Dierenbescherming in de clinche met opvangcentrum paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Dierenbescherming in de clinche met opvangcentrum paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 18:11

www.vilt.be

De vier dames achter paardenopvang Los Vaqueros schreeuwen hun onschuld uit nadat dierenwelzijnsorganisatie Blid hen oplichters noemde. "Wij zijn alleen begaan met het welzijn van de paarden, maar blijkbaar voelt BLID zich bedreigd omdat we op hetzelfde domein actief zijn".

Pascale, Kim, Sylvia en Sarah staan samen in voor de opvang van oude, afgedankte en verwaarloosde dieren. "Ongeveer een jaar geleden kwam ik in contact met een boer die een mishandeld paard naar het slachthuis wou brengen. Impulsief heb ik het diertje gekocht", vertelt voorzitster Pascale. Het betekende de start van een paardenopvang. "Omdat we nauwelijks mishandelde dieren binnenkregen, vangen we ook paarden op, die niet meer bij hun eigenaar kunnen of mogen blijven".

De opvang beschikt over meerdere weiden en een boerderij voor de opvang van twaalf paarden en pony's. De precieze locaties willen ze geheim houden. "Wij hebben ook recht op privacy", klinkt het. De dames beklemtonen wel dat zij alle dieren niet zelf permanent opvangen. "Door onze beperkte capaciteit proberen wij ook paarden via adoptie aan een nieuw onderkomen te helpen".

Sinds de start van de vereniging ligt ze in het oog van de storm. Dierenwelzijnsorganisatie BLID waarschuwde paardenliefhebbers voor oplichtingpraktijken. Een situatie die de dames diep raakt. "Mensen willen niet zien hoeveel tijd en geld wij investeren. Ze beschuldigen ons, maar weigeren te komen kijken. Wekelijks spenderen we elk zeker twaalf uur aan de dieren". Dat ze geld vragen voor paarden, de voornaamste klacht, spreken ze niet tegen. "Wij hebben ook kosten. We vragen daarom een vergoeding als iemand een paard adopteert. Voor de prijs die wij vragen, kan je geen paard kopen".

Ondanks de kritiek sluiten de dames een hernieuwde samenwerking met BLID niet uit. "Maar er zal toch eerst een serieuze uitleg vanwege Blid moeten komen". BLID-voorzitter Dirk Blanchart stelt inmiddels dat hij een aanklacht tegen Los Vaqueros van zijn website heeft verwijderd om juridisch getouwtrek te vermijden. "Wij staan nog steeds achter elk woord en hebben inmiddels zeven onafhankelijke klachten overgemaakt aan FOD dierenwelzijn en de gerechtelijke politie"

KiWiKo

Re: Dierenbescherming in de clinche met opvangcentrum paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 18:31

Dit is nog een slag erger dan de man die zijn paard twee weken dood had liggen.............

deze mensen kopen willens en wetens slechte paarden op.......... en verkopen ze dan weer........

onder het mom van een goed huis!!!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 18:57

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:19

Jee heb de links gelezen en vele links in bovengenoemde topics ook.
Dat ze nog steeds doorgaan. Misselijk

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:52

wel 12 uur per week!

...das toch niks? dat is nog niet eens 2 uur per dag! ik ben makkelijk eehhh 20 tot 24 uur per week bij mn paard denk ik (alhoewel het met dit slechte weer misschien wat korter is...)

maar ja dit zal je altijd blijven houden de reden waarom ik mijn paard nooit naar een rusthuis of opvang ga doen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:59

12 uur x 4 mensen = 48 uur : 12 paarden = 4 uur per week per paard : 7 = half uurtje per paard per dag
inclusief mesten en voeren Vork ...
krijgt geld voor mank / wegens gezondheids redenen niet te berijden paard en verkoopt deze als braaf rijpaard en vertelt dan de eigenaar dat paard is ingeslapen wegens .. och verzin maar iets ...
nee die dames zijn goed bezig ....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 22:40

dan heb je geen geweten. ALs je paarden doorverkoopt op die manier hoe kun je dan 's nachts nog slapen? Ik begrijp dat niet hoor....

