Video-instructie over veilig vervoeren en laden van paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Video-instructie over veilig vervoeren en laden van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 14:25

Nieuwsredactie

In samenwerking met de Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie (KNHS), het Korps Landelijke Politiediensten en Freestyle trainer Emiel Voest biedt Abouthorses.tv vanaf 12 december de videocursus ‘Veilig vervoer en trailerladen’ aan via internet. Het doel van de cursus is om de veiligheid voor de paarden en de overige weggebruikers tijdens het transport te verhogen. Ook gaat Emiel Voest onder andere in op de communicatie tussen paard en begeleider bij het in- en uitladen.

De videocursus behandelt diverse onderwerpen zoals de technische specificaties waar een auto-trailercombinatie aan moet voldoen en de benodigde rijbewijzen en transportvergunningen. Ook komt het diervriendelijk in- en uitladen uitgebreid aan bod. Voest laat middels simpele oefeningen zien dat bijna alle paarden gemakkelijk te laden zijn.

Meer infomatie is te vinden op http://www.abouthorses.tv/

silfie35

Re: Video-instructie over veilig vervoeren en laden van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:00

Leuk! Lijkt me erg leerzaam!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:51

Intressant Lachen

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:28

kan altijd nuttig zijn.

Caro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 00:22

Ik heb meegewerkt aan de opnames met mijn paard Big Mack. Was super! Cursus is heel mooi, compleet en leerzaam geworden en ik heb heel veel geleerd van Emiel Voest.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 00:28

Het zou fijn zijn als iedere automobilist dit videofilmpje verplicht te zien kreeg. Ook degenen die niets met paarden hebben. En dat er dan ook in die film uitgelegd wordt dat een auto met trailer waar ook een paard in staat niet ineens een noodstop kan maken als er gesneden wordt op wegen en snelwegen. Dat er rekening gehouden dient te worden met een dergelijke combinatie, en wat de gevolgen kunnen zijn als men dat niet doet (en dan heb ik het niet alleen over de situaties waarin niet aan de eisen is voldaan) . Inclusief foto's van de keren dat het echt verkeerd is gegaan. DAT zou nou echt een keertje een doorbraak zijn.

Begrijp me niet verkeerd, het is super dat deze cursus er is. Maar veel van de mensen die het aan zou kunnen gaan weten die link niet te vinden. Net als de hele actie "weet wat je doet als je een paard ontmoet" niet alle medeweggebruikers bereikt die het juist nodig hebben.