ontlopen en waar nodig hulp bieden en alle schade vergoeden MAAR ik hoop nooit in deze nachtmerrie te belanden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 08:27

ik heb er hier ook zo een........... wat wegrent is van hem........

heel vervelend

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 09:17

ik heb ook een hond gehad die je altijd in de gaten moest houden,je kon hem niet loslaten,want hij greep andere honden katten,en zelf een fietser draaide hij zijn poot niet voor om,ik heb de hond in laten slapen!was veel te bang dat hij in een onbewaakt moment los kwam,en dan een kind bijten!of wat dan ook.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 09:20

KiWiKo schreef:

heel vervelend

letterlijk en figuurlijk

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 10:54

Het lijkt me ontzettend gevaarlijk om zo'n hond te hebben en dan ook los te laten lopen zoals in de nieuwsbericht.
Fijn dat de mensen hier die zo'n hond hebben het ook aan de riem laat. De gevolgen kunnen verschrikkelijk zijn.

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 15:32

Mijn border collie neemt het schaapdrijven iets te serieus...
Ze wil zich dus ook met de grote schapen bezighouden (paard)
Nu is mijn paard het wel gewend, maar toch hou ik er niet van als ze in de poten van welk dier dan ook bijten...
Ik weet dat het de natuurlijke instincten zijn van border collies, maar een kudde schapen die wegrent omdat ze geen hond gewend zijn, is vragen om problemen....
Ik heb tot haar 2e/3ejaar het nodige te stellen gehad met mevrouwtje!
Ook kinderen op het strand werden ooit netjes terug gedreven naar de ouders toen ze te ver wegliepen....
Totdat manlief (hondeninstructeur) ontdekte dat mijn engeltje wel wat meer aandacht kon gebruiken...
Dit heeft heel veel goeds gedaan gelukkig!!

Toen ze nog jonger was, nam ze het apporteren ook niet zo nauw... Parkieten en al ving ze in het bos, die ze dan heel lief levend kwam brengen.....
Het hoeft niet eens uit kwade zin te zijn, maar uit enthousiastme iets opjagen is al snel een leuk spelletje, maar de gevolgen kunnen vreselijk zijn...
Een hond blijft een wolf, dus altijd oppassen met loslaten...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:46

tita schreef:
KiWiKo schreef:

heel vervelend

letterlijk en figuurlijk

zwanen heeft hij ook echt gesloopt............... maar dat heeft hij afgeleerd.......... De zwaan die in de sloot van mijn huis zwemt.......... die zegt alleen maar " Kom dan met je grote pleurismuil!!!!, ken je hebben kwiebelkwabbel!!!!" en gaat al hissend en sissend neus aan neus staan met heb..........

was de pret vrij snel over Lachen hij droop mooi af met zijn staart tussen zijn benen. sindsdien zijn zwanen niet jaagbaar meer voor hem

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:49

Toffe zwaan heb je daar Kiwiko...

Vreselijk erg voor de eigenaar van het veulen en voor het veulen zelf...

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:53

Heb gister de reportage van hondengevechten gezien..
Het deed mij pijn dat er weer vanuit word gegaan dat het een pitbull of staffordshire terrier was geweest. Het staat gewoon, los van feiten in dit bericht.

Natuurlijk wens ik de eigenaresse sterkte met dit verlies, had niet hoeven gebeuren!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:56

Is bij ons ook gebeurd, alleen met een betere afloop.
2 waakhonden waren van hun terrein ontsnapt bij ons de wei in gevlogen, de shetjes gebeten en op gejaagd, mijn paard was net gecastreerd, hem opgejaagd, wilde hij over een hek springen maar haalde het niet, ook op z'n rug gevallen, zijn hechtingen gescheurd wat hij had van de castratie, maar hij heeft er niks aan over gehouden, behalve dat hij bang is voor loslopende honden..

Erg triest wat gebeurd is, en dat de eigenaar van zijn hond is weggerend..

lindake

AmmieJ_ schreef:
Heb gister de reportage van hondengevechten gezien..
Het deed mij pijn dat er weer vanuit word gegaan dat het een pitbull of staffordshire terrier was geweest. Het staat gewoon, los van feiten in dit bericht.

Natuurlijk wens ik de eigenaresse sterkte met dit verlies, had niet hoeven gebeuren!

