Nog meer paarden vallen ten prooi aan "paardenkapper"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Nog meer paarden vallen ten prooi aan "paardenkapper"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 11:56

http://www.ad.nl

Paarden en pony’s vallen steeds vaker ten prooi aan een ‘paardenkapper’.
Roos en Merel den Hertog en hun moeder Miranda zijn boos dat iemand de staart en een deel van de manen van hun pony heeft afgesneden. Met een pony van een Zwijndrechter is dit ook gebeurd.
De onverlaat heeft het voorzien op hun staarten en manen. Meerdere pony’s in de Alblasserwaard en de Vijfheerenlanden hebben hun haren inmiddels verloren.

Ook de staart van de pony van Cis Glimmerveen uit Zwijndrecht, die rondloopt in een weiland aan de Doetseweg in Giessenburg, is slachtoffer geworden. ,,Elke keer was er meer haar verdwenen,’’ zegt de eigenaar. ,,Ik dacht dat mijn paard Eefje steeds ergens achter bleef hangen, totdat ik haren vond op een plek waar mijn paard niet kan komen.’’

Glimmerveen deed geen aangifte bij de politie, maar na het lezen van het verhaal over Francien, de pony van de zusjes Merel en Roos den Hertog uit Schelluinen, besloot hij toch naar de politie te gaan. ,,Ik vind de gedachte dat iemand haren van paarden snijdt echt schokkend.’’

Miranda den Hertog, moeder van Merel en Roos, deed gistermiddag weer een vervelende ontdekking. ,,Ik zag dat de manen van onze pony weer korter waren gemaakt. Dit moet gewoon stoppen.’’

Verwant artikel:

[VN] Zussen verdrietig om mishandeling van Shetlandpony

Askim

Re: Nog meer paarden vallen ten prooi aan "paardenkapper"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:11

Wat een mafketel zeg diegene die dat elke keer maar weer kan flikken. sorry geen woorden voor,

maar wat ik niet begrijp die Miranda den Hertog had na vorig voorval toch camera's geplaatst?

dan moet de dader toch te achterhalen zijn?

ps Als ik zie dat ze het doen pak ik een schep en sla ik ze net zolang totdat ze het nooit meer doen! Bloos

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:24

Das heel dichtbij. Hopen dat ie niet de manen van mijn tink eraf haalt.

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:34

Ik hoop dat het volgende paard dat slachtoffer wordt de dader ff helemaal tot moes stampt Lachen

Saffierr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:32

laat hem maar eens bij mijn pony komen, dan heeft die voor de rest van zn leven een trauma aan paarden Clown belachelijk, maar nu bedenk ik me wat een lol om manen en staarten van paarden of pony's afte knippen. ik zou daar lol niet van in kunnen zien Verdrietig .
Laatst bijgewerkt door Winged op 09-11-08 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bold weggehaald

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:02

Wat ik mij afvraag is waarom iemand zoiets doet. Is het vandalisme of worden de haren verkocht om kwasten van te maken oid?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:26

Jaren terug zijn er eens staarten van twee schimmels van de manege afgeknipt. Veder van geen enkel ander paard. Leek mij dus meer dan aannemelijk dat die toe idd verkocht waren voor wat dan ook. Worden strijkstokken niet ook van paardenhaar gemaakt?

Hier in de buurt is een tijdje terug een valk van zijn staart 'verlost'. Hopen dat ze niet bij ons in het weiland komen, maar gelukkig hebben we een aanvallende minihengst erin staan. In het donker lijkt die net een grote hond Tong uitsteken

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 16:28

Jeetje dan moet je echt een keer een leven zoeken als je je zo verveelt dat je maar andere mensen het leven gaat verzieken... Ik kan me daar nou echt niet in verplaatsen he... En ook nog bij onschuldige mensen, onbegrijpelijk
Wat zou het leuk zijn als het volgende paard waarbij het gebeurt eens goed uithaalt Bloos

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:49

Er worden ook steeds meer sieraden van paardenhaar gemaakt.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:40

Tegenwoordig is het "mode" om sieraden als armbandjes en kettingen van paardenhaar te dragen.
Hier omheen worden kralen geknepen.
Ik vraag mij dus af of het een "kapper" is die dit de paarden aandoet. Het kunnen ook mensen zijn die deze armbanden en halskettingen maken.....

