A-kaderleden halen eindstreep niet tijdens zware endurance

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

A-kaderleden halen eindstreep niet tijdens zware endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 10:52

www.dehoefslag.nl

Twee A-kaderleden kwamen aan de start op een van de zwaarste endurancewedstrijden in Europa, de 2x100 km (CEI3*) van Santa Susanna, vlakbij Barcelona. Jannet van Wijk reed Latino, Carmen Römer bracht Joker R mee. Beide combinaties reden eerder in Frankrijk een wedstrijd van dergelijk kaliber. De eerste 100 km hielden zij bewust een rustig tempo aan en met een gemiddelde snelheid van 12 km/u eindigden zij in de staart van het voorlopig klassement.

Beide paarden werden goedgekeurd om ook de volgende dag van start te gaan. Op de ochtend van de tweede dag bleek Joker bij de voorkeuring echter niet geheel rad te zijn en daarmee was voor Carmen de wedstrijd voorbij. ‘Ik zag zelf ook al snel dat hij niet lekker liep. Daar had ik eerlijk gezegd geen rekening mee gehouden, Joker is er al zeven jaar niet op kreupelheid uitgegaan. Ik ben in ieder geval heel tevreden over zijn prestaties van het afgelopen seizoen’, aldus Carmen. Jannet van Wijk ging de tweede dag wel van start, maar besloot Latino in de voorlaatste vetgate terug te trekken: ‘We reden beide dagen hetzelfde parcours en ik wist daarom dat de laatste ronde het zwaarst was. Slechts 24 km lang, maar werkelijk continu steil klimmen en dalen. Latino was goedgekeurd, maar hij begon toch wat gevoelig te lopen en ik neem dan liever geen risico’s.

De organisatie was overigens voortreffelijk. Zo werd er bijvoorbeeld vijf kuub vers gesneden gras voor de paarden geleverd. Politieagenten en boswachters waren ingezet om alles zo goed mogelijk te laten verlopen en ook de lokale bevolking was massaal uitgelopen om de wedstrijd te volgen. De wereldkampioenen van 2006 en 2008 komen allebei uit deze streek en daarmee is de endurance in zekere zin hun sport geworden.’ De wedstrijd werd gewonnen door de Fransman Mosti Laurent die met Kefir Sommant een gemiddelde snelheid van 16 km/u realiseerde.

Jeddah

Re: A-kaderleden halen eindstreep niet tijdens zware endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:15

Jeetje wat knap zeg van Jannet van Wijk om zo dichtbij het einde tóch terug te trekken omdat ze zelf voelde dat ie wat minder ging lopen OK dan!