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 08:26

Zijn het weer allemaal roddels of WEET iemand hier er alles van........................ Bloos Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 08:44

Weer een mooie manier om geld te verdienen...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 08:45

dit zijn geen roddels ..
zou zeggen lees de andere 2 topics eens
aid is er al een tijd mee bezig
adri van vermiste paarden.be ook
zij hebben echter bepaalde zaken van hun site moeten halen
maar de strijd is nog niet gestreden

meart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 09:55

Cayenne schreef:
http://www.vilt.be

De opvang beschikt over meerdere weiden en een boerderij voor de opvang van twaalf paarden en pony's. De precieze locaties willen ze geheim houden. "Wij hebben ook recht op privacy

"Mensen willen niet zien hoeveel tijd en geld wij investeren. Ze beschuldigen ons, maar weigeren te komen kijken."

Mensen willen niet komen kijken? Hoe moeten ze dat dat doen als de dames de lokatie niet bekend willen maken?

wikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:35

Hier wil ik toch wel eventjes op reageren.

Ik ben vorige week uitgenodigd bij Los Vaqueros om een kijkje te gaan nemen.

Ze gaan trouwens binnenkort een opendeurdag houden.

Deze mensen zijn echt niet slecht, geloof me, het zijn 4 vrouwen met een hart voor paarden, ze brachten daar juist een witte pony binnen toen ik daar was, het beestje was vel over been, ze hadden hem juist gaan halen.

De dierenarts is er meteen bijgekomen,en de hoefsmid werd direct gebeld.

Ze hebben mij al de contracten laten zien, afstand,adoptie, en de contracten van dat 'weggelopen paard in zandhoven" en nog andere.

Ze leggen gans hun boeken bloot, ze hebben niks te verbergen.

Ik vind het prachtig wat ze doen, ze hebben daar 20 mooie stallen, de stallen liggen proper,paarden krijgen mengeling,hopen wortels,oud brood,alles ligt daar. De paarden stond echt mooi rond en gezond.

Dit artikel heb ik ook gelezen van de journalist van het laatste nieuws. Dit is een soort van recht van antwoord op het artikel dat blid over hen geschreven had, wat dus alles leugens waren.

Ik snap niet waarom blid zo liegt hoor, maar ik heb ook al verschillende dingen over deze organisatie(blid) gehoord die mij ook geen zier aanstonden.

Laat die roddels zo en geef Los Vaqueros de kans voor hen te bewijzen. Iedereen springt hier op een kar maar weet niet waar hij het heeft. Dat vind ik wat spijtig.

Dit weekend gingen ze nog mensen uitnodigen heb ik gehoord.

Ik ben gaan kijken voor mijn ruin van 13 jaar te gaan zetten, daar hij artrose heeft en niet meer intensief kan bereden worden, wel nog wandelingen. En ik ga mijn ruin er zetten volgend weekend.

Ik ben ook lid geworden en vind het tof dat deze bestaat.

Steun hen aub, en help Los Vaqueros!!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:54

Wikiki, fijn een bericht van de andere kant, maar bij jou bericht heb ik ook wel vraagtekens hoor.

Je was uitgenodigd om te kijken, dus zij kunnen allerlei voorbereidingen hebben gedaan om jouw goedgelovigheid te willen benadrukken.

Als ik alle verhalen lees en het zijn bijna alle negatieve zou de optie slager eerder bij me inkomen dan Los Vaqueros.

Puur om het feit dat ik dan zeker weet dat mijn paard niet doorverkocht wordt.

wikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:14

Hallo,

Neen, toch niet, want ik ging normaal zondag gaan en ben zaterdag geweest. Op 15 min gaan ze geen 20 stallen uitmesten he. Doe eens eventjes normaal, kan dat?

Je mag vraagtekens hebben bij mijn bericht, je zal de enige niet zijn. Maar waarom maak je zelf geen afspraak bij hen?

Er zijn nog veel mensen die niet gereageerd hebben over het feit dat Los Vaqueros echt wel goede mensen zijn.

En de paarden worden niet doorverkocht, maar sommige paarden gaan in adoptie. En daar heb ik geen problemen mee. Ze hebben dat ook meteen open gezegd. Dat ze voor een adoptie-paard die nog kan bereden worden 300 of 400 euro vragen, dat is toch geen geld? Je moet weten dat jij als eigenaar, die een paard gaat afstaan bij hen, niks moet betalen. Sorry, maar andere opvangs vragen soms 500 euro voor U paard daar te laten. Dat vind ik pas erg!

