Proefproject in België om paarden te verhuren aan toeristen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Proefproject in België om paarden te verhuren aan toeristen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 22:03

http://www.hbvl.be/ / Nieuwsredactie

Toerisme Limburg (België) wil als proef paarden verhuren aan ruitertoeristen in de Limburgse Kempen. Vanaf de zomer rijdt ook een ‘Limburgerbus’: op vaste dagen kunnen Limburgers en toeristen in Belgisch opstappen en krijgen ze een exclusief bezoek aan Maasland, Haspengouw, Kempen, Voeren of Mijnstreek.

“Het aantal gasten in de Limburgse logies is gemiddeld met 3% gestegen, in de hotelsector zelfs met 11%. Toerisme is een belangrijke tak van onze economie met een jaarlijkse omzet van net geen € 675 miljoen”, zeggen gedeputeerde Sylvain Sleypen en Willy Orlandini van Toerisme Limburg. Ook volgend jaar staan een hele reeks projecten op stapel om die toeristen op de been te houden.

Op dit moment wordt onderzocht of Toerisme Limburg, samen met de ruitersector, in de Limburgse Kempen paarden kan verhuren aan ruitertoeristen. “Ze komen hier op vakantie maar meestal met één paard, terwijl het net de bedoeling is samen te rijden. Een haalbaarheidsstudie wordt opgemaakt, want de sector heeft sowieso een aantal paarden op stal staan.” Tegen maart moet er duidelijkheid zijn.

In juli telt Limburg officieel de grootste zandbak van Vlaanderen: in en rond de stuifduin in Hechtel komt een wandelnetwerk, meteen aangesloten op het grootste bos dat Lommel, Hechtel-Eksel en Overpelt rijk zijn. Toerisme Limburg wil zo van de Kempen de ‘kindvriendelijkste regio’ maken, Hechtel-Eksel zorgt zelfs voor een Kids Kaffee in de Stermolen.

Vanaf volgend jaar komen er ook wegwijzers in Kanne naar het fort van Eben-Emael en omgekeerd, om wederzijds te profiteren van het succes van De Smaak van de Keyser. Wegen Limburg en z’n Waalse tegenhanger hebben al ingestemd.

Anya

Re: Proefproject in België om paarden te verhuren aan toeristen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 00:18

Leuk initiatief, maar ik ben benieuwd hoe ze het met de verzekering doen.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 07:09

Mmm ik zou gelijk interesse hebben!!

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 15:45

Jeuj.. moet ik onthouden, lijkt me wel leuk.
Ben wel een benieuwd naar wat voor type paarden het zullen zijn, en of ze rekening gaan houden met je niveau..

Rietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 14:46

hèhè, ook eens nieuws over Overpelt (':
nou, dat wil ik wel eens proberen Lachen ! (woon nl zelf in overpelt Knipoog )