Gredstedgårds Casmir heeft nieuwe ruiter.

De uiterst talentvolle Casmir (hier onder Andreas Helgstrand)
zal voortaan uitkomen onder Sune Hansen
Foto: http://www.agnes-tenwolde.nl
Blue Hors Stud heeft een vervangende ruiter gevonden na het vertrek van Andreas Helgstrand. Directeur Esben Møller heeft Sune Hansen ingehuurd als hoofdruiter. Hansen was voorheen reeds 15 jaar werkzaam in Duitsland, maar is nu teruggekeerd naar Denemarken.
Fokker Klaus Munkedal stond aan de basis van Sune Hansen's vertrek naar Duitsland in 1993. Hij werkte daar voor Palle Thomsen, Allan Gaihede en Alexander Moksel.
Hansen verbleef ook korte tijd in Nederland waar hij vooral jonge paarden kreeg te rijden. De nieuwe ruiter van Blue Hors is ook actief geweest in de Duitse Bundeschampionate en heeft al een jong paard volledig opgeleid tot Grand Prix nivo.
"Toen ik hoorde dat Andreas stoeterij Blue Hors ging verlaten, dacht ik echt dat dit mijn droombaan zou kunnen worden," aldus Sune Hansen. Hij ondernam echter niet onmiddellijk actie om zijn droom ook in vervulling te laten gaan.
Directeur Møller was op dat moment in Duitsland voor de Oldenburger hengstenselectie en hoorde van een Duitse collega dat hij wellicht een geschikte nieuwe ruiter voor de stoeterij wist. Tot op dat moment had Møller echter nog nooit van Sune gehoord.
Op 2 november 2008 volgde er een ontmoeting tussen de twee mannen en moest Sune zich bewijzen. Hij moest drie van de tophengsten van Blue Hors rijden: Hotline, Romanov en Rush Hour. "Het was alweer even geleden dat ik te paard zat en zoveel plezier had! Ik zat op paarden van wereldklasse en heb ervan genoten," sprak Hansen stralend.
Hansen zal voorlopig Blue Hors Romanov en Gredstedgårds Casmir op Grand Prix Nivo uitbrengen, en Blue Hors Leredo op lichte tour nivo.
Het is vooralsnog onduidelijk of hij terzijnertijd ook de andere toppaarden van Andreas Helgstrand zal gaan rijden.

Verwante artikelen:
[VN] Andreas Helgstrand laat zijn toppaarden achter bij Blue Hors
[VN] Andreas Helgstrand na conflict per direct weg bij Blue Hors
niets te zien.