Ernstig verkeersongeval met losgeschoten paardentrailer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yavanna

Ernstig verkeersongeval met losgeschoten paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 17:50

http://www.hvzeeland.nl

Op de N59 tussen Bruinisse en Oude Tonge heeft zich vrijdagmiddag een ernstig verkeersongeval voorgedaan.

Rond 14.15 uur kwamen ter hoogte van de afslag richting Sint Philipsland (Philipsdam, N257) in totaal drie voertuigen met elkaar in botsing. Volgens de politie gebeurde dat nadat een paardentrailer was losgeschoten.

Drie ambulances, de brandweer en de traumahelikopter werden ingezet om hulp te verlenen. Twee personen zaten bekneld. Zij zijn door de brandweer van Bruinisse bevrijd. De in totaal drie gewonden, waarvan één zwaargewonde, zijn met ambulances naar het ziekenhuis vervoerd.

De N59 was enige tijd gestremd. Hierdoor ontstonden flinke files. De weg is inmiddels weer vrij.

Klik hier voor foto's.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 21-11-08 19:46, in het totaal 3 keer bewerkt

Apocalatch

Re: Paardentrailer losgeschoten op Grevelingendam, 1 zwaargewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:52

Pff inderdaad, wel gevaarlijk!
Ik heb het ook een keer zien gebeuren, ik reed met m'n paard op het fietspad, een langsrijdende trailer schoot los, gelukkig naar de andere kant naar de berm, en niet richting mij, daar zat gelukkig ook geen paard in!

Sientje

Re: Ernstig verkeersongeval met losgeschoten paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 18:27

Omdat er niets over een paard wordt geschreven, hoop ik dat de trailer in kwestie leeg was? Wel heftig voor alle betrokkenen om ineens zo'n stuurloos ding op je af te zien komen lijkt me.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 18:31

had het al op de radio gehoord maar wel een raar ongeluk ook... je hebt toch niet voor niks dat rem-"touwtje" van je trailer naar je auto lopen?

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 18:34

Ik snap echt niet hoe "zomaar" een trailer van een auto los kan schieten. Is altijd mijn grootste angst!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 18:36

Nou het kan zijn dat die remkabel er alsnog aan zat hoor, maar als ie van de trekhaak afschiet, dan wordt het een soort ongeleid projectiel wat alle kanten opvliegt en soms wel 180 graden kan draaien. En als daar een auto naast rijdt, dan kan die een behoorlijke klap krijgen.

Werk in de schade (bij een verzekering) en ik heb al heel wat van die gevallen gehad vandaag. Dissels krom, aanhangers die spontaan een meter de lucht invlogen...

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 19:26

Rianneke schreef:
had het al op de radio gehoord maar wel een raar ongeluk ook... je hebt toch niet voor niks dat rem-"touwtje" van je trailer naar je auto lopen?

Dat 'remtouwtje' Haha! hoort toch ook te breken of ben ik nou gek? Dan trekt ie hem juist op de rem als ie losschiet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 19:29

misschien door de harde wind gekanteld en daarna losgeschoten?

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:40

Dat 'rem touwtje' pakt idd op de rem van de trailer als die zou losschieten.Echter als de trailer ongeremd was heeft zo'n 'rem touwtje' niet veel nut. En als de wagen vrij snel reed als de trailer loskoppelde kan die idd alle kanten opslingeren met de gevolgen van dien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:48

Iris82 schreef:
Nou het kan zijn dat die remkabel er alsnog aan zat hoor, maar als ie van de trekhaak afschiet, dan wordt het een soort ongeleid projectiel wat alle kanten opvliegt en soms wel 180 graden kan draaien. En als daar een auto naast rijdt, dan kan die een behoorlijke klap krijgen.

Werk in de schade (bij een verzekering) en ik heb al heel wat van die gevallen gehad vandaag. Dissels krom, aanhangers die spontaan een meter de lucht invlogen...

Je moet ook de "klik" horen als je aanhaakt en dat is denk ik niet altijd het geval. Dan hebben wij laatst voor onze aanhanger (dus niet de trailer Haha! ) de dissel vervangen. Blijken er verschillende soorten te bestaan, afin, maar die verkoper vertelde dat de dissels door slijtage ruimer worden en ook vervanging nodig hebben na een bepaalde tijd. Vraag mij af hoeveel versleten dissels er rondrijden.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:46

klopt Russel, ik heb ook al eens de disselkop laten vervangen omdat hij ruimte had gekregen op de kogel!

Altijd 1 keer per jaar laten nakijken dus! Niet alleen de trailer maar ook de combinatie!