Deze mensen hebben ook kosten he, zoals wij allemaal die paarden hebben, jullie weten toch ook hoeveel het kost?? Er zullen wel dikke nekken bijzitten waarbij mama en papa alles betalen, maar dat is niet overal zo.

Ze zijn echt wel ok hoor, ga er gewoon eens naartoe met zn allen ofzo. Babbel eens, maak er een toffe dag van. Het zijn echt toffe en eerlijke mensen.

Je weet iedereen die iets begint, er zijn mensen die het goed vinden en mensen die het niet goed vinden, je hebt altijd rotte appels he.

Ook hun website is zeer mooi vind ik : www.vzwlosvaqueros.be

Euh, de slager?? Sorry, maar daarvoor is mijn paard niet 10 jaar mijn beste vriend geweest "Kaatje". Zijn jullie dan al die dierenvrienden die hun paarden naar de slager doen? Die nog liever geld terugkrijgen, dan te weten dat jullie paard goed komt te staan in een opvang of naar een adoptie-gezin gaat??

Ik zou toch maar eens goed nadenken lieve mensen.

Mijn paard gaat er volgend weekend naartoe en ik weet waar ik aan begin.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:18

Ja, als mijn paard niet meer kan, gaat ie naar de slager, niet voor de centen, maar puur zodat ik weet dat ie niet in de handel terecht komt. Knipoog
Maar ontopic maar weer.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:24

pracht website.... zou het per ongeluk zijn dat je alleen via mail kan contacten?.... geen adres, geen telefoonnummer..... prachtig ja....
@wikiki, je klinkt nogal eigenwijs als je de posten hierboven tenminste hebt gelezen...
Gratis bestaat niet!

Als iets 'te mooi is om waar te zijn" dan is het precies dat!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:28

wikiki....ik hoop niet voor je dat je paard binnenkort op mp te koop staat....

kaatje77

Re: Dierenbescherming in de clinche met opvangcentrum paarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:31

wikiki schreef:
Euh, de slager?? Sorry, maar daarvoor is mijn paard niet 10 jaar mijn beste vriend geweest "Kaatje". Zijn jullie dan al die dierenvrienden die hun paarden naar de slager doen? Die nog liever geld terugkrijgen, dan te weten dat jullie paard goed komt te staan in een opvang of naar een adoptie-gezin gaat??

Ik zou toch maar eens goed nadenken lieve mensen.

@Wikiki als jij nou een soort van dagboek bijhoud van je paard dan ben ik bereid om mijn mening bij te stellen, maar nu?

Nee, voor geen goud zou ik mijn paard daarnaartoe doen.

En nog even om terug te komen op paarden weg brengen na zoveel jaar in je bezit:

Ik heb momenteel 1 paard, die is blind aan 1 oog, iedereen zei dat ik hem maar af moest laten maken, waarom?
Hij loopt momenteel L1 met winst en we gaan volgend jaar springen op wedstrijd.
Dan Vossie, terug gekregen van koper omdat ze in scheiding lagen. 17 jaar momenteel.
Enigste wat ik erbij moest nemen was ollie, een zwaar hoefbevangen shetlander, en ja, die loopt nog steeds bij ons rond, heel veel DA kosten, maar ze lijkt er niet onder te lijden.
En dan heb ik Lady nog; op 4 jarige leeftijd geschept door een auto, hoef helemaal afgesleten en dampig. Ze is inmiddels al 13 en geniet van het leven en nee, je kunt er niks mee.
Het is weideopvulling. Vork
Mijn paarden gaan alleen naar de slager als er geen andere optie meer is.
Zo nu bij Lady, zou ze weer een dampigheidsaanval krijgen, het nummer van de slager hangt in de zadelkamer, niet voor mijn plezier, nee om haar een gunst te doen. Ik wil er niet aan denken, maar je moet keuzes maken.............
Dus wil je je woorden even voor je houden?
Lees je eerst in iemand profiel in voordat je je mening klaar hebt.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:39

Wikiki, juist omdat mijn paarden mijn beste vrienden zijn zal ik ze nooit wegbrengen/ afdanken aan een adres als dit, die ze naar een adoptiegezin doet, want dan zoek ik liever zelf een adoptiegezin, of nog beter ik hou ze tot aan hun dood.

wikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:20

Hallo,

Wel maar dat probeer ik nu juist aan jullie verstand te brengen mensen.

