Paard komt om bij aanrijding in Zevenbergen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Paard komt om bij aanrijding in Zevenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 22:09

www.internetbode.nl

Een paard heeft zondagavond een botsing met een auto niet overleefd. Op de Huizersdijk in Zevenbergen was rond 18.45 uur een paard losgebroken. Op de weg werd het dier geschept door een auto. Het paard overleefde de botsing niet. De chauffeur van de auto raakte lichtgewond.

De vrouw die naast hem zat, is met zware verwondingen naar het ziekenhuis gebracht. De kinderen die achterin zaten, hebben vermoedelijk geen verwondingen.

Pebbs

Re: Paard komt om bij aanrijding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 22:19

wat zieligg !!
die vrouw en kinderen zullen wel geschrokken zijn !
hopen dat ze niets ernstigs hebben !
arm paard !!

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 22:27

Vind dat het laatste tijd toch maar erg veel gebeurd, maken de mensen hun weides dan tegenwoordig niet meer goed af ofzo? Ok stom om te zeggen maar je gaat je toch vragen stellen. Wel sneu dat het weer zo moet eindigen voor beide partijen.

Masada

Re: Paard komt om bij aanrijding in Zevenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 23:18

Heeft iemand enig idee van wie het paard is?

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 08:27

sterkte voor de mensen uit het voertuig.
Het valt me gewoon op dat iedereen tegenwoordig een paard heeft,veel van hen huren een weitje afgemaakt met lage puntdraad voor koeien en dan goeien ze gewoon hun paarden erop.
Als het paard dan schrikt is het soms sneller uit de weide gesprongen dan men denkt.
Met vaak de gevolgen van dien!
Heb van mijn 14 jaar eigen paarden ,en ben nu 35,heb gelukkig nog nooit een paard uit de weide gehad,en ik hoop dat het zo blijft!!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 08:39

bij ons zijn ook wel is de paarden uit de wei ontsnapt omdat ze gewoon door de draden heen rende met dtroom erop, maar er zijn 2draadjes waar ze door moeten en van die eerste zijn ze al heel erg geschroken dus er was gelukkig niks aan de hand!!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 08:56

woow heftig!

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:51

@Girlyggirl
Daar ben ik het helemaal mee eens. Clown

Erg triest voor bijde partije ze zullen zich wel rot geschrokken zijn zeg!
Dat maakt een klap.
Hoop dat het paard opslag dood was en niet teveel heeft geleden. Ach gut

Mocht de eigenaresse van het paard wel op bokt zitten wens ik je heel veel sterkte toe. Ach gut
Laatst bijgewerkt door Winged op 03-11-08 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: post aangepast ivm verwijderen reacties

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:53

Woest schreef:
Vind dat het laatste tijd toch maar erg veel gebeurd, maken de mensen hun weides dan tegenwoordig niet meer goed af ofzo? Ok stom om te zeggen maar je gaat je toch vragen stellen. Wel sneu dat het weer zo moet eindigen voor beide partijen.

Ik denk niet dat het vaker gebeurt, het lijkt inderdaad zeker wel zo. Maar door internet bereiken ook kleinere nieuwsberichten 'het nieuws' en daarmee het volk.
Ik hoop dat de vrouw niet al te ernstig gewond is geraakt. Zou anders vooral sneu zijn voor de kids.

littlcynthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:47

tis niet leuk nee Boos!
mijn arme zamira net 4 jaar goed onder het zadel en dan dit Huilen
tis echt niet leuk Huilen hield zo van der....
gelukkig is mijn andere paard niet omgekomen die liep denk ook dan los Huilen
ik durf er niet heen om te gaan kijken Huilen
Dat zo mijn paard onder het bloed moet zitten enzo... kan het niet begrijpen.. waren bezig met een nieuwe wei aan het maken van houd en ze zouden beter komen te staan en dan gebeurt er dit
tis gewoon neit te beschrijven hoe erg ik het vind Huilen gelukkig heb ik me jaarlinger van 1.5 nog mijn lieve dream hoop daar een toekomst mee te beginnen Huilen|(|(|(
Laatst bijgewerkt door littlcynthia op 03-11-08 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:50

Wat vreselijk, veel sterkte met het verlies van je verzorgpaard liell Vriendjes zijn?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:14

Moderatoropmerking:
Ik heb enkele reacties verwijderd Lachen

liell, sterkte. Ach gut

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:05

Hoi hoi,

ik ko uit het plaatsje, en zover ik weet was het stuk slecht omheind(althans om 2 paarden binnen te houden wel) zeker niet stevig genoeg.

Maar is dit de zamira die kort voorheen op de achterdijk heeft gestaan? (neffe stekay)

Iig sterkte met het verlies, een horror verhaal voor iedere eigenaar. En sterkte voor de automobilist etc, daar zal vast de schrik wel inzitten.