Ondanks dat, vind ik dat deze mensen "kapper of maker van deze armbanden en kettingen" met hun poten van andermans paard moeten afblijven Boos!

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:54

Wat belachelijk en erg sneu voor de meisjes en de pony's.
Geen woorden voor Boos!

Maar het is tegenwoordig een rage om sieraden riemen en ect van paardenhaar te dragen,dus denk dat de kappertjes dondersgoed weten waarom ze dit doen.
Paard van mijn vriendin is ook kaalgeschoren je zag allemal bloed aan de staart wortel van het beesje en alles is letterlijk eruit getrokken.
En die buurt verkocht net iemand ook dingen van paardenhaar,haar paard had een apparte kleur staart en manen dus zo vonden we de dader dat was ook niet echt lekker.
,,,

lisaa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:58

zieligerts ! Boos!

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:09

Zo zielig!
Dat ze iets anders gaan doen ofzo?:O
En doet de politie er eigenlijk wat aan?!:O
Dat ze die gastjes snel pakken zeg!

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:19

MarjonTampon schreef:
Ik hoop dat het volgende paard dat slachtoffer wordt de dader ff helemaal tot moes stampt Lachen

een van mijn vorige verzorgpaarden heeft zelfs de dierenbescherming een keer uit het weiland gejaagt Bloos die kwam controleren of alles wel goed was en kadans was het er niet echt mee eens. tanden bloot en er achteraan! maar er staan een paar 1e premie tinkers tussen met giga lange manen dus dat zou wel aantrekkelijk zijn. ik bedenk me ineens dat de voorpluk van een van die tinkers een keer grotendeels is afgeknipt, kwam tot over haar neus en afgeknipt tot boven d'r ogen

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:21

ik kwam op marktplaats ook een advertentie tegen van iemand die paardenhaar verkocht, in alle kleuren. Er stond wel bij dat het donor haar was. Maar als je zo de berichten gaat lezen, ga je er wel aan twijfelen. . Je moet dan even kijken bij dieren en toebehoren, dan bij paarden overig. ik weet namelijk niet of ik hier een link van iemand anders zijn advertentie neer mag zetten. Want die persoon kan het ook heel goed bedoelen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:19

Wat een idioten, het wordt dalijk een hele rage Boos!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:19

Wat een freak!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:24

Paard gaat er niet dood aan, maar je moet gewoon met je fikken van andermans goederen afblijven.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:27

RianneH schreef:
Jaren terug zijn er eens staarten van twee schimmels van de manege afgeknipt. Veder van geen enkel ander paard. Leek mij dus meer dan aannemelijk dat die toe idd verkocht waren voor wat dan ook. Worden strijkstokken niet ook van paardenhaar gemaakt?

Hier in de buurt is een tijdje terug een valk van zijn staart 'verlost'. Hopen dat ze niet bij ons in het weiland komen, maar gelukkig hebben we een aanvallende minihengst erin staan. In het donker lijkt die net een grote hond Tong uitsteken

*spreekt uit ervaring*
Ja, strijkstokken worden van paardenhaar gemaakt.
Maar vaak worden daar alleen óf zuiver witte haren voor gebruikt, óf echt zwarte.
En aangezien je dan toch al snel 1 meter haar nodig hebt, kom je daar niet zo snel aan.

DiamondDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 22:02

Wat een debiel! Je moet met je poten van iemand anders z'n spullen en eigendommen afblijven!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 22:06

Wat heb je toch een rare figuren rondlopen.

Mensen op een goedkope manier aan paardenhaar willen komen....

Echt idioot Boos!

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 22:07

Bizar....

Je zou toch zeggen dat er bij slachthuizen genoeg paardenhaar te krijgen is zonder dat je manen en staart van levende paarden clandestie af hoeft te gaan knippen Nors opkijken

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 12:46

Gruwelijk! wie doet nou zoiets?
je gaat toch ook niet van slapende mensen hun haar afknippen Bloos

BBreedveld schreef:
Bizar....

Je zou toch zeggen dat er bij slachthuizen genoeg paardenhaar te krijgen is zonder dat je manen en staart van levende paarden clandestie af hoeft te gaan knippen Nors opkijken

Dat lijkt mij ook.
tenminste, het lijkt me niet dat mensen dat willen eten. Clown

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 23:08

.