De mensen die hun paarden bij Los Vaqueros afgestaan hebben, hadden meestal geen medelijden met hun paarden, als ze er maar vanaf waren. De verklaring lagen allemaal voor mijn neus, heb alles kunnen lezen.

En de mensen die wel in zaten met hun paarden, die mensen hebben nog contact met los Vaqueros, die mensen hun paarden zijn daar ook nog steeds en die dat in adoptie gegaan zijn, die mensen weten dat. Dus waar al die negatieve kritiek uitgevonden word, ik weet het niet, maar blijkbaar zijn hier mensen met veel te veel tijd.

Paard en pony afgestaan wegens allergie,verhuis,geen intresse meer,geld problemen, noem maar op he.

En denken jullie dat Blid alles juist doet? Kan U ook anders een paar verhalen vertellen.

Er zullen nog mensen reageren die bij Los Vaqueros langs geweest zijn. En ik zou echt graag hebben dat iedereen hen de kans geeft om jullie uit te nodigen of wat dan ook.

Moesten ze jullie uitnodigen, zouden jullie langsgaan?

En euh @ Kaatje :

Ik bedoel hier niks mis mee he, we hebben het hier niet over U paarden, maar over Los Vaqueros.

Nog zoiets : Kennen jullie Nathalie Van der kamp?? Daar ben ik ook eens gaan kijken, om te schreeuwen he, echt! Los Vaqueros en Nathalie zijn echt niet te vergelijken. Los Vaqueros zit teminste in met de dieren en zij verzorgen hun dieren prima, zo werken ze ook met bepaalde dierenkliniek samen en verschillende mensen die sponsering aanbieden.

Nathalie laat haar paarden in eigen mest staan, geeft ze gn eten, en het ergste is, ze kunnen er niks aandoen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:27

?Ach Wikiki, he komt hier alleen om de loftrompet te schallen voor deze zeer bedenkelijke opvang.... je zou haast gaan denken dat je er meer mee te maken hebt dan dat je hier verteld.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:43

Als het zover is dat ze echt niet meer kunnen gaan die van mij zal ook zeker naar de slager gaan. Heb ooit een keer gezien hoe het gaat als jij je paard laat ophalen door de kadaver dienst

Je koopt een paard voor het leven en niet wanneer hij te oud is naar zo'n opvang doen als hier staat... BAH> Verschrikkelijk....

kaatje77

Re: Dierenbescherming in de clinche met opvangcentrum paarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:45

wikiki schreef:
En euh @ Kaatje :

Ik bedoel hier niks mis mee he, we hebben het hier niet over U paarden, maar over Los Vaqueros.

Nog zoiets : Kennen jullie Nathalie Van der kamp?? Daar ben ik ook eens gaan kijken, om te schreeuwen he, echt! Los Vaqueros en Nathalie zijn echt niet te vergelijken. Los Vaqueros zit teminste in met de dieren en zij verzorgen hun dieren prima, zo werken ze ook met bepaalde dierenkliniek samen en verschillende mensen die sponsering aanbieden.

Nathalie laat haar paarden in eigen mest staan, geeft ze gn eten, en het ergste is, ze kunnen er niks aandoen.

Jij noemt mijn naam, ik voel me aangevallen en verdedig mij. Knipoog

En nee, van Nathalie Van Der Kamp heb ik nog nooit gehoord.
Link?

En daarbij sluit ik me bij Pearl aan, je koopt idd een paard voor het leven, is ie niet goed genoeg of te oud of heeft ie wat?
Ik stuur hem wel naar een tehuis, heb ik weer een plek voor een ander paard. Misselijk

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 15:11

Helemaal mee eens Kaatje... Dat soort mensen snap je gewoon niet... Boos!

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 18:06

Pff, hier zou ik ook nooit een dier naar toe brengen...
"Gelukkig" ken ik de dames niet persoonlijk, en daarom kan ik ook niet zeggen dat ik er persoonlijke ervaringen mee heb.
Maar bij dit soort dingen heb ik al snel iets van "waar rook is, is vuur"....

@Kaatje77: Nathalie van der Kamp is een berucht persoon binnen de wereld van dierenopvang. Hier op Bokt is met de zoekfunctie wel het één en ander te vinden.
Als voorbeeldje een topic van de site van TROS Radar:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=62601