Beerbaum en Ahlmann mogelijk in voor nationaliteitswissel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Beerbaum en Ahlmann mogelijk in voor nationaliteitswissel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 08:47

Nieuwsredactie / http://www.pferde-gestuet.de

Afbeelding
Ludger Beerbaum en Goldfever
Foto: Kit Houghton / FEI

Duitser Christian Ahlmann denkt erover om voorlopig voor een ander land te gaan rijden.

De springruiter kreeg door de FEI een schorsing van vier maanden opgelegd wegens het gebruik van een verboden substantie. De Duitse ruiterbond FN liet echter weten deze straf veel te mild te vinden en wil de ruiter voor de aankomende twee jaar niet meer opstellen in een Duits team, inclusief de Europese- en wereldkampioenschappen.

Maar Christian Ahlmann laat zich niet zomaar uit het veld slaan. In een interview met het 'Hamburger Abendblatt' liet hij weten serieus te denken aan de mogelijkheid om te starten voor een ander land. Dit wordt wel vaker gedaan. Zo heeft Oekraine al enkele malen een team naar voren geschoven dat bestond uit twee voormalige Duitse ruiters (Björn Nagel und Katharina Offel).

Christian Ahlmann is echter niet de enige die nadenkt over een nationaliteitswissel. Ook Ludger Beerbaum denkt inmiddels dat een uitstapje naar een ander land geen slecht idee zou kunnen zijn. De reden voor zijn overpeinsing zou te maken hebben met de onderzoeken die lopen naar mishandelingen in de springsport.

Verwante artikelen:

[VN] Springpaard Cöster positief getest op doping tijdens Spelen
[VN] Naast Cöster nog 3 andere paarden positief getest op doping
[VN] Olympische Springfinale gaat gewoon door
[VN] KNHS: Dopingzaak is zeer slecht voor de sport
[VN] Equiblock is de boosdoener in dopingzaak springruiters
[VN] Ahlmann draait mogelijk op voor transportkosten Spelen
[VN] Christian Ahlmann per direct uit Duitse A-kader gezet
[VN] Eerste dopinggevallen behandeld in Lausanne
[VN] Christian Ahlmann vecht startverbod aan met kort geding
[VN] Dopingszaak Christian Ahlmann escaleert in Duitsland
[ON] Ahlmann voorlopig niet 'back on track'
[VN] Springruiter Christian Ahlmann vier maanden geschorst
http://pegasus.bokt.nl/forums/viewtopic ... &t=1017219
[VN] Grote Duitse concoursen maken vuist tegen doping

malloesje

Re: Beerbaum en Ahlmann mogelijk in voor nationaliteitswissel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 08:50

Als de beschuldigingen richting Ahlmann waar zijn, zou ieder ander land gek zijn om hem te accepteren..

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 08:59

Ik denk dat het een land als de Oekraine geen bal interesseert wie er rijden, als er maar goede ruiters rijden.
Van Ahlmann kan ik het mij nog wel voorstellen maar Beerbaum vind ik erg dubieus.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 09:03

Waarom Beerbaum zoiets overweegt is in het andere artikel te lezen..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 09:18

Van Beerbaum zo goed als een bekentenis lijkt me......

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 09:25

malloesje schreef:
Waarom Beerbaum zoiets overweegt is in het andere artikel te lezen..

En dan is hem altijd nog de hand boven het hoofd gehouden Knipoog

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 09:48

Zo komen we er straks nog sneller dan verwacht achter op welke ruiters de anonieme schrijver van het andere artikel doelt.
Er zijn een aantal ruiters alweer terug van weggeweest wat betreft het rijdenvoor de Oekraine, dat was dus toch niet zo geweldig als werd gedacht. Elk ander land is inderdaad gek om zulke mensen te accepteren om hun land te vertegenwoordigen. Maar ja met geld is veel te koop en helaas zijn er nog genoeg mensen (dus ook ambtenaren) omkoopbaar.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 10:45

Wat zijn we weer heerlijk aan het speculeren!
Trouwens, voordat ik weer die naam krijg, nee, ik ben absoluut geen Ludgerfan.
Dat even terzijde.

Een meer logische reden voor het vertrek van Beerbaum lijkt me dat het hem een beetje te warm onder zn voetjes aan het worden is et zoveel ruiters die voor het team in Duitsland uit kunnen komen.
En de vervanging van de bondscoach zal ook een zeer groot gedeelte meespelen.
Een nieuwe coach die jong talent een kans wil geven in het team.. dus voor Beerbaum is een teamplek onzeker..
Gaat hij naar Oekraiene of weet ik wat voor land, waar minder "goede" ruiters zijn om in een team te komen, heeft hij op "zijn oude dag" toch nog wat meer kansen om in het team te rijden.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:05

Als Beerbaum of wie dan ook zijn zaakjes gewoon goed op orde heeft zullen ze hem heus niet thuislaten.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:51

daniella74 schreef:
Als Beerbaum of wie dan ook zijn zaakjes gewoon goed op orde heeft zullen ze hem heus niet thuislaten.

Jong talent kan ik hem met de beste wil van de wereld niet noemen.

en wat thuis laten betreft... elke bondscoach heeft zo zijn voorkeur. en als de coach je niet moet of jij je coach niet, dan is het niet erg plezierig!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:00

Lijkt mij dat als je niets te vrezen hebt en je hebt de beste kaarten dan dat je gewoon de meeste kans hebt om uitgezonden te worden......door welke bondscoach dan ook.

