Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110977
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 10:28

http://www.st-georg.de / Nieuwsredactie


Videobeelden zijn volgens verdediging zwaar gemanipuleerd.

De politie staat voor de ingang van het gerechtsgebouw. Voor de entree van de rechtszaal staat een metaaldetector, die door dienstdoende rechter Kiel is neergezet voor de eerste dag van het procer tegen Christine W. Zij wordt ervan verdacht schuldig te zijn in maar liefst vijftien gevallen van dierenmishandeling. Gelukkig wordt er vandaag geen publiek toegelaten tijdens de hoorzitting, omdat men voor het welzijn van Christine vreest, maar de pers is wel veelvuldig aanwezig.

Het verhaal begint in Norderstedt tijdens de periode van eind oktober 2006 tot mei 2007. De gebeurtenissen rond juni 2007 worden echter ook behandeld, omdat de voormalige wereldbekerwinnares toen voor de eerste maal met de verborgen camera werd vastgelegd terwijl zijn een paard stelselmatig mishandelde tijdens het rijden. Het Duitse ruitermagazine St. Georg kwam toen met een rapportage over deze gebeurtenis, compleet met video.

De verdediging van Christine W was gisteren tijdens het proces van mening dat de twee aanwezige adviseurs van de rechtbank, veterinair/professor Dr. Peter Stadler en Thies Kaspareit, directeur van de Duitse ruitersportvereniging FN, niet volledig onpartijdig zouden zijn. De twee consultanten zouden niet in staat zijn om met gepaste afstand en neutraliteit naar deze zaak te kijken.

Veterinair Stadler was hoofdzakelijk aanwezig om uit te leggen hoeveel pijn de paarden hebben ervaren. Kaspareit moet kunnen beoordelen of de -door de getuigen omschreven en op video vastgelegde- trainingsmethodes gerechtvaardigd zijn.

Volgens de verdediging van Christine W. was er tijdens de rechtzaak al sprake van een onrechtmatige veroordeling naar Christine W. toe. Volgens de verdediging is het nodig om adviseurs uit andere landen in te schakelen, omdat alleen zij onpartijdig naar deze zaak zouden kunnen kijken.

Als eerste kwam er een mannelijke groom aan het woord. Hij zou de video hebben gemaakt. De video werd meerdere malen onderbroken in de rechtzaal om te bewijzen dat het zou gaan om een zwaar gemanipuleerde video, aldus de verdediging van Christine W.

De video bevat korte onderbrekingen, wat tot de conclusie zou leiden dat het videomateriaal op meerdere dagen zou zijn opgenomen, aldus de verdediging. Ook probeerde zij te voorkomen dat de video zou worden getoond in de rechtzaal omdat dit de privacy van hun client zou schaden. Dit verzoek werd door de rechter verworpen.

Verschillende mensen die werkzaam zijn op het complex waar de mishandelingen plaatsvonden werden eveneens gehoord. Een aantal personen die meerdere malen in beeld langs lopen terwijl Wolke, de vosmerrie op de videobeelden van September 2008, op dwingende en mishandelende manier wordt gelongeerd, kwamen eveneens aan bod.
De meeste mensen gaven aan dat zij niets van de mishandelingen hadden gezegd omdat ze blij waren een baan te hebben. "Ik was zo blij dat ik een baan had, dat ik het allemaal geslikt heb", aldus een getuige nadat haar werd gevraagd waarom zij geen melding had gedaan.

Een tweede getuige beschreef de lichamelijke conditie van de paarden nadat Christine de dieren had bereden: "Ze zaten onder zweepslagen, striemen, wonden toebracht door de sporen die steeds met de grootst mogelijke kracht in de flanken waren geprikt. Christine longeerde de paarden altijd op een zo klein mogelijke volte zodat ze de paarden goed kon raken met de zweep. In hun paniek vlogen de paarden soms achteruit waardoor er enorme gaten in de bodem van de bak zaten."

Het proces wordt aankomende donderdag weer hervat.
Bij elkaar zal het verhoor zeven dagen in beslag nemen.

Verwante artikelen:

[VN] Bekende Duitse amazone mishandelt paard voor camera *update*
[VN] Overgebleven paarden ook weggehaald bij Christine W.
[VN] Christine Wels blijkt paard 470 keer te hebben geslagen

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:30

ik zet ff een stipje, leek ik het straks op school. Ben wel benieuwd naar hoe alles is verlopen.

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:34

Gadver.
In elke mens schuilt een moordenaar zeggen ze, nou als ik haar tegenkom komt die in mij naar boven.

SuzannedG

Berichten: 948
Geregistreerd: 17-09-04

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:36

Ze is zo schuldig als wat, wat zal die verdediging uberhaupt nog in kunnen brengen om haar te beschermen. Ze is gewoon een ordinaire mishandelaar. Ben benieuwd hoe het morgen verder zal verlopen...

