Pony overleden na aanval van agressieve honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Pony overleden na aanval van agressieve honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 07:41

www.horsetalk.co.nz

Een pony uit Loomis, Californie, moest onlangs worden ingeslapen nadat het zware verwondingen had opgelopen omdat het was aangevallen door honden.

De pony, Sparkle genaamd, werd in een vijver gevonden. Ze was daar waarschijnlijk ingesprongen om aan de aanvallen van de honden te ontsnappen.

"Haar benen waren opengereten, ze had bijtwonden over haar hele lijf, haar gezicht was aangevreten en haar oor was gewoon helemaal verdwenen. Het was net een horrorfilm," aldus eigenaresse Amber Farman.

Sparkle werd twee dagen later ingeslapen. De man van de eigenaresse wist de twee honden op te sporen en schoot ze dood. De honden waren in eigendom van een zeventigjarige man.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Pony overleden na aanval van agressieve honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 07:48

Ik snap dat de honden afgemaakt moesten worden maar gewoon afschieten vind ik wat ver gaan...

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 07:53

Als ze zich niet laten vangen, dan zeg ik ook, schiet maar af. Dit gedrag is niet normaal. Beter dood, dan een volgend slachtoffer.
Arme pony.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:30

Jeetje, het is wel heftig om ze meteen af te schieten, en als ze eigendom zijn van een andere man, laat je ze toch inslapen? Beetje zielig voor die man van 70! Maar ja, dat verschilt denk ik..

Wat is wel een beetje raar vind is dat ze de pony pas 2 dagen later hebben laten inslapen, als ik me pony zo zou aantreffen, zou ik denk ik maar de moeilijke beslissing hebben gekozen, een spuitje en de pijn is voorgoed over...

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:33

tja in amerika mag alles!
dus ook een hond bruut afschieten Boos!
maarja dood moesten ze waarschijnlijk toch.
snap ook niet zo goed dat ze zo'n diertje nog 2 dagen hebben laten lijden Huilen

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:37

Jongens, lees nou eens wat die beesten met die pony gedaan hebben. Zou jij gezellig met je spuitje dicht bij die honden willen komen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:39

Weet jij wat er precies gebeurt is? Om wat voor een reden die honden ineens door het lint gingen?

Ben het er mee eens dat het niet goed is wat de honden hebben gedaan en ze vals zijn en ingeslapen moeten worden. Maar om het recht in eigen handen te nemen en ze door hun kop te knallen?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:39

Afschieten of in laten slapen. Als het snel en pijnloos gebeurd... Je kent de situatie niet, misschien waren die honden gewoon te gevaarlijk om dichterbij te komen.

Verschrikkelijk dit! Echt één van mijn grootste angsten, dat mijn paard zoiets gebeurd....

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:42

Jemig zeg... Weer zo'n geval van laat je honden maar lopen en zien wel waar ze uitkomen?? Grr ik had ze ook ter plekke af geschoten want voor het zelfde geld maken ze meer slachtoffers of vallen ze de veearts aan die ze een spuitje wil geven...

@ Judith ik had ook het recht in eigen handen genomen... Een hond valt niet zomaar een paard aan en reet en scheurt het dier vervolgens open

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:44

Citaat:
@ Judith ik had ook het recht in eigen handen genomen... Een hond valt niet zomaar een paard aan en reet en scheurt het dier vervolgens open

Nee dat klopt, maar een hond denkt ook niet 'Goh ik ga dat ene paard eens even lekker aanvallen en kapot maken'. In dit geval gaat de man wel met voorbedachte rade de honden een kogel door hun kop jagen. Een heel groot verschil vind ik.

Eigen rechter spelen is altijd zo ontzettend makkelijk...

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:46

tja ik denk dat ik dat ook zou doen, wat denk je hoe kwaad je bent als je je paard zo vind?
maar honden worden niet zomaar vals, zo worden ze gemaakt!
dus voor die honden vind het oneerlijk.
die weten waarschijnlijk niet beter.
ps. ik praat het niet goed voor die honden hoor, vind het echt vrselijk