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:34

Woest schreef:

Nou, ik geloof niet dat je dat zo kunt zeggen. Ik ben ook zo iemand wiens paard op deze manier is verongelukt ( 1 1/2 jaar geleden) en mijn wei is degelijk afgemaakt, inclusief (werkende!) stroom... Mijn paard (dat heel goed kon springen) is er simpelweg overheen gesprongen (wereldbekerhoogte...) Geen idee waarom, het gras was nog heerlijk groen en rijkelijk aanwezig, een vriendje stond naast hem en er was niks engs te zien. Bovendien was het een superbraaf, rustig en betrouwbaar paard! Niemand kon hier iets aan doen.
Wat niet wegneemt dat het natuurlijk verschrikkelijk is wat er is gebeurd. En helaas waren hier ook menselijke gewonden (bij mij was er gelukkig niemand gewond). Ik wens iedereen sterkte, ik weet wat ze doormaken...

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:43

is dit die dijk waar jo wevers zit/zat?

Ben er geboren maar weet het echt ff niet meer..

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:59

vreselijk..
heel veel sterkte met dit grote vlies..

Ladygiroc schreef:
is dit die dijk waar jo wevers zit/zat?

Ben er geboren maar weet het echt ff niet meer..

ik geloof het wel als het die dijk is.
maar weet het dus ook niet zeker..

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:02

dat is die dijk links als je richting 7-bergen rijdt. (vanaf de snelweg)

Daar heb ik wel eens van die belgen zien staan een paar jaar terug dat ik dacht van hoe moet zo'n draadje een paard! tegenhouden..

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:14

Jeetje, wat erg! Komt zeker vaak voor.....
Sterkte aan de eigenaar ed!

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:37

De Huizersdijk is de weg van Zevenbergen naar Standdaarbuiten. Daar is het paard verongelukt.
J. Wevers heeft zijn paarden aan de Dikke Dijk lopen.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:12

hopla schreef:
De Huizersdijk is de weg van Zevenbergen naar Standdaarbuiten. Daar is het paard verongelukt.
J. Wevers heeft zijn paarden aan de Dikke Dijk lopen.

Ja had even nagevraagd. Weet nu waar het was.

Maar ben 10 jaar weg daar dus neem het me niet al te kwalijk Vork

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:37

Veel sterkte met het verlies van je paard Ach gut

Hoe is het met de inzittenden?
En iemand zal de schade aan de auto moeten betalen. Helaas ben je wel aansprakelijk voor de schade die jouw paard aan de auto heeft veroorzaakt hoe hard dat ook is op dit moment.
Nogmaals sterkte

igor02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 18:23

Ik ken de inzittende van de auto. Ik kan je vertellen, de vrouw heeft waarschijnlijk een gebroken nek (zal nu wel duidelijk zijn maar ik heb info van dinsdag ochtend) en de kinderen hebben een soort trauma. De auto had een zonnedak (zo'n hadrplastic zonnescherm) en daar is dat paard doorheen gegaan. Moet je je voorstellen dat je achterin zit.....
Het schijnt een bloederige toestant te zijn geweest, kinderen hebben alles gezien.
Vind het vreselijk van het paard, maar ik denk ook aan de mensen die het slachtoffer zijn van de loslopende paarden. En om dan te zeggen "ik wil schadevergoeding van de bestuurder...???? " Kan ik niet helemaal volgen. Paarden horen niet op de weg los te lopen, ben je ten alle tijden fout!

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:23

oeii, het paard van een vriendin staat daar ook ergens..
lullig, en ik vind het de laatste tijd opvallend vaak gebeuren dat er paarden loslopen :S of ligt dat aan mij..

sterkte aan alle betrokkenen

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 08:33

dat er wel eens een paard ontsnapt kan ik begrijpen,Maar ik vind dat men vaak ook eens naar de huisvesting van die dieren moet gaan zien,dan blijkt vaak de omheining niet deuglijk!
Hier in de winter weide is alles 1.55 afgespannen met zware ursus draad(ja kost een pak geld om 1 hectare zo af te spannen) daarbij hebben we nog twee afstands geleiders met stroom 1 op 80 cm ne de volgende boven de ursus op 1.65m
heb gelukkig nog geen paard gehad die de sprong waagde,maar de tussen omheining van 1.10 m wordt soms wel eens een lintje van gesloopt!!

Paarden weten volgens mij verdomme goed of ze het wel of niet halen om uit te breken.
Onze zomerweides(3 hectare) is afgezet met schapendrad op 1 meter,met drie puntdraden(was een koeien weide) daar 1 meter vanaf zitten twee linten hoogste op 1.10m
met een stroom van 7500 volt met een klok die dubbelslag geeft.(stierenklok) daar wordt nooit een draadje gesloopt!

Ik zeg nogmaals ik vind het erg dat het je paard is overkomen,en ik begrijp dat je verdriet hebt,maar het was wel te voorspellen dat dit kon gebeuren,dus daar draag je en je ouders zelf schuld aan.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:33

Op verzoek zijn verschillende berichten uit dit topic en reacties daarop verwijderd.