Goede kwaliteit bij de Appaloosa Sportdag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaisa

Goede kwaliteit bij de Appaloosa Sportdag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 13:25

Nieuwsredactie
Bokt Correspondent - Kaisa

Afbeelding
Rabel van Ederveen onder het zadel
Foto: http://www.maaikedevries.nl

Een hele hoop Appaloosa’s, dat was het beeld gisteren bij Stal Groenendaal in Bunschoten. De jaarlijks terugkerende sportdag, georganiseerd vanuit het Nederlands Appaloosa Stamboek, was gisteren weer een groot succes. Zo’n succes, dat er zelfs combinaties op de wachtlijst geplaatst moesten worden. Animo genoeg dus!
Naast de diverse dresuurproeven, worden tijdens de sportdag ook de bestgaand rubrieken gereden. Onderdelen die erg populair zijn. Dit jaar waren ze onderverdeeld in zes groepen, waarvan er twee aangespannen rubrieken waren.

De mini maat mocht de spits afbijten. Deze aangespannen rubriek telde drie pony’s tot de 1.07 als stokmaat. De drie paardjes hadden het zwaar. De bak was behoorlijk nieuw, en nog behoorlijk los. Twinkie van Veldzicht (v. Bayern’s Raki) versloeg de twee aanwezigen heren, en ging met het oranje lint naar huis. Ze behaalde de volgende punten: type 8, stap 7, draf 7, rijden algemeen 8.

Na de mini maat, waren het de aangespannen paarden in de grote maat die de baan binnen mochten komen. De rubriek telde twee paarden, maar dat maakte de strijd er niet minder om. Rabel van Ederveen (v. Palousa-Santos) versloeg Amber van Uniken (v. onbekend) met twee punten meer.

Na dat het aangespannen werk afgelopen was, waren de rubrieken voor onder het zadel aan de beurt. Als eerste waren de A/B-maat pony’s aan de beurt. De drie dames deden hun uiterste best om hun paardjes zo goed mogelijk te presteren, en de amazone van de merrie Kim (v. Haw Swallow Return) mocht de 1ste plaats in ontvangst nemen.

Bij de rijpony’s in de kleine maat (t/m 1.480 meter) werd het deelnemers veld al groter. Van de zes pony’s reed bokker vlekkie_fan haar Appaloosa naar de 1ste plaats. Vlekkie (appaloosa x fjord) ontving 30,5 punt van de jury. De merrie was ontspannen en los in de boven lijn, met mooie ruime gangen. Vlekkie ontving de volgende punten: type 8, stap 7, draf 8, galop 7.5. De 2de plaats was voor de Appaloosa merrie Sterre van Boldershoeve (v. Nicolai), met 29 punten.

De reactie van bokker vlekkie_fan:

Citaat:
Onverwachts toch maar opgegeven voor het bestgaand, omdat het toch nog een heel tijd duurde voordat ik moest starten. Ik dacht dan kan ik haar mooi even los rijden, spiertjes even opwarmen anders moest ze zo lang op stal staan.
Het pakte beter uit dan verwacht. Vlekkie deed haar best, maar vond alles rond de baan ook wel heel erg interessant. Het resultaat verbaaste me wel en was er natuurlijk erg blij mee.

De grootste groep, waren de Appaloosa’s in de grote maat. Zo groot, dat er voor werd gekozen om de groep in twee groepen te verdelen. Per zes deelnemers kwamen ze de ring binnen, om zich te presenteren aan de jury. De kwaliteit was erg goed, maar Rabel liet hier weer alle concurrentie achter zich. Met wederom 31,5 punt versloeg deze topper de nummer twee, Chitos (v. Palousa-Convenance) welke 30 punten ontving van de jury.

Dit jaar werden er in de laatste groep, de kleine en grote maat hengsten, vier hengsten getoond. Met een prachtige draf reed de goedgekeurde kampioenshengst Palousa-Convenance (v. Gribaldi) naar een 1ste plaats toe. De heer Sturkenboom was zeer te spreken over deze dressuur hengst. Een mooie ontspannen draf, en een goede galop. Bij de galop zou er nog ietsjes meer voorbeen mogen, maar vele mensen, ook buiten dit stamboek, mocht een voorbeeld nemen aan deze presentatie. Met vijf punten meer versloegen hij en zijn amazone M. van Drie, de nummer twee de hengst Spotty-Shirano (v. Palousa-Santos) welke 27 punten kreeg van de jury.

loes-freke

Re: Goede kwaliteit bij de Appaloosa Sportdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:51

ja brenda was super trots op haar gekregen hengst, shirano. (mijn ex hengst)
alleen word deze nu volgend jaar geruind heb ik begrepen.

ellepelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:36

mooi verslag!

mooie foto''s ook,het zijn wel prachtige dieren Haha!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:39

Helaas kon ik er deze dag niet bij zijn maar het is een hele mooie promotie voor het stamboek. Altijd erg gezellig maar ook genieten van diverse apart gekleurde paarden die ook nog goede sportprestaties neerzetten.

