Mat Vestjens verlaat bestuur KNHS

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Mat Vestjens verlaat bestuur KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 14:30

www.knhs.nl

Mat Vestjens (Venlo) heeft besloten zijn zetel in het Federatiebestuur van de KNHS beschikbaar te stellen. Zijn besluit is ingegeven door persoonlijke en zakelijke argumenten. Mat Vestjens maakte sinds januari 2007 deel uit van het bestuur, hij was portefeuillehouder wedstrijdsport en voorzitter van het Menplatform.

Op 15 januari 2007 werd Mat Vestjens door de Ledenraad benoemd als opvolger van Leo Tacken. Hij nam zijn portefeuille wedstrijdsport over. Bijna twee jaar later maakt de Limburgse bestuurder zijn afwegingen en legt hij zijn bestuursfunctie neer.
Mat Vestjens: “Toen ik voor het Federatiebestuur werd gepolst was ik aan het einde gekomen van mijn ambtsperiode als gedeputeerde van de provincie Limburg. Ik was er niet aan toe om een rustend leven te gaan leiden. De bestuursfunctie vond ik een uitdaging en de KNHS is een sportbond met uitstraling en ambitie. Wat niet te voorzien was, maar wat wel gebeurde is dat ik naast andere functies burgemeester van Helden werd. Een ambt dat ik met heel veel genoegen vervul, maar dat ook een groot beslag op mijn beschikbare tijd legt. De invulling van de KNHS-bestuursfunctie is daarmee in het gedrang gekomen. Dat heeft ook te maken met het gekozen besturingsmodel. Het portefeuillemodel vraagt een gedetailleerde kennis en een grote tijdsinzet van de bestuursleden. Ik ben voorstander van besturen op afstand en het is mijn overtuiging, dat de KNHS daar ook naar zou moeten streven. Daarnaast is ook het representatieve taakdeel omvangrijker dan gedacht. Alles overziend concludeer ik, dat beide functies voor mij niet langer zijn te combineren. Ik heb dan ook besloten mijn zetel ter beschikking te stellen”.

Voorzitter Martien van den Heuvel betreurt de stap van Mat Vestjens, maar respecteert zijn besluit. “We hebben Mat leren kennen als een ervaren bestuurder, die inderdaad op grote lijnen wil besturen. Het bestuurslidmaatschap van de KNHS vraagt nog steeds een behoorlijke tijdsinzet. Dat geldt temeer voor de portefeuille wedstrijdsport waarin veel omgaat. Niet voor niets hebben wij twee bestuursleden op deze portefeuille. Op termijn streeft het Federatiebestuur naar een bestuursmodel op hoofdlijnen. Graag wil ik Mat bedanken voor zijn deskundige inbreng gedurende de afgelopen twee jaar”.