Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
dat het soms mooier kan ok, maar je gaat toch geen nette afgewerkte witte palen vervangen in saaie ronde bruin met mos besmeurde balken omdat dat beter in de natuur past? ik vind het toch maar een raar verhaal. Ik vind persoonlijk als je natuur materiaal gebruikt (zoals hout bv) en je maakt het netjes past het ALTIJD in de natuur, als er dan een wandelaar voorbij komt en die ziet een mooi stukje afgemaakt padock met nette witte palen dan denk ik dat die zich beter voelt dan dat hij een paar rotte balken ongekleurd in de verte ziet? Moeten we verder ook verwachten dat ons paard braaf in zijn lapje grond blijft omdat de hagen nog moeten groeien voor enkele jaren? (dat van de lampen vind ik wel ok
een spaarlampje is beter dan een gloeilamp (maar ik denk dat je met een spaarlamp ook niet veel zult zien)
En die is toch echt 1.50 hoog.
, maar het staat wel mooi. Zeker met dat witte strakke hekwerk ervoor langs
geerke schreef:gelukkig passen al die flats,industrieterreinen en kilometers file iedere dag wel in het landschap....
heel erg boers wat goed in het poldergebied past, maarwel goed materiaal en leuk.
Citaat:Haag om het land is leuk als de betreffende waterschappen dat tolereren. Beplanting moet volgens mij op 6 meter, kan ook 3 zijn, van de slootkanten zodat die mensen hun werk kunnen doen.
Veel sloten in Nederland.![]()
Bovendien kost een lange haag veel onderhoud, dus om mensen daar nou mee op te zadelen...
Citaat:Zou best zo'n landschapsarchitect hier willen hebben voor een goed en betaalbaar advies en daarbij ook een makkelijker toegankelijk subsidiepotje (je kunt nl wel subsidie krijgen voor verschillende dingen als natuurbehoud/uitbreiding en passende beplanting schijnt, maar ik snap er niets van hoe ik dat aan kan vragen als simpele particulier)