Trammelanda

Berichten: 1365
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Zaandijk

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:38

Die van mij ook ja. Zij is echt krankzinnig en iedereen weet wat ze heeft gedaan, dat dat niet goed is. Zij zelf ook. En nog proberen eronderuit te komen.

ziekelijk in je hoofd. Bah

Joto

Berichten: 4297
Geregistreerd: 02-04-07
Woonplaats: Hutje op de hei

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:40

Ook al zou de video in stukjes zijn opgenomen..dan als nog is dit niet normaal lijkt me..
ben benieuwd naar morgen.

Marjon_

Berichten: 2144
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: friesland Sintjohannesga

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:43

tjong dat die mensen er nix aan hebben gedaan die er gewerkt hebben * was blij dat ik een baan had*
nou zo'n baan moet je niet hebben

Erna_

Berichten: 8834
Geregistreerd: 03-04-08
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:54

Ik zit dit stuk met kippenvel te lezen.
Wat een vreselijk eng en gevaarlijk mens is dit.

En 'blij zijn dat ik een baan heb'?
Nou, als ik voor zo iemand moet werken dan ben ik liever werkloos.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:56

Onvoorstelbaar dat je daarvoor wilt werken inderdaad. IMO ben je dan zwaar medeplichtig. Tja, en voor de rest.... voel ik als ik er aan denk, het ook behoorlijk borrelen. Boos! Stoom uit je oren

Rinskee
Berichten: 3916
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: In nederland

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:58

het kan ook uit angst zijn dat je niet durft te praten.. was er niet bij en zat niet in dezelfde situatie dus heb er geen mening over...

Wel vindt ik als het echt zo is dat deze amazone haar paarden op zo'n manier toetakelt en vervolgends ook nog wedstrijden rijdt ze het voorbeeld is zoals het niet moet..
En zou liever ook geen paarden weer in haar buurt zien..

woeliej

Berichten: 2906
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zutphen

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:08

ik kan dat niet snappen... waarom rijdt/werkt zo iemand met paarden? Het intreseert haar blijkbaar geen donder hoe het de beesten vergaat... Helemaal dat longeer filmpje.. Wat wil ze daar bereiken? Het gaat echt nergens over... Hoop dat ze een celstraf krijgt om eens goed na te denken over het volledig zinlose geweld tegen die onschuldige dieren. Paardrijden gaat toch over een samen werkende combinatie? Dan mag ze nog zo hoog rijden, ze heeft er duidelijk geen bal van begrepen...
Laatst bijgewerkt door woeliej op 19-11-08 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:11

iedere keer als ik een stukje over haar lees, word ik wat misselijker. gadverdegadver.

tja, waarom de stalmedewerkers niet praten? angst doet vreemde dingen met een mens.

giannatjuh

Berichten: 721
Geregistreerd: 19-01-05
Woonplaats: Gouderak, nabij Gouda, Zuid-Holland

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:17

normaal reageer ik niet op nieuwsforums maar nu kan ik mezelf helaas niet tegenhouden.

wat een onbeschrijflijk, walgelijk, gevoelloos mens. die wonden op dat paard zn lichaam.
dit soort mensen verdienen geen celstraf maar een langdurige lijfstraf. op dit soort momenten vind ik het jammer dat Nederland en Duitsland niet dezelfde rechtsgangen hebben als landen uit Saoudi-Arabie.

Wat gij niet wilt dat u geschied doe dat ook een ander niet.
Dus als zij die paarden zo graag wil knevelen, verdient ze zelf niets minder dan hetzelfde.
voor haar eigen veiligheid moet ze blijzijn dat ze vast zit. mensen slopen haar als ze vrij komt en terecht!

dit soort mensen verdient geen goed bestaan als ze dat andere wezens ook niet gunnen.

kally
Berichten: 5268
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:33

Is er eigenlijk wel een naam voor zo'n mens!!!!!
Je moet toch wel een aardige kronkel in je kop hebben om zo met paarden(dieren) om te gaan......
En maar zeggen dat het allemaal wel meevalt...... kompleet gestoord, waar zou het geeindigd zijn als
niemand dit naar buiten had gebracht.........
Deze paarden zijn nu van haar af (op een trauma na) denk ik, maar hopelijk
raakt ze nooit geen paard meer aan.................na een tijdje achter wat tralies........

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:39

Wat een mafketel zeg. Geen woorden voor. En dan de verdediging roepen dat het op verschillende dagen is opgenomen. Alsof het dan wel okee is. Wat mij ook enorm dwars zit is het feit dat deze halve zool blijkbaar wel een wereldbekerwedstrijd heeft kunnen winnen. Het argument "als de paarden het echt zo zwaar hebben zouden ze niet zo goed presteren" is dus bij deze ook teniet gedaan in de hele discussie over dierenwelzijn in de paardensport.

Ik hoop dat dit mormel een flinke straf krijgt en onder behandeling van een psychiater komt. Niet goed wijs dat mens.

goldiejack
Berichten: 55
Geregistreerd: 15-02-08

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:42

wat een mafkees dat wijf!
echt het liefst zou ik haar 470 keer met een zweep ervan langs geveN!!!!!

