www.kwpn.nl
De KWPN-hengst Lingh die met Edward Gal zo veel goeds gedaan heeft voor de Nederlandse dressuur en in 2006 verkocht werd aan de Amerikaanse Karin Offield verblijft voorlopig op de bekende stoeterij in Flyinge in Zweden. Daar zal Lingh in het dekseizoen 2009 ook beschikbaar zijn.
Het betekent meteen dat Matthias Janson die jaren bij Anky van Grunsven op stal was op het moment de ruiter is van Lingh. Lingh is in opbouw na een blessure door een stalongeluk. Karin Offield is nu in Flyinge en zegt: "Ik vind het geweldig, zo'n plaats uit 1661 waar de kennis van hengsten en van rijden van vader op zoon is doorgegeven. Als ik een paard was, zo ik hier willen wonen. Lingh wordt hier heerlijk buiten gereden en voelt zich top. Hij heeft zoveel voor Edward Gal en mij gedaan, nu is het even zijn tijd. Zijn loopbaan onder het zadel is nog lang niet voorbij, maar ik verheug me ook op zijn verervingsmogelijkheden."
Volgende week is Karin Offield op tijd terug uit Zweden om in Ermelo de vijf jonge Lingh-zonen te zien die aangemeld zijn voor de eerste bezichtiging van de KWPN Hengstenkeuring.