Clinic Frenk Jespers over het dressuurpaard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Clinic Frenk Jespers over het dressuurpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 20:08

kwpn.nl

Dinsdagavond 18 november a.s. organiseert de VWF in samenwerking met Frenk Jespers een clinic ‘Exterieur en beweging van het dressuurpaard'. Aanvang van de clinic is 19.30 uur. Tijdens de clinic wordt uitgebreid ingegaan op de invloed van het exterieur van het paard op zijn beweging en (dressuur)prestatie.
Frenk Jespers zal een viertal paarden dat aan de hand getoond wordt, beoordelen op exterieur en beweging en daarna worden de paarden één voor één gedurende ongeveer een half uur onder het zadel getoond.
Tijdens het rijden zal uitleg gegeven worden wat het verband is tussen het exterieur en het gaan onder het zadel, en de voor- en nadelen hiervan worden besproken, waarna Frenk tips zal geven om het getoonde te verbeteren.

Snoekiej

Re: Clinic Frenk Jespers over het dressuurpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 17:31

Mijn instructrice is zit in het bestuur van de fokvereniging VWF, en deze clinic vindt bij haar op stal plaats. Zij gaat zelf een stukje schrijven, en ze heeft mij gevraagd dit op het Bokt-forum te plaatsen. In dat bericht zal meer informatie staan over de clinic dan hier wordt geschreven. Op de site van VWF (www.vwf.nl) is ook al meer informatie aanwezig. Kan ik het stuk van mijn instructrice ook gewoon onder ON plaatsen als ik hem gekregen heb?