Vindt dit ook wel als iets over komen als dat het hem te het onder de voeten wordt......Lijkt mij
dat je niet ineens van nationaliteit gaat veranderen voor zulke gedachten gangen.......

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:01

Jong is hij zeker niet maar ik heb hem ook nooit jong genoemd Clown
Bovendien er genoeg jong talent door zijn rotsvaste plek in het team verloren gegaan maar ze gaan een ruiter uit de top 10 van de wereldranglijst echt niet meteen bij het oud vuil zetten, daar gaat niet alleen de BC over hoogstwaarschijnlijk. Ik moet ook niet al mijn collega's en zij mij ook niet allemaal en toch werken we elke dag met elkaar.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:05

kally schreef:
Lijkt mij dat als je niets te vrezen hebt en je hebt de beste kaarten dan dat je gewoon de meeste kans hebt om uitgezonden te worden......door welke bondscoach dan ook.

Vindt dit ook wel als iets over komen als dat het hem te het onder de voeten wordt......Lijkt mij
dat je niet ineens van nationaliteit gaat veranderen voor zulke gedachten gangen.......

helaas is dit bij veel teams niet het geval. Hoewel het natuurlijk wel eerlijk zou zijn.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:08

daniella74 schreef:
Jong is hij zeker niet maar ik heb hem ook nooit jong genoemd Clown
Bovendien er genoeg jong talent door zijn rotsvaste plek in het team verloren gegaan maar ze gaan een ruiter uit de top 10 van de wereldranglijst echt niet meteen bij het oud vuil zetten, daar gaat niet alleen de BC over hoogstwaarschijnlijk. Ik moet ook niet al mijn collega's en zij mij ook niet allemaal en toch werken we elke dag met elkaar.

daar zijn we volwassen mensen voor! Knipoog
Toch?
Zou leuk zijn als iedereen elkaar aardig vond!

Denk toch dat dit meer met de verandering van coach en de inzichten en richtlijnen te maken heeft, dan met het eerder genoemde verhaal.
Als je Beerbaum heet in Duitsland, kan je rekenen op bescherming, wat je ook doet. ( en nu zeg ik niet dat welke Beerbaum dan ook zich m.i. schuldig maakt aan zulke praktijken, maar dat doet er in dit verhaal niet toe.)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:13

Daar zijn ruiters ook volwassen mensen voor om toch met zijn allen in 1 team te zitten met ongeacht wie als BC en hoe men ook tegen over hem/haar staat.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:28

daniella74 schreef:
Daar zijn ruiters ook volwassen mensen voor om toch met zijn allen in 1 team te zitten met ongeacht wie als BC en hoe men ook tegen over hem/haar staat.

dat zeker, maar de coach heeft het laatste woord over wie in dat team zit. Welke redenen hij daar ook voor heeft.

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:58

daniella74 schreef:

als je je huidige bondscoach op de afrijplaats in Donaueschingen in het verleden eens toegesnaaid hebt "lern du zu erst mal reiten" (wellicht een emotionele uitbrander) dan hangt er wellicht nog iets in de lucht ... Sigaar hoewel ze beide grote mensen zijn en gaan roepen "team bla bla bla landsbelang bla bla bla professioneel bla bla bla" en we zijn voor de microfoon weg en het is al lang weer vergeten, maar alleen de geschiedenis nog niet. Koe
Citaat:
Immer wieder gerne erzählt wird in Pferdesport-Kreisen jene Szene vom Abreiteplatz in Donaueschingen, als Beerbaum seinem Teamkamerden Otto Becker in nicht zu überhörender Lautstärke anblaffte: „Lern´ Du erst mal reiten.“

http://www.focus.de/sport/mehrsport/lud ... 14615.html

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:53

Henkb ik denk dat die uitspraak er vooral mee te maken heeft dat Ludger nogal een driftkikker is... Ik heb hem in bepaalde situaties meegemaakt en er kwam een reactie die ik niet had verwacht.

Ik ben benieuwd in hoeverre Christian en Ludger de plannen doorzetten...

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:59

Henk ik weet volwassen gedrag en ruiters niet altijd even goed samengaat Haha!

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:04

henkb schreef:
daniella74 schreef:

als je je huidige bondscoach op de afrijplaats in Donaueschingen in het verleden eens toegesnaaid hebt "lern du zu erst mal reiten" (wellicht een emotionele uitbrander) dan hangt er wellicht nog iets in de lucht ... Sigaar hoewel ze beide grote mensen zijn en gaan roepen "team bla bla bla landsbelang bla bla bla professioneel bla bla bla" en we zijn voor de microfoon weg en het is al lang weer vergeten, maar alleen de geschiedenis nog niet. Koe
Citaat:
Immer wieder gerne erzählt wird in Pferdesport-Kreisen jene Szene vom Abreiteplatz in Donaueschingen, als Beerbaum seinem Teamkamerden Otto Becker in nicht zu überhörender Lautstärke anblaffte: „Lern´ Du erst mal reiten.“

JIj dacht aan hetzelfde voorval als ik ! Knipoog