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:13

Leuk stukje! Ja

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:26

Leuk zeg, ik was er ook bij. Ja

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:58

Het was een geweldig leuke dag, ik heb ervan genoten. Ook van de sportiviteit en de instelling van alle deelnemers, dat is iets waar we trots op mogen zijn, ik zie vaak anders.
Het is en blijft een genot om ringmeester te zijn op zo'n dag, en volgend jaar zal ik het zeker weer doen. Haha!

Wat ook nog het vermelden waard is de knappe prestatie van de nog jeugdige amazone van Rabel van Ederveen. Bij het mennen al zeer succesvol, vervolgens dus bestgaand onder het zadel. Voordat ze nog de dressuurproef reed is de amazone ook nog even naar Lunteren gegaan om met 2 pony's selectie te springen. En dan vervolgens ook nog een proef in de dressuur winnend af te sluiten. Prachtige prestatie!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:01

Mooi dat het een geslaagde dag was Ja En super voor Annemarie dat ze het bestgaand had gewonnen Haha! Hopelijk kan ik er volgend jaar ook weer bij zijn Lachen

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:10

Jippie! Melanie en Convenance, van harte proficiat met dit mooie resultaat! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:22

Vriendin van mij heeft ook met een hengst meegereden. Die is niet goedgekeurd oid. En ze had nog een B proefje gereden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:25

Dat was die panterbonte Sammy nakomeling? Die was 3e bij het bestgaand geworden.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:15

Leuk! Jammer dat ik er niet bij was! Boos!

Carlii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 21:02

Aah wat leuk:D
ik heb sterre van boldershoeve (2e plaats bestgaand kleine maat) gereden op die dag voor stal de wittehoeve, waar kimberly trouwens ook vandaan komt, dus wij zijn hartstikke blij weer naar huis gegaan! ben hartstikke trots op 'r Pling

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:21

Melanie goed gedaan!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:26

Carlii_ schreef:
ik heb sterre van boldershoeve (2e plaats bestgaand kleine maat) gereden op die dag voor stal de wittehoeve, waar kimberly trouwens ook vandaan komt, dus wij zijn hartstikke blij weer naar huis gegaan! ben hartstikke trots op 'r Pling

Jullie hebben het goed gedaan, want je kwam na de prijsuitreiking van de dressuur ook niet met lege handen naar buiten. Haha!
Ik ben ook trots op Sterre en die kleine die ze in de buik heeft, want die is van mijn hengst. Knipoog

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 07:04

Neonlight schreef:
Wat ook nog het vermelden waard is de knappe prestatie van de nog jeugdige amazone van Rabel van Ederveen. Bij het mennen al zeer succesvol, vervolgens dus bestgaand onder het zadel. Voordat ze nog de dressuurproef reed is de amazone ook nog even naar Lunteren gegaan om met 2 pony's selectie te springen. En dan vervolgens ook nog een proef in de dressuur winnend af te sluiten. Prachtige prestatie!

Helemaal vergeten om het te verwerken in het verslag Bloos

Carlii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 07:38

Neonlight schreef:
Carlii_ schreef:

Jullie hebben het goed gedaan, want je kwam na de prijsuitreiking van de dressuur ook niet met lege handen naar buiten. Haha!
Ik ben ook trots op Sterre en die kleine die ze in de buik heeft, want die is van mijn hengst. Knipoog

dat klopt, en wat leuk, 't was devdan toch?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 07:51

Ja, die is het, foto's staan in mijn profiel. Knipoog
En jij nog maar een paar puntjes toch voor de L? Schiet lekker op!

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:49

Mijn appaloosa heeft ook meegedaan. Ik heb der zelf niet gereden, maar ze heeft het wel heel goed gedaan.
Dit was haar tweede concours pas en heeft goed gescoord:

Dressuur B onderling - 1ste
Dressuur B onderling - 3e
Bestgaand grote maten - 3e

http://www.maaikedevries.nl/NAS/BDROND/pages/IMG_4566.htm

Ben trots!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:07

de foto van marjon

Afbeelding

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:08

Haha, dankjewel voor de foto Yvonne. Dat is dus mijn knolletje..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:12

O, die heb ik wel gezien. Tong uitsteken Qua type misschien niet de mooiste (beetje buikig Knipoog ) maar wel de appie met de beste gangen! Ze heeft een fantastische draf. Kwijl
Daar heb ik echt vol bewondering naar gekeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:16

dan zal ie moeten lijnen marjon Tong uitsteken

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:18

Haha ja tis ook een dikkerd haha. Ze is trouwens wel al wat afgevallen, nu de wei weer wat magerder wordt. Maar omdat ik op kamers zit kan ik haar helaas niet iedere nacht binnen zetten. En ik vraag zoiets niet graag aan anderen om te doen. Maar ja, liever te dik dan te dun. En inderdaad, ze heeft mooie gangen en ze zit ook heeeerlijk =D

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:59

Leuke foto van gerdine met rebel hier!
ze zit bij mij op de club Lovers
Melanie gefeliciteerd goed gedaan!!