Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Volgens mij zitten de meeste mensen en dieren in de topsport redelijk aan de limiet en zouden er nauwelijks nog records verbroken mogen worden. natuurlijk helpen techniek, wetenschap en verbeterde trainingsmethodes een handje mee, maar eens is eens houdt het op. Tenzij je de natuur een handje helpt met doping natuurlijk.
classic_life schreef:tussen 65 and 70 km/h
soesita schreef:Volgens mij zitten de meeste mensen en dieren in de topsport redelijk aan de limiet en zouden er nauwelijks nog records verbroken mogen worden.
RedPassion schreef:soesita schreef:Volgens mij zitten de meeste mensen en dieren in de topsport redelijk aan de limiet en zouden er nauwelijks nog records verbroken mogen worden.
Precies. Ergens houdt het op. Het moet altijd maar sneller, hoger, breder en spectaculairder maar er is natuurlijk een grens (die al vaak overschreden wordt in de topsport).
Wikipedia schreef:At the finish, he won by 31 lengths (breaking the margin-of-victory record set by Triple Crown winner Count Fleet, who won by 25 lengths) and ran the fastest 1 1/2 miles on dirt in history, 2:24 flat, which broke the stakes record by more than 2 seconds. This works out to a speed of 37.5 mph for his entire performance. Secretariat's world record still stands, and in fact, no other horse has ever broken 2:25 for 1 1/2 miles on dirt.
Karin schreef:Wikipedia schreef:At the finish, he won by 31 lengths (breaking the margin-of-victory record set by Triple Crown winner Count Fleet, who won by 25 lengths) and ran the fastest 1 1/2 miles on dirt in history, 2:24 flat, which broke the stakes record by more than 2 seconds. This works out to a speed of 37.5 mph for his entire performance. Secretariat's world record still stands, and in fact, no other horse has ever broken 2:25 for 1 1/2 miles on dirt.
Ik heb er een stuk of wat online 'miles to kilometers' converters op losgelaten en ik kom elke keer uit op 60.35 km/u.
Zoolgangster schreef:Er zal vast af en toe een paard net wat sneller zijn dan de rest, maar of de nakomelingen dat ook kunnen, dat valt meestal tegen.
Je kunt paarden moeilijk op klapschaatsen zetten, kon dat wel dan werd het misschien nog wat.
Miss_Malfoy schreef:RedPassion schreef:
Precies. Ergens houdt het op. Het moet altijd maar sneller, hoger, breder en spectaculairder maar er is natuurlijk een grens (die al vaak overschreden wordt in de topsport).
Inderdaad, hopen dat het interessante er nu toch een keer vanaf gaat, want zo'n leuke sport vind ik het nu ook weer niet.
Ik hoop ook dat de fok nu minder grootschalig word, als je ziet hoeveel van die beestjes zonder uberhaupt 1 race te lopen al afgeschreven worden...