Discussiebijeenkomst doping in springsport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Discussiebijeenkomst doping in springsport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 12:40

horses.nl

Vanavond gaat een aantal grote namen uit de paardensportwereld in Hagen (Duitsland) in discussie met elkaar over doping en medicatie in de springsport. De ophef over dit onderwerp is ontstaan naar aanleiding van de aangetroffen verboden middelen bij vier springpaarden tijdens de Olympische Spelen in Hongkong.

Aan de discussie nemen onder anderen de volgende mensen deel: Axel Balkausky van de Duitse televisiezender ARD, Reinhard Wendt van de Duitse ruitersportfederatie FN, ruiter Otto Becker (foto), dierenarts prof. dr. Manfred Kietzmann en een aantal presentatoren.

Cyruss_

Re: Discussiebijeenkomst doping in springsport

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 12:53

had dit gister al gelezen. hoop ook dat ze gelijk de mishandelingen aanpakken of aan iig bespreken. want laten we het alstjeblieft leuk houden. En professioneel.

DiamondDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:09

Cyruss_ schreef:
had dit gister al gelezen. hoop ook dat ze gelijk de mishandelingen aanpakken of aan iig bespreken. want laten we het alstjeblieft leuk houden. En professioneel.

Helemaal mee eens! Dit kan niet veel langer!! Boos!

larissa1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:11

ik vind het echt belachlijk Stoom uit je oren kijk als je het als zwemmer doet bv dan vind ik het nog stomm maar dan is het je iegen kueze geweest en dat paard heeft gewoon geen keuze ik vind het echt erg hoop dat er een groote straf op komt Boos!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:47

Verward Vreemde reacties hierboven.
Ik vind het belachelijk dat een eenvoudige mokzalf al positief test. Daar zit niets prestatieverhogend in en dient alleen om een paard snel van zijn lichamelijk ongemak af te helpen. Ik denk dat we van de absolute nullijn af moeten zodat je een paard wel normaal kan blijven behandelen als het gemiddelde weiland/boscross paard. Test dan op grenswaarden van verboden stoffen. Maar goed, dat is mijn mening.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 19:19

Anne_GTI schreef:
Verward Vreemde reacties hierboven.
Ik vind het belachelijk dat een eenvoudige mokzalf al positief test. Daar zit niets prestatieverhogend in en dient alleen om een paard snel van zijn lichamelijk ongemak af te helpen. Ik denk dat we van de absolute nullijn af moeten zodat je een paard wel normaal kan blijven behandelen als het gemiddelde weiland/boscross paard. Test dan op grenswaarden van verboden stoffen. Maar goed, dat is mijn mening.

Wel een mening die ik deel.

Torre1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 06:27

Anne_GTI daar heb jij het precies bij de naam genoemd. Je kunt niet eens een gewoon middeltje gebruiken, zonder dat je al als paardendoper betiteld wordt!
Ze moeten inderdaad hierop iets vinden. Want niet iedere ruiter op hoog niveau doped zijn paard.