Mietjes hebben niks te zoeken op Hippisch Hengelo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Mietjes hebben niks te zoeken op Hippisch Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 08:27

www.tctubantia.nl

Dan kom je helemaal uit Noorwegen, Ierland of Zweden en ga je onverrichter zake naar huis.

Het overkwam een aantal jonge ruiters dat meedeed aan het internationaal springen voor junioren zware tour op het Hippisch Festijn in Hengelo.

Ruiters mochten er 76 seconden over doen om een springparcours af te werken. En als je dan, zoals bijvoorbeeld de Zweedse Louise Widmark, na 45 seconden het parcours moet verlaten vanwege een val, is dat ronduit sneu.

De jonge amazone krabbelde snel weer op, nam het paard aan de teugel en verliet oneervol de ring. Ze mopperde niet, voelde geen neiging tot kastijding van haar paard en vergreep zich ook niet aan de 'foute' hindernis.

Haar paard kreeg zelfs nog een schouderklopje. Zo van stil-maar-jongen-het-is-niet-zo-erg. Terwijl-ie misschien wel geschikter is voor licht circuswerk. Of de amazone moet een andere hobby zoeken, dat kan ook.

Kortom, vreugde en verdriet liggen in de paardensport dicht bij elkaar. Een klein foutje en weg is de droom van de overwinning. Na 20 van de 48 deelnemers in deze groep bleken er nog maar drie een foutloos parcours te hebben gereden. Een klein tikje tegen een balk is genoeg om vier strafpunten binnen te halen.

Je kunt ook het parcours probleemloos rondkomen en toch teleurgesteld worden. Als je over het rondje springen 0,49 seconde te lang doet, kost dat een strafpunt, zo ondervond de Nederlandse juniorruiter Wouter Vos. Je begrijpt niet dat er nog mensen zijn die lol hebben aan zo'n sport met ontelbare frustraties. Maar aan de andere kant: je leert wel met tegenslagen om te gaan en door te zetten. Een paardensporter is geen mietje.

De entourage van het evenement in het Hengelose ExpoCenter is zonder meer verrassend. Waar tijdens de Huishoudbeurs nog biologische eeltverwijderaars en aanverwante zaken werden verkocht, ligt nu een ferme springbak met een dikke laag speciaal zand. Het is duidelijk geen evenement van Rijvereniging Door Wilskracht Groot Geworden (DWGG). Dit mag wat kosten.

Ondernemers in de paardensportsector laten zich ook van hun goede kant zien. Een verkoper van paardenwagens heeft het beste van het beste meegenomen. Zoals een Scania vrachtwagen, of beter: een huis en stal op wielen. De witte wegreus kan zes paarden vervoeren en heeft daarvoor een krachtbron ter beschikking van 310 paardenkrachten. Need we say more?

Annemarie_

Re: Mietjes hebben niks te zoeken op Hippisch Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 08:40

Citaat:
Haar paard kreeg zelfs nog een schouderklopje. Zo van stil-maar-jongen-het-is-niet-zo-erg. Terwijl-ie misschien wel geschikter is voor licht circuswerk. Of de amazone moet een andere hobby zoeken, dat kan ook.

Huh, een foutje zoals er af vallen betekent toch nog niet dat de amazone maar beter een andere hobby kan zoeken en het paard eerder geschikt is voor het circus?
Begrijp ik dit nou verkeerd of is dit nou zo een vage statement?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 16:00

Duidelijk geschreven door iemand die geen feeling heeft voor de paarden(sport).

Nillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 18:53

Annemarie_ schreef:
Citaat:

Huh, een foutje zoals er af vallen betekent toch nog niet dat de amazone maar beter een andere hobby kan zoeken en het paard eerder geschikt is voor het circus?
Begrijp ik dit nou verkeerd of is dit nou zo een vage statement?

Ik had precies dezelfde reactie, nogal ongenuanceerd gezegd, vond ik Scheve mond

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:00

joh, zie gewoon de humor er van in. is gewoon geschreven door iemand met een lekker sarcastische kijk op het paardenwereldje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:03

benangelique schreef:
joh, zie gewoon de humor er van in. is gewoon geschreven door iemand met een lekker sarcastische kijk op het paardenwereldje.

Of gewoon géén kijk...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:03

Ik heb zo het vermoeden dat ze dit door iemand anders hebben laten schrijven dan een van hun vaste paardensportmedewerkers. Knipoog

(Kan het artikel zelf niet opzoeken, TCT laadt momenteel lastig bij mij.)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:04

ja, ik vind het ook wel een grappig stukje.
Inderdaad iemand die weinig kaas heeft gegeten van de paardensport.
Maar het is wel een nuchtere waarheid....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:13

Karin schreef:
Ik heb zo het vermoeden dat ze dit door iemand anders hebben laten schrijven dan een van hun vaste paardensportmedewerkers. Knipoog

(Kan het artikel zelf niet opzoeken, TCT laadt momenteel lastig bij mij.)

Hennie Talens.

Ik neem mijn woorden terug, hij zou op z'n minst kijk moeten hebben op de sport Clown