De ooggetuigen dachten een pitbull of staffordshire terrier te zien... Kunnen die ooggetuigen toch niets aan doen dat ze denken dat het dit ras was...

Of het nu dit ras was of een ander... het blijft een erg feit...

picobello2

Hoe komt die hond in godsnaam daar terecht??

arm beest

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:03

weet je, het kan gebeuren............ zo is de natuur.......... echter vind ik wel dat je als eigenaar de verantwoording moet nemen......

Mijn honden hebben 4 schapen gepakt... Ik heb de eigenaar 4 nieuwe schapen bezorgd en ik heb de 4 kapotte schapen opgelapt en aan de vereniging gegeven als grasmaaiers........

Mijn tom heeft een tijd terug gevochten (en hij vecht echt nooit!!) En als mijn tom gaat vechten (kruising herder x bouvier) dan richt hij schade aan.......... dus de schade vergoed 600 euro dierenartskosten.......

hij heeft 2 zwanen gedood........... zwanen hebben geen eigenaren, dus die schade kan ik niet vergoeden........

let wel, hij staat super onder appel, en hij is heel sociaal...... alleen als hij af gaat, dan dringt niks meer tot hem door........

toen hij op een schaap zat heb ik hem eerst 4 keer voluit in zijn ribbenkast moeten schoppen met mijn klompent voordat hij uberhaupt in de gaten had dat ik naast hem stond, helemaal van de wereld af!!!

Nu zorg ik er gewoon voor dat ik geen jaagbaar spul tegenkom als ik ze meeneem......... maar eigenlijk komen ze mijn tuin niet meer uit Lachen ik heb een grote tuin, waar ze leuk in kunnen ravotten......

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:05

hoop dat ze de eigenaar van die hond gauw vinden

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:17

KiWiKo schreef:
weet je, het kan gebeuren............ zo is de natuur.......... echter vind ik wel dat je als eigenaar de verantwoording moet nemen......

Mijn honden hebben 4 schapen gepakt... Ik heb de eigenaar 4 nieuwe schapen bezorgd en ik heb de 4 kapotte schapen opgelapt en aan de vereniging gegeven als grasmaaiers........

Mijn tom heeft een tijd terug gevochten (en hij vecht echt nooit!!) En als mijn tom gaat vechten (kruising herder x bouvier) dan richt hij schade aan.......... dus de schade vergoed 600 euro dierenartskosten.......

hij heeft 2 zwanen gedood........... zwanen hebben geen eigenaren, dus die schade kan ik niet vergoeden........

let wel, hij staat super onder appel, en hij is heel sociaal...... alleen als hij af gaat, dan dringt niks meer tot hem door........

toen hij op een schaap zat heb ik hem eerst 4 keer voluit in zijn ribbenkast moeten schoppen met mijn klompent voordat hij uberhaupt in de gaten had dat ik naast hem stond, helemaal van de wereld af!!!

Nu zorg ik er gewoon voor dat ik geen jaagbaar spul tegenkom als ik ze meeneem......... maar eigenlijk komen ze mijn tuin niet meer uit Lachen ik heb een grote tuin, waar ze leuk in kunnen ravotten......

Hoe zorg je ervoor dat je geen jaagbaar spul tegen komt, je weet toch niet wat je buiten allemaal tegen kan komen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:18

natuurlijk weet je dat wel......... je weet toch waar je naartoe gaat en wat de risico's zijn ..............

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:22

Ik loop ook altijd een vaste route en bij mij woont een man in de buurt die zijn hond altijd los heeft lopen. Die hond valt standaard jrs aan volgens de man.
Ik hou wel in de gaten dat ik die man en hond niet tegen kom aangezien ik een jr heb (mijn hond en zijn hond konden wel goed met elkaar vinden, maar je weet nooit).
Toch kan ik niet voorkomen dat ik hem nooit tegenkom.
Dus ja, risico's weet je, maar als je hond aan de riem loopt en de jacht in zich krijgt en zich losrukt dan kun je dat niet voorkomen lijkt me.
Niks is zo veranderlijk als situaties waar je niet alle invloed op uit kan oefenen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:24

mijn honden komen mijn tuin niet meer uit.......... als ze dat wel komen is het aan de riem, en gaan ze pas weer los als ik de situatie veilig acht Lachen

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:27

jrs??? Jagers? Jonge rode snotneuzen?..