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:48

Ellebel schreef:
Wat mij ook enorm dwars zit is het feit dat deze halve zool blijkbaar wel een wereldbekerwedstrijd heeft kunnen winnen. Het argument "als de paarden het echt zo zwaar hebben zouden ze niet zo goed presteren" is dus bij deze ook teniet gedaan in de hele discussie over dierenwelzijn in de paardensport.



Je weet natuurlijk niet of ze dit soort praktijken al hanteerde toen ze de wereldbeker won, dus daar valt weinig over te zeggen Knipoog

Verder heb ik het laatste filmpje ook gezien. En alhoewel ik het niet goed keur hoe zij haar paarde mishandelt, waren die beelden van de verwonding van het paard een beetje dubieus. Ik kon geen striemen ontdekken en de plekken waar het paard wonden had (ik meen o.a. op het voorbeen), dat waren nou juist plekken waar er niks gebeurd is en waar er geen beschermers o.i.d. hebben gezeten waar mee getrikt kon zijn. Afijn, wellicht is er met dat deel ook wel een beetje geknoeit, zo kwam het wel over op mij. Maar het veelvuldig slaan van het paard, dat leek in mijn ogen niet vervalst.

Melis20
Berichten: 552
Geregistreerd: 26-11-07
Woonplaats: Erica (Drenthe)

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:51

Ik vind dit ook verschrikkelkijk als ik dit zo lees.
Heb het vorige allemaal ook al gelezen.
Hoop dat er rechtvaardig wordt gehandeld vooral voor de dieren.
Arme beesten...

opgeheven
Berichten: 1162
Geregistreerd: 03-06-08

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:54

Joto schreef:
Ook al zou de video in stukjes zijn opgenomen..dan als nog is dit niet normaal lijkt me..


helemaal mee eens..en wat betreft de stagaires is het ook wel weer begrijpelijk(helaas) dat deze mensen het maar slikken, uit angst voor hun baan.

dravergekkie

Berichten: 9269
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:05

uit angst voor hun baan.. wie wil er verdomme bij zo iemand werken , je moet je toch schuldig voelen als je daar tegen aan kijkt..
arme paarden , mag hopen dat ze nooit meer dieren mag houden
en dat dr maar een flinke straf te wachten staat.

isverwijderd
Berichten: 2709
Geregistreerd: 03-01-07

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:10

Reed ze ook met die paarden op concours? Wat raar eigenlijk dat de eigenaren van die paarden nooit kwamen kijken...

Ze zouden dat soort volk gewoon in een raket naar de maan moeten schieten en nooit weer ophalen.

Merel_Brit

Berichten: 630
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:11

Mocht die video op verschillende dagen zijn opgenomen, dan bewijst dat toch alleen maar weer dat het haar trainingsmethode is... En geen eenmalige uitbarsting!!

Ze zouden haar eigenlijk hetzelfde als dat paard moeten laten ondergaan.

De wonden die je ziet bij het paard lijken inderdaad niet overeen te komen met de wonden die het paard van het longeren zou moeten hebben. Maar geeft ook weer aan dat dit niet haar enige manier van mishandeling is. Ik vind het echt walgelijk dat zij al zo lang er mee weg komt!!

Vind ook dat het stalpersoneel verder best medeplichtig gesteld mag worden.... Ik ben blij met m`n baan dus slik het maar? vast.... Als je een hart hebt voor paarden ben je niet zo blij met die baan...toch?

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:11

Citaat:
Je weet natuurlijk niet of ze dit soort praktijken al hanteerde toen ze de wereldbeker won, dus daar valt weinig over te zeggen


Nee, in die tijd was ze vast ontzettend lief voor haar paarden...

En na de vorige veroordeling wegens mishandeling zegt het al genoeg over de eigenaren dat ze toch nog paarden bij W. zetten.

Agnes75
Berichten: 2615
Geregistreerd: 10-11-04

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:38

Verschrikkelijk wat ze dat paard aandoet, kreeg kippenvel van het filmpje, waarop je haar ook in het zadel ziet op een paard wat zich met alle macht verzet. Als er dan geen lampje bij je gaat branden, ben je niet goed bij je hoofd als ruiter. Ik hoop dat ze zwaar gestraft wordt en ook haar trainer of adviseur of wie haar dan ook maar heeft verteld dat dit okee is. En dan is het wachten op de volgende rechtszaak, want ik ben bang dat zij niet de enige is die zo te werk gaat en waarbij het personeel toekijkt en zwijgt.... (behalve die ene groom dan die het gefilmd heeft, die verdient een lintje). Hopelijk durven er nu meer mensen hun mond open te doen.

just2see
Berichten: 311
Geregistreerd: 11-03-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen Belgiƫ

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:01

In de laatste St. Georg stond terug een artikel over haar. Is zij dan voor de tweede keer betrapt ?
Volgens mij mocht zij een jaar of misschien wel twee niet meer met paarden in contact komen...
Walgelijk mens !