Valkuilengraver voorlopig vrij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

Valkuilengraver voorlopig vrij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 14:00

Valkuilengraver' voorlopig vrij

'Ik heb het niet gedaan'

Vermeende valkuilengraver spreekt

ROERMOND - De 37-jarige hoofdverdachte in de valkuilenzaak in de Heldense Bossen die gisteren is vrijgelaten, mag na 100 dagen hechtenis thuis bij zijn ouders de zaak afwachten. Daar spreekt hij openlijk over zijn verdenking: "Ik ben nog nooit op die plek geweest."
Van L. is weer thuis bij zijn ouders.

Van L. (37) wordt er, samen met twee anderen, van verdacht de kuilen met levensgevaarlijke pinnen in de Heldense bossen te hebben gegraven. Maar Van L. is naar eigen zeggen onschuldig en is hij ten onrechte door de Heldense burgemeester 'door de stront gehaald'.
"Ik ben nog nooit op het plaats delict geweest", vertelt hij. Hij is duidelijk over wie de dader dan wel zou zijn...

Valkuilen in Helden

Van L. wordt er samen met de 24-jarige F.B. van beschuldigd dit jaar drie valkuilen met op de bodem een betonblok met scherpe pinnen, te hebben gegraven in de Heldense Bossen in Noord-Limburg.

Twee mensen vielen in die valkuilen en raakten gewond. Het Openbaar Ministerie (OM) vervolgt het tweetal voor meerdere pogingen tot doodslag en zware mishandeling. De twee verdachten kennen elkaar, samen met een derde man, van een gezamenlijke hennepplantage in de Heldense Bossen. Toen de oogst van de plantage vorig jaar spoorloos verdween, raakte het drietal gebrouilleerd.

B. tipte in het voorjaar anoniem de politie dat Van L. de man van de valkuilen was. Die op zijn beurt wees B. en de derde man als de daders aan.

De politie volgde de mannen en trof onder meer bij B. de pinnen en houten latjes aan die werden gebruikt bij de valkuilen. B. beweert dat hij de betonnen blokken met pinnen heeft gemaakt in opdracht van Van L. Die zou dat nodig hebben om zijn nieuwe hennepplantage in de bossen te beschermen. Van L. ontkent echter dat hij iets met de zaak te maken heeft.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2669 ... tml?p=16,1

lesilla

Re: Valkuilengraver voorlopig vrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 14:03

Slechte titel in ieder geval, hij is in verdachtenis dus niet officiele vastgestelde dader. Dus echt een titel om mensen op het spoor te zetten. Maar goed wat verwacht je van de telegraaf zucht

lailapri

Re: Valkuilengraver voorlopig vrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 14:03

tja wat zal ik zeggen. Blijft moeilijk als je ze niet op heterdaad betrapt