'Geen manege, maar wel afspanning'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

'Geen manege, maar wel afspanning'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 09:48

www.nieuwsblad.be

'Het klopt dat de vorige twee aanvragen voor de aanleg van het wad geweigerd werden', vertelt Ward Hermans, een fervent paardenliefhebber. 'Een eerste keer was de tekst te vaag over de bedoeling van het wad en een tweede keer drukte de printer niet alle bladzijden van een nieuwe versie af, zodat een derde keer het werk moest worden overgedaan.

Ik krijg het verwijt een manege te willen bouwen. Dat klopt niet. Wel wil ik mijn woning tegen 2012 inrichten met verblijfslogies voor menners en ruiters.'

'De aanleg van het wad is louter een afgraven over een breedte van drie meter van de Velpe-oevers weerskanten de rivier en een versteviging van de bodem met kiezel. Ruiters kunnen dan het brugje mijden en koetsiers kunnen passeren. Aan de wegen er naartoe verandert niets. We laten de bermen ongemoeid. Ook nu passeren hier quads en motoren. Als wandelaars, fietsers, ruiters en motorrijders respect hebben voor mekaar stellen zich geen problemen.' Hermans hoopt dat de aanleg van het wad in 2009 plaatsvindt.