Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Malenka schreef:Ik denk ook juist dat het goed is voor veel mensen die nu met de machines werken. Oke, het zal arbeidsintensiever worden, maar ze ' onthaasten' wel hierdoor en het is al bewezen dat als je meer met je handen werkt op een ' natuurlijk' tempo dat je minder kans hebt op overspannenheid.
Citaat:De stap terug in de tijd zou ook weleens een stap de toekomst in kunnen zijn.

!!! Ik heb het zelf nog niet gezien maar ik kijk ook neit echt nieuws xD Al het nieuws dat belangrijk is is paarden nieuws en dat lees ik op Bokt
Angela schreef:„Voor grote percelen bos is het niet efficiënt”, licht woordvoerster Joke Bijl toe. „Werken met paarden betekent ook dat je de bomen handmatig moet omzagen. Dan krijg je te maken met arbo-wetgeving. Wij gebruiken grote machines op rupsbanden. Die zijn veel sneller klaar, zodat je de rust in het bos minder lang verstoort.”
SuSEQ schreef:Angela schreef:„Voor grote percelen bos is het niet efficiënt”, licht woordvoerster Joke Bijl toe. „Werken met paarden betekent ook dat je de bomen handmatig moet omzagen. Dan krijg je te maken met arbo-wetgeving. Wij gebruiken grote machines op rupsbanden. Die zijn veel sneller klaar, zodat je de rust in het bos minder lang verstoort.”
Waarom zou dat nodig zijn? Alsof je een paard niet gewend kunt maken aan het lawaai van een kettingzaag... Of je kunt eerst zagen en dan slepen, wat ook met een zware machine zo moet. Voor grote percelen zal het idd heel intensief zijn, maar als er volk (en paarden) genoeg is, kan het even snel.
Groeten, SuSEQ