Politie is op zoek naar eigenaar van Shetlandpony

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Politie is op zoek naar eigenaar van Shetlandpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 15:08

www.politie.nl

De politie is op zoek naar de eigenaar van een zwarte Shetlandpony die op woensdag 29 oktober aan de Borculosweg in Barchem is aangetroffen.

De politie kreeg rond 15.00 uur een melding van een loslopende pony. De zwarte pony is een ruin en heeft enkele witte haren op zijn hoofd.
De ruin droeg geen halster, toen hij werd aangetroffen. De pony is tijdelijk ondergebracht in een manege in Barchem. De eigenaar wordt verzocht te bellen naar nummer 0900-8844.

Marigold

Re: Politie is op zoek naar eigenaar van Shetlandpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 18:48

gelukkig is hij voor het donker gevangen!

eigenaar zal zich wellicht pas morgen melden, veel shetlanders staan op het land, en de eigenaar komt dan zo nu en dan even kijken, waardoor een missende pony niet gelijk opvalt.

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:03

Of de eigenaar komt een poosje niet. Zoals een man hier zet de pony's in het land en zprgt dat er water genoeg is en desnoods een kuilbaal en komt dan gerust een weekje niet. Heel slecht ik weet het maar ja bij sommige mensen is het nou eenmaal zo.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:13

Hmm, wij missen er in ieder geval geen 1. Er zijn meerdere zwarte shets in die buurt. Zelfs al 1 huis verderop.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:20

Muntok

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:25

Vorig jaar hebben wij iets soortgelijks meegemaakt.
Ik heb een Vogelopvang.
Op een ochtend belde de Dierenambulance me of ze terecht konden bij ons met een setland pony'tje. Een schatje maar helaas wel hengst. Hij heeft een paar dagen oo stal gestaan, de eigenaar hebben we gevonden maar wou hem eigenlijk niet terug en in de tussentijd hadden we ook al een andere stalling voor hem gevonden die hem ook wel voor altijd wilden houden (zou in eerste instantie tijdelijk zijn).

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:50

in de zomervakantie stond de pony van de buren (buren van mn pony's adres dan he) ook ineens op een ochtend bij mijn pony en de rest van haar groep in het land.

bleek dat ze was ontsnapt, dat vervolgens een voorbijganger haar die nacht had zien lopen (gelukkig maar!), haar bij 'de rest van de pony's ' op het land had gezet, en een briefje in de brievenbus had gedaan, dat de pony los had gelopen.

duurde anderhalve dag voordat ze weer werdt opgehaald, degene die tijdens de vakantie op het huis van de eigenaar van die pony pastte had de pony blijkbaar niet gemist..

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 09:41

Hebben ze de eigenaar al gevonden??

thea_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:56

Jammer dat hij niet vlakbij mij was ontsnapt want dan had ik er wel op willen passen, hehe
Dan zou ik er natuurlijk GOED op passen!!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:00

Hm, heb ik ook meegemaakt met mn vorige hengstje. Bleek rond 3 uur 's nachts bij iemand in de tuin te staan, die mensen kwamen net terug uit de kroeg en zagen hem bij hun lege zwembad (net geplaatst) staan. Belden de politie maar die dachten natuurlijk dat ze dronken waren.
Uiteindelijk is hij 's nachts naar een opvang 20 km verderop gebracht. En ik die volgende ochtend óveral zoeken.. Uiteindelijk politie gebeld en ik moest hem dan maar ophalen, terwijl ik geen trailer heb.. Pff wat was dat een gedoe.

Hopelijk komt deze pony snel terecht bij zn eigenaar Lachen

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:21

Misschien is het handig om ook foto's te plaatsen op bokt enz, omdat toch wel veel boktmensen elkaar kennen en dat je zo achter de eigenaar kan komen... Is de eigenaar eigelijk al gevonden?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:54

Tot voor gisteren in ieder geval nog niet, aangezien het toen pas in de plaatselijke krant stond.

Ik vermoed dat de eigenaar een oudere baas is die niet dagelijks bij zijn pony's komt en hem daardoor nog niet gemist heeft.

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 09:50

Ik heb zo'n naar gevoel dat dat mijn oude shetlandpony is... Want die is ook naar barchem verkocht als ik me goed herinner... En dat was ook een houdini met uitbreken

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:03

Uhm, Krissie0: In Barchem en omgeving weet ik al minimaal 25 zwarte shets te vinden, zou wel heel toevallig zijn als het net de jouwe is natuurlijk. Bovendien zit er ook een fokker in de buurt die alleen maar zwarte, grotemaats shets fokt, maar die zal niet zo snel een ruin hebben staan.

Voorlopig staat het dier best. Eigenaar meldt zich vanzelf.