Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
groter en daar zullen toch regelmatig veulens naar shows etc. gaan.
. Iedereen roept moord en brand dat er eens regels moeten komen om het welzijn bij paarden te verbeteren (verplichte weidegang ed.) Nu is er een stap in de goede richting gemaakt om de wanpraktijken tijdens slachttransport (want daar gaat het om in essentie) aan te pakken; is het nog niet goed.Insider schreef:Oh oh oh weer echt iets voor Nederland nog maar een regeltje en een wetgeving.
ElCid schreef:Nederland= regeltjesland.
In Duitsland bestaat deze regel nl al langer.
). Hooi hadden ze altijd in overvloed. Tevoren laat ik een veearts controleren (en een verklaring opmaken) dat het paard fit is om een dergelijke lange reis (langer dan zeg 200-250 km) te ondergaan. Lijkt me normaal, toch?VValar schreef:Zo en we hebben er nog een nieuwe regel bij. Op pad met je paarden op concours in andere regio's, en je kunt dus eerst een aantal vergunningen aan gaan vragen?

rina schreef:Insider schreef:Oh oh oh weer echt iets voor Nederland nog maar een regeltje en een wetgeving.
Helaas was Nederland in deze niet de eersteIn Duitsland bestaat deze regel nl al langer.
Hierna krijg je een bewijs dat je deze paarden mag vervoeren. Voor slacht - en ver transport moet je een zwaardere cursus volgen.De cursus was nu nog vrij goedkoop, 40 euro, maar wordt vanaf volgend jaar duurder.Voor particulieren is dit niet nodig. 
Mija schreef:vraag me af hoe zoiets is als je in het buitenland woont en je komt in Nederland rijden op wedstrijden....