René Tebbel gaat vrijuit ondanks positieve dopingtest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

René Tebbel gaat vrijuit ondanks positieve dopingtest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 08:43

http://www.st-georg.de

Voor René Tebbel heeft de positieve dopingtest van zijn paard Idol de Reve tijdens het CHIO van Aachen 2007, bijna geen consequenties. Bij de merrie werd een verhoogde testosteronwaarde aangetroffen, maar volgens de dierenarts van Tebbel kan dit mogelijk veroorzaakt zijn door een tumor op de eierstok van de merrie.

Het tribunaal van de FEI ging met deze verklaring akkoord en besloot dat Tebbel alleen het door hem gewonnen prijzengeld van 5000 euro moet terugbetalen. Hij won dit bedrag door als vierde te eindigen in Aken. Ook deze klassering moet worden geschrapt.

Billy

Re: Rene Tebbel gaat vrijuit ondanks positieve dopingtest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 08:45

Vaag, hij wordt dus toch gestraft voor iets waar hij geen schuld aan heeft.....

_Rianne_

Re: René Tebbel gaat vrijuit ondanks positieve dopingtest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 10:25

Heel langzaam aan begin ik een beetje moe te worden van de hele FEI in combinatie met doping, bij wie dan ook.
Het komt op mij een beetje over dat ze niet het geval opzich bekijken, maar degene die ermee te maken heeft en hoe het humeur is van degene die het moet beoordelen.
Erg professioneel komt het allemaal niet meer over.
En dan heb ik het over al die dopinggevallen in het algemeen, en niet nu alleen over die van René.
Prachtig dat het (bijna) geen consequenties heeft voor hem... Zou zeer vervelend zijn, een tweede keer geschorst te worden.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 13:10

Hè wat flauw !!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 14:59

Nou Rianne idd. Het is gewoon een heksenjacht.

Je moet al oppassen met schoongemaakt tuig want in de zeep voor leer schijnen ook al stoffen te zitten wat doping is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 16:18

Het zal misschien aan mij liggen, maar ze kunnen toch wel zien of er ook daadwerkelijk een tumor op die eierstok zit?

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 22:28

Wat ik concludeer is dat ze het wijten aan een tumor op de eierstokken dus lijkt het mij gods onmogelijk om dan zover te gaan om het prijzengeld en de klassering terug te vorderen/schrappen.

Een rechter wil recht spreken en zal dat doen aan de hand van feiten, als een tumor op de eierstokken een feit is lijkt mij dat het recht een ander soort uitspraak zou dienen te doen, ben ik gek of is de rechtspraak, net als de hormonen van deze merrie, in de "war"?

Ik zal wel gek zijn maar gebasseerd op deze info is dat een raar verhaal. Graag een compleet verhaal van de uitspraak en anders liever niets.