Indoor Meppel lijkt toch nog gered

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Indoor Meppel lijkt toch nog gered

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 08:37

http://www.stegen.net

De toekomst voor Indoor Meppel ziet er weer een stuk zonniger uit. Een meerderheid van PvdA, VVD en Christen Unie in de gemeenteraad is bereid om te investeren in de leegstaande vrieshal in de wijk Ezinge.

Deze Beemsterboerhallen zijn volgens het nu dakloze bestuur van Indoor Meppel voor drie miljoen euro geschikt te maken als accommodatie voor onder andere het concours en voor de vogeltjesmarkt. Een stichting wil vervolgens de exploitatie op zich nemen, zodat de gemeente maar eenmalig hoeft te investeren.

Meppel haalde eerder een streep door de ambitieuze plannen voor een nieuwe evenementenhal, die een veel hogere investering vroeg. De PvdA was direct al te porren voor het alternatief en nu is ook de VVD om. In januari begint de sloop van de verouderde Markthallen, waar Indoor Meppel ruim 40 jaar is verreden.

Verwant artikel:

[VN] Organisatie Indoor Meppel heeft groot probleem

Frantic

Re: Indoor Meppel lijkt toch nog gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 09:47

dit zou heel goed nieuws zijn, zo'n gezellig concours moet een kans blijven hebben!

En een stad als Meppel moet toch gewoon een evenementenhal hebben?

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 10:42

Zou inderdaad mooi zijn, alleen is deze vrieshal van de week afgebrand, dus het gaat nu nog langer duren om hiervan een geschikte evenementenhal te maken. Verder hoorde ik in de wandelgangen dat er protest uit de woonwijk kan worden verwacht die tegen de vrieshal aan ligt, o.a. met de reden van verkeersoverlast in de wijk.
Het zou mooi zijn als de gemeente hiervoor een oplossing weet te vinden, bijvoorbeeld een weg die om de wijk heen naar de vrieshal leidt. Parkeerruimte is er volop dus het is inderdaad een mooie locatie om dergelijke evenementen te houden, mits er bepaalde aanpassingen plaats gaan vinden.

wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 11:53

De hallen zijn niet afgebrand. Er was alleen sprake van rookontwikkeling. En het verkeer hoeft niet door de wijk heen, want er is al een weg langs de woonwijk die o.a. naar de hallen leidt.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:45

wonderland schreef:
De hallen zijn niet afgebrand. Er was alleen sprake van rookontwikkeling. En het verkeer hoeft niet door de wijk heen, want er is al een weg langs de woonwijk die o.a. naar de hallen leidt.

Dit bericht geeft toch wel degelijk aan dat het om een brand ging:
Citaat:
Politie verricht onderzoek naar brand in loods (3e update)

Meppel – De politie gaat onderzoek verrichten naar de oorzaak van de brand in een leegstaande loods aan de Ezingerweg. Op dinsdagmiddag rond 16.00 uur kreeg de meldkamer in Drenthe de melding van de brand binnen. Ter plekke werd geconstateerd dat het een inpandige brand betrof. Omdat er mogelijk vier kinderen in het pand aanwezig waren, werd door de hulpdiensten opgeschaald. De brandweer doorzocht tot twee keer toe het pand. Er werden geen kinderen aangetroffen. In totaal werden er 13 brandweervoertuigen, 5 ambulances, en een traumaheli ingezet. De politie heeft wegens asbestgevaar een gedeelte van de Ezingebuurt afgezet.

Om mogelijk duidelijkheid te krijgen over het ontstaan van de brand zal de politie technisch onderzoek gaan verrichten.
Getuigen kunnen zich bij de politie melden via 0900 88 44.

Verder ligt de toegangsweg die er nu is erg dicht bij de woningen en de sportvelden en is niet de meest geschikte toegangsweg. Ik woon zelf praktisch tegenover deze wijk en weet dat de bewoners hier niet blij mee zullen zijn. Zelf woon ik niet in de buurt maar ken de situatie daar erg goed en ken een aantal van de bewoners ook. Een toegangsweg die om de wijk heen leidt naar de evenementenhal is dan een simpele oplossing.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:55

Ik wou net zeggen, leuk plan maar volgens mij was er een fikkie geweest.. Ben benieuwd hoe t nu verder gaat.

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 16:15

Goed nieuws...
Misschien heeft spontaan gesprek Sjaak en Jur met enkele raadsleden deze toch nog extra aan denken gezet... Tong uitsteken

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 16:39

Yeah..
Maar er is niet echt brand geweest. Er waren alleen wat kranten in de fik gestoken en er werd gedacht dat er nog 4 jongens binnen waren. Daarom hebben ze de traumaheli enz. laten komen. Toen ze er binnen waren vonden ze geen vuur en de jongens ook niet..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 17:48

Een inpandig brandje wil toch niet zeggen dat het hele gebouw is afgefikt?

Lijkt me een goede oplossing, hopelijk gaat het door, lijkt mij ook dat Meppel niet zonder evenementenhal kan.

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 18:21

Dat zou mooi zijn als het in de hallen kan worden verreden. Blijft indoor meppel dus toch bestaan.