www.dehoefslag.nl
Al dekt de vlag niet helemaal de lading, Young Rider Jody Bosteels wint wel degelijk de Grote Prijs van Luik, maar dan wel die van de éénster. CSI Luik heeft dit jaar een bijzondere agenda, dankzij de herdenking van de wapenstilstand en een daaraan gekoppeld verlengd weekend.
Jumping Luik betekent voor Wallonië wat Jumping Mechelen voor Vlaanderen is. Van vrijdag tot zondag komen allerlei rubrieken en diverse finales aan bod voor de regionale Waalse ruiters. Dat wordt gecombineerd met een bescheiden internationale eenster, waarin Jody Bosteels zich de sterkste toonde. Hij blikt met gemengde gevoelens terug op Luik, want eigenlijk had hij liever in de viersterren gesprongen. ‘Dat was toch mijn bedoeling. Ik heb mijn aanvraag ingediend, maar kon niet starten.
Het enige wat Jumping Luik mij kon aanbieden was een startplaats in de één ster. Daar had ik aanvankelijk geen zin in, maar mijn leermeester Ludo Philippaerts raadde me aan om de selectie te aanvaarden. Kwestie van mijn kansen voor volgend jaar te behouden.’ Jody Bosteels, nog maar 19, heeft inderdaad al een pak ervaring op drie- en viersterren wedstrijden. Dat onderstreepte hij met overtuiging in de Grote Prijs over 1.40m met